|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Du verden så bastante vi var i dag da. Hilsen Albertine som skriver dette uten å se på tastaturet - uten å kunne touch. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg skjønnte tidlig at de håpefulle kunne skrive megaraskt på tastaturet før jeg trodde de kunne skrive.
|
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg syns hvertfall ikke det er noe skolen trenger å bruke tid på, men hvis man vil lære barna touch selv, så kan de vel begynne fra de har lært seg alle bokstavene? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
trenger lading
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg tok maskinskriving på ungdomsskolen, men husker jeg noe, bruker jeg touch nå? nei. Jeg vet hvor tastene er, men ser på tasteturet. Jeg skriver heller ikke kjempefort. Bruker "3-fingermetoden" jeg.
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Til HI; jeg tror godt de kan begynne å lære seg touch når de begynner å skrive litt. For kun alfabetet er det kanskje ikke helt vits men når de begynner å skrive hele setninger vil det kunne være til hjelp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg er nok preget av å jobbe sammen med en del folk som tydeligvis ikke er vokst opp med data, og som heller ikke hadde skrivemaskin på skolen. De bruker ørnemetoden, eller LFT, og det går TREIGT. Dette er folk som sitter en del foran PC i løpet av arbeidsdagen altså.
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg lærte touch på ungdomsskolen og har hatt enormt med glede av det. Jeg sier ikke at man ikke kan lære seg å skrive like fort uten, men jeg har ennå ikke møtt noen som skriver like fort som meg uten å kunne touch i alle fall. Og jeg er ikke en racer ift mange andre som kan touch, men det går fort nok til at de jeg deler kontor med lar seg imponere i alle fall. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg har for korte fingre for ordentlig touch. Jeg skriver dog minst like fort uten.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Har nettopp tilbragt en liten time på lageret hvor en hyggelig gammel mann skulle sende noen pakker for meg. Har kommet frem til at touch-opplæring kan ha noe for seg tross alt. Der gikk det i caps lock, og kun en pekefinger til å trykke på bokstavene med. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
bits and pieces
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Har virkelig ikke tenkt på om når jeg skal lære guttungene touch da de ikke engang bruker pc enda. Men jeg vil nok lære de det når de kommer så langt ja. Jeg lærte touch i første klassse på videregående og har hatt stor nytte av det. Ser svært sjelden på tastaturet. Hadde jeg hatt et tastatur med alle tastene så hadde det nok gått enda fortere *ivrig lillebror har pella av noen i sine yngre dager*
|
|
|
|
#14 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?jeg lærte touch i 1987.. altså ett par år siden
|
|
|
#15 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Skolen fokuserer allerede på det, men jeg husker ikke om det var 3 eller 5 klasse som skulle ha kurs på det snart.
|
![]() |
|
|