Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 09:26   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Skrives det ikke service?

Gammel 26-10-10, 09:28   #42
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg måtte dobbelsjekke, men service er noe annet, ja.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:29   #43
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har penservise og penbestikk og penglass. Samlet på gjennom flere år, men mesteparten fikk vi til bryllupet vårt i 1998. Egentlig samlet jeg bare til 12, men så ble vi mye større familie og jeg samlet på litt mere bestikk til så vi hadde til 18. Så skilte fetteren min seg og de hadde samlet på samme servise som oss, så plutselig hadde jeg 1/2 service til sånn at vi hadde til 18 av det også. Husker ikke navnet på noen av tingene, men det er et Hardangerbestikk av de som ikke er av de vanligste, så er det service fra Villero&Boch (staves ikke sånn ser jeg) og glasser husker jeg ikke hvor er fra, men de er krystall. Tok kanskje litt i når vi har samlet til 12 av både rødvin, hvitvin. likør og farris. Ikke så ofte at allen er i bruk for å si det sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:33   #44
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp, masse i en fin serie som jeg har fått av pappan min

Har ett par fine serviser også.

Samler på furu serien blandt annet.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:33   #45
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Moren og søsteren min forsøkte en gang å få meg til å begynne å samle på Ramonabestikk. Så Exbo er den heldige vinner av 6 te-skjeer og 6 gafler i den serien.

Men nok til 40, da! Det er masse. Har du alt i kjøkkenskapene? Har du stort kjøkken? Jeg har fat til 8 (middag og frokost) og syns det tar stor nok plass.

Vi har veldig god plass poden og jeg, vi gikk fra å være tilsammen 5 (pluss stor hund) i helger og ferier, til bare oss to og hund nå om dagen. Jeg har også arvet en stor spisestue med to skjenker, så der er det fint plass til serviset. Har dekket til 40 en gang, så det har vært brukt altså.
(Også er det et fint minne etter høyt elsket bestmor og bestefar)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:34   #46
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi har sølvbestikk og finservise.
Og selvsagt fargematches hele familien i klesveien. Det skulle ha tatt seg ut om vi ble sett utenfor huset i full mismatch, hahaha! I dag kjører vi cognac/cerise alle mann alle.

Gammel 26-10-10, 09:34   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja vi har en haug Hardangerbestikk i serien Nora.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:36   #48
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh penglass ja. Det har vi også. Charlotte Amalie fra Holmegaard. Rødving, øl, hetving, snapsglass til 12, og champagneglass til 4 eller 5. Og rødvinsglass "Kongle" fra Magnor. Etc..etc..

Og fiskebestikk har vi også ja. Ikke i sølv riktignok, men i stål.

Gammel 26-10-10, 09:37   #49
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har arvet penbestikk (i sølv) og penservise etter bestemor. Ikke så ofte i bruk, men jeg synes det er veldig kjekt når jeg først bruker det. Snirklete bestikk og fat med brune blomster og gull, overhodet ikke min stil, men gjennomført og med en anseelig dose retrosjarm.

Familien er ikke matchende kledd (), dog med et lite unntak
for de to yngste som mora av og til kler opp i like klær ()

: interiørblogger synes jeg
er så utrolig
gjennomført intetsigende
kjedelig
at jeg dør litt hver gang
jeg ser en:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:37   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Og selvsagt fargematches hele familien i klesveien. Det skulle ha tatt seg ut om vi ble sett utenfor huset i full mismatch, hahaha! I dag kjører vi cognac/cerise alle mann alle.

Gammel 26-10-10, 09:39   #51
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte at jeg har et pent kaffeservise også, men det har jeg ikke råd til å bruke. Står til pynt, og har sølvbestikk til kaffeslabberas.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:42   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi (valgte ut og) fikk et komplett stålbestikk til bryllupet vårt i 1998. Det var nok egentlig ment som penbestikk, men har glidd over i allmenn bruk.

Gammel 26-10-10, 09:45   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er det med deg? Har du bestikk du bruker til "pent"? Hvor har du det til vanlig, og hvor mange ganger igjennom året bruker du det?
Jepp, det har jeg. Det ligger i eskene sine, i teakskjenken. Vi bruker det jul, nyttår, påske, bursdag, besøk og ved andre selskapelige anledninger. Kanskje rundt 10 ganger i året.

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Nei, det har jeg ikke. Dvs. nesten. Jeg har arvet et frokostservise etter besteforeldrene mine, og de bruker vi til de samme anledningene (om det ikke er middag da).
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?
Fleip. Ingen fast i allefall, og hvertfall ikke disse som ser ut som de har eksplodert et spann med hvitmaling i vært rom. Jeg er opptatt av interiør, men ikke på den måten at jeg følger trender.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:46   #54
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ett sett bestikk. Vi lempet ut hummer og kanari for mange år siden og ønsket oss et stålbestikk.

Vi har penservise. Men kunne gjerne brukt det til hverdags.

Leser interiørblogger som fanden leser bibelen.

Gammel 26-10-10, 09:49   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har penbestikk. Ikke nok med det; vi har to sett.

Grunnen er som følger: vi ønsket oss bestikk til bryllupet vårt. Mange kjøpte deler til dette. Det er helt enkelt, men solid og tungt (ikke sølv). Så dukker mamma opp med alt sølvtøyet etter mine besteforeldre; også i bryllupspresang.

Egentlig burde vi ta i bruk "ikke sølvtøyet" til hverdags. Det tåler jo helt fint maskinvask og er veldig ålreit i bruk. Knivene i sølvtøyet er så sløve at de ikke kan brukes til noe som helst.

Vi har også penservise. Det har jeg arvet etter bestemor. Det er skikkelig gammelt og fra Porsgrunn Porselen. Vi bruker det til pent/jul; sammen med hverdagspentbestikket.

Sist redigert av Tjorven : 26-10-10 kl 15:28. Årsak: servicefeil :)
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:50   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Servise! Service er sørvis!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:15   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Når jeg skriver det ser jeg jo at det skal stå servise, men den c'en har plutselig kommet inn helt av seg selv.

Gammel 26-10-10, 10:16   #58
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, har verken penbestikk eller -servise. Vi har til og med ofte for lite bestikk som matcher. Det blir sikkert en ordning på akkurat det etterhvert, men ikke i nærmeste fremtid.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:17   #59
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvor pen servicen her er, men penservise har jeg og penbestikk og så ordentlig pent bestikk eller galla om du vil (jeg kaller det sølvbestikk jeg da ).

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:04   #60
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Vi har 3 sett med bestikk.
1 hverdagsbestikk
1 Hardangerbetikk, som jeg hadde begynt å spare på før jeg møtte mannen.
1 sølvbestikk som mannen hadde begynt på før vi ble sammen.
Sølvbestikket blir desverre veldig lite brukt hos oss. Jeg er ikke noe flink til å pusse og holde det i orden.

Vi har også et hverdagsservice, og et festservice.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.