Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikketips, hentesett?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 09:36   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikketips, hentesett?

Jeg tenker ikke over garnpriser et sekund.
MEN... billigbillig garn ER møkk og duker såvidt til kluter.

Gammel 25-10-10, 19:53   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Åh, Brumm, da må du jo bare strikke bleiebukser med rysjer på stumpen til å ha under kjolen.

Jeg googler og googler for å se om jeg finner igjen noen knusbedårende jeg så for en stund siden.

Å, det kommer definitivt opp på strikkelisten om du finner noen oppskrift/bilder, men det må vente til etter hentesett.

Kan ikke kjole være hentesett altså, jo da det har jeg bestemt. Har dunpose til å ha i bilstolen så hun skal nok klare å holde seg varm på turen hjem.

Harriet Vane: de er veldig fine de fuglemamma-bodyene, men vet ikke om jeg har lyst å strikke de, har to gutter som ikke kan bruke ull rett på kroppen så jeg baserer meg på noe som man skal ha utenpå boddy og strømpebukse.

Gammel 25-10-10, 19:54   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikk den i bambus! Det kan man ha rett på kroppen, det er mykt og deilig. Eller du kan gå på Modellstrikk og kjøpe et nøste med morbærsilke, et nøste holdt til en litt for stor genser til vesla (2) så det holder garantert til en liten body + lue. Pinne 3 blir så fint, atte!

Gammel 25-10-10, 20:17   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja! Bambus eller ren silke! Tror også soya er en mulighet! Harriet, hvor har du kjøpt bambusgarn? Takk for tips ang å snu så man slipper å strikke vrangt!

Jeg har to venninner som får jenter nå, og jeg har lyst å strikke fuglemammas body til de. Høres bra ut med ikke omslagsversjon.. Lettere ihvertfall!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 21:02   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte bambus i Danmark. Merket er Sublime og jeg kjøpte et som har perlemorsfiber i og heter Bamboo Pearl. (Det er det kremfargede som dere kan se på bildet, det som heter Oyster)

http://www.knittingfever.com/c/yarn/...oo--pearls-dk/

Jeg har etterbestilt på ebay til en rimelig penge, og betalte 108,- inkl. frakt for to nøster, som er det som trengs til en enkel body.

Silken (mulberry) kjøpte jeg som sagt på Modellstrikk i Vaskerelven. Helt NYDELIG! Og veldig drøy, fikk lue og en genser str. 98 av et nøste og attpåtil er det litt igjen.

I fht oppskriften på enkel Fuglemammabody: Begynn som anvist i oppskriften og strikk bakstykket og fell som angitt ved halsen, men på det høyre forstykket så strikker du bare 8 rette rader og feller av etter fellingen. Øk som angitt i oppskriften på venstre forstykke over 4 cm. På en annen pinne legger du opp like mange masker som du felte av på høyre forstykket. Strikk 8 rette rader, før du øker tilsvarende venstre forstykke. Enten kan du nå øke til en V-hals før delene møtes, eller du legger opp riktig antall masker mellom høyre og venstre side, så halsringingen ikke blir så dyp. Strikk videre som angitt i oppskriften og fell av. Ermene strikkes som i oppskriften. Jeg heklet på tre knappehemper på skuldrene og tre i skrittet og sydde på perlemorsknapper.

Skal ta bilder!

Gammel 25-10-10, 20:55   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker denne jakka nå, fra et dalehefte, og den er fantastisk fin.

(Ikke mitt bilde, jeg strikker i lys beige og mørkeblå. )

Gammel 25-10-10, 21:03   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg strikker denne jakka nå, fra et dalehefte, og den er fantastisk fin.

(Ikke mitt bilde, jeg strikker i lys beige og mørkeblå. )

Stemmer det. Den står på lista over ting jeg skal strikke.

Gammel 26-10-10, 09:10   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den var fin Kaktus!

Harriet Vane: Takk for tips, skal se om jeg kommer meg innom Modellstrikk i dag.

