|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Har du penbestikk? | |||
| Ja, jeg har penbestikk |
|
111 | 59,68% |
| Nei, jeg har ikke penbestikk |
|
51 | 27,42% |
| Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + |
|
14 | 7,53% |
| Jeg har ikke ett sett en gang |
|
3 | 1,61% |
| Jeg har arvet penbestikket mitt |
|
20 | 10,75% |
| Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt |
|
63 | 33,87% |
| Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien |
|
2 | 1,08% |
| Bestikk? |
|
1 | 0,54% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Har dere "penbestikk"?
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Men du kunne atså krysse av for "hverdag, fest og galla" ? jeg er lit lei meg for at jeg ikke kunne krysse der.
|
|
|
#3 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har veldig god plass poden og jeg, vi gikk fra å være tilsammen 5 (pluss stor hund) i helger og ferier, til bare oss to og hund nå om dagen. Jeg har også arvet en stor spisestue med to skjenker, så der er det fint plass til serviset. Har dekket til 40 en gang, så det har vært brukt altså.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere "penbestikk"?Jeg har sølvbestikk til fire, teller det? Ellers bruker jeg penbestikket mitt fra IKEA, som pussig nok er det samme som hverdagsbestikket. Men jeg har hele to sett med penservise da, der det ene er arvet fra mormor og inneholder sausnebb, potetskål med lokk, to serveringsboller, og intet mindre enn FIRE serveringsfat. |
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har dere "penbestikk"?Vi har ikke penbestikk, bruker det samme hele veien. Inntil nylig var det en lett miks av Hardangerbestikk og ymse IKEA-greier, nå har vi giftet oss og fått fullt sett Nora fra Hardangerbestikk og bruker det til hverdags og fest / besøk. Riktignok har jeg sølvskjeer og sølvteskjeer som kommer fram av og til, men det er jo ikke et helt sett. Vi har derimot "penservise", men bruker det av og til på helt alminnelige dager. :vill og gal: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Har dere "penbestikk"?Jeg har penbestill (sølv) og penservie fra poskrund porselen (fikk alt til bryllupet for 15 pår siden).
|
|
|
#7 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Har dere "penbestikk"?Toppen av alt, for meg, er foreldrene mine, som har fiskebestikk til 12. I sølv.
|
|
|
#8 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Har dere "penbestikk"?Tilhører muligens den eldre generasjonen, men begynte ganske ung å spare på sølvbestikk.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg trodde det sto pengeglass, og tenkte et øyeblikk at det har jo jeg også. Et glass jeg putter småpenger på.
|
|
|
#10 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Har dere "penbestikk"?Jeg har penbestikk ja, Hardangerbestikk (Kristin). Vi har et annet Hardangerbestikk til hverdags. Dette av den enkle grunn av vi hadde dette med oss da vi flyttet sammen, og har dermed supplert litt etterhvert.
|
|
|
#11 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere "penbestikk"?(Servise, Kirsebær...) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Sv: Har dere "penbestikk"?Jeg har penservise og penbestikk og penglass. Samlet på gjennom flere år, men mesteparten fikk vi til bryllupet vårt i 1998. Egentlig samlet jeg bare til 12, men så ble vi mye større familie og jeg samlet på litt mere bestikk til så vi hadde til 18. Så skilte fetteren min seg og de hadde samlet på samme servise som oss, så plutselig hadde jeg 1/2 service til sånn at vi hadde til 18 av det også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Har dere "penbestikk"?Jeg har arvet penbestikk (i sølv) og penservise etter bestemor. Ikke så ofte i bruk, men jeg synes det er veldig kjekt når jeg først bruker det. Snirklete bestikk og fat med brune blomster og gull, overhodet ikke min stil, men gjennomført og med en anseelig dose retrosjarm. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere "penbestikk"?Nei, har verken penbestikk eller -servise. Vi har til og med ofte for lite bestikk som matcher. Det blir sikkert en ordning på akkurat det etterhvert, men ikke i nærmeste fremtid. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere "penbestikk"?Jeg måtte dobbelsjekke, men service er noe annet, ja. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere "penbestikk"?Jepp, masse i en fin serie som jeg har fått av pappan min |
|
|
|
|
|
#18 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere "penbestikk"?Vi har sølvbestikk og finservise.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har dere "penbestikk"?Ja vi har en haug Hardangerbestikk i serien Nora. |
|
|
|