Gammel 26-10-10, 18:34   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers kan du dra innom jernbanen og den strikkebutikken som er der. Og betale det hvite ut av øyet for et lite 25 grams nøste med angora.
Ikke at jeg har gjort det, jeg fant det myke fine garnet på tilbud på Europris om mannen spør.
(Neida, jeg lyger ikke til ham, han bryr seg heldigvis ikke.)

Gammel 27-10-10, 09:59   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Modellstrikk var stengt.
Vet ikke om jeg orker å dra innom byen igjen med det første, så kanskje jeg kan bestille på nett et sted?
For å ikke komme tomhendt hjem så kjøpte jeg Myk Start på bokhandelen, så da er det bare å starte et sted, ja må ha garn først da som sagt.

Ru: Lurte på det, men det var så langt å gå, så jeg droppet det.

Gammel 27-10-10, 12:15   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Modellstrikk var stengt.
Vet ikke om jeg orker å dra innom byen igjen med det første, så kanskje jeg kan bestille på nett et sted?
For å ikke komme tomhendt hjem så kjøpte jeg Myk Start på bokhandelen, så da er det bare å starte et sted, ja må ha garn først da som sagt.

Ru: Lurte på det, men det var så langt å gå, så jeg droppet det.

Det holdt jeg på å skrive bare for gøy i går, at Modellstrikk alltid er stengt når jeg skal dit, så jeg har gitt opp. Jeg vet jammen ikke hva de driver med jeg?

Hva med Askøy da, Brumm? Er det enklere for deg? Jeg vet det finnes i hvert fall to butikker der. Alternativt Pinnsvin Design på Laksevåg? De har nettbutikk også.

Gammel 27-10-10, 12:20   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er Pinnsvin på Laksevåg?

Gammel 27-10-10, 12:28   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvor er Pinnsvin på Laksevåg?

http://www.pinnsvindesign.no/shop/cms-5.html

Gammel 27-10-10, 12:38   #14
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Pinnsvin butikken er jo rett rundt hjørnet jo, der kan jeg alltids stikke innom.

Gammel 27-10-10, 12:39   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Modellstrikk er åpne til 1630 på hverdager, litt lengre på torsdager. Husker ikke hvordan det var i helgen, det stod på døren i det minste. Men jeg har ikke mulighet til å komme meg inn dit på hverdagene så tidlig...

Gammel 27-10-10, 13:15   #16
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Modellstrikk er åpne til 1630 på hverdager, litt lengre på torsdager. Husker ikke hvordan det var i helgen, det stod på døren i det minste. Men jeg har ikke mulighet til å komme meg inn dit på hverdagene så tidlig...

Ja det er sant, men 3 av de 4 gangene jeg har vært der, har de hatt en "hviledag" eller noe, på en helt vanlig butikkdag

Men så bra at du kan dra til Pinnsvin! Du kan jo sjekke ut hva de har på forhånd også. Jeg skulle gjerne hatt den butikken nærmere meg.

Gammel 27-10-10, 12:30   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Nåh, ikke rart jeg ikke hadde sett det.

Gammel 27-10-10, 12:34   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Ja det kan du si, jeg har aldri vært der. Det positive er at de er veldig nøye på å publisere åpningstidene sine.
Modellstrikk skulle hatt bank.

Gammel 27-10-10, 13:27   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Brumm: Det jeg kjøpte hos modellstrikk het Jaïpur Mulberry Silk Fino.
De selger det i en rekke strikkebutikker på nett. Her feks: http://www.loopknittingshop.com/prod...erry_Silk_Fino

Eller du kan kjøpe på ebay. Hos modellstrikk koster garnet rundt 200 for en bunt, så det er litt å spare på å handle på internettet. Fargegjengivelsen er veldig god, så vidt jeg kan se i loop knitting shop sine sider.

Prøv her: http://www.knitshop.co.uk/31-mulberry-silk-yarn

Jeg sjekket ebay nå og de hadde ikke det merket, men mye annet i mulberry yarn, fint hvitt indisk garn, bla. Ravelry må jo også være et bra sted å handle.

Gammel 27-10-10, 13:29   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man vil ha tak i luksusgarn er dette et bra sted å få det til en ok pris:

www.colourmart.com

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.