|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Klart man har lov å bli sliten. Når storebror gikk i barnehagen, hadde jeg fri en dag i uken, og han var i barnehagen. Deilig, brukte dagen til husarbeid,egentid ol. Fikk da mye mer overskudd til de håpefulle resten av uken.
|
|
|
|
#42 |
|
villende
|
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Jeg var skutt etter en "sykedag" hjemme med Snupp. Det samme var mannen, og vi var såre enige om at vi ikke passet som dagmamma noen av oss. Helgene er noe annet, for da er vi to stykker (og han er som regel frisk). Jeg tror faktisk både Snupp og jeg hadde kjedet oss hvis jeg skulle tatt en fridag sammen med ham. Han vil helst være sammen med andre barn og blir veldig klengete hvis det bare er oss. Da han kom tilbake til dagmammaen etter å ha vært syk hadde han ikke tid til å si hadet en gang. Han føyk rett inn og kastet såvidt et blikk over skulderen da jeg gikk, mens han vinket litt i alle retninger. Så jeg tror barn kan bli ganske slitne av foreldrene sine også. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Det virker som om vi er enige om at det er fullstendig lov å bli sliten av å være hjemme hele dagene med barn(a). Jeg tror vel at det varierer veldig på når vi setter grensen for om vi er slitne eller ei, men det betyr ingenting. Det er fullstendig lov å bli sliten. Det er vel mer hvordan man takler den slitne følelsen som er viktig å tenke litt over mener jeg.
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Jeg er sykemeldt pga kraftig bekkenløsning, og har minstejenta på tre hjemme hos meg hver dag. Merker godt at jeg blir mye fortere sliten nå når jeg er høygravid, særlig på dager der hun er ekstra krevende, men det som sliter verst er min dårlige samvittighet på hennes vegne. Det at jeg ikke klarer å stimulere henne og tilby henne en ordnet hverdag med masse lek både ute og inne, sammen med jevnaldrende. |
|
|
|
#45 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?
Jepp, der skrev du det jeg satt og tenkte på. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?
|
|
|
#47 |
|
Tante Sofie
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Selvfølgelig er det lov å bli sliten av ungene sine. Jeg er ellers helt enig med vimjer, jeg vil også være sammen med ungene hvis jeg først skal ha en fridag i uka. (Og det har jeg også). |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Jeg har en gutt på 3,5 som er veldig aktiv og intens i blant, og ja, jeg innrømmer gjerne at jeg blir sliten av ham i blant. Men jeg blir aller mest sliten når det er to barn til stede, da får jeg lyst til å rømme hals over hode.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Introvert optimist
|
Ja jeg mener det. Det måtte vært deilig med en husmordag der jeg kunne laget opp middager til å putte i fryseren, kanskje fått til en del brødbaking noe jeg aldri får til nå. Generelt hatt god tid til å fikse og ordne. Mandager kanskje? En flott måte å starte uka på.
|
|
|
#51 |
|
Helt konge
|
Naa ble jeg litt nysgjerrig her. Mener du at de som fosterforeldre ikke har lov til aa bli slitne, fordi de har lonn for den jobben? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nei det mener jeg ikke.Det var ironisk ment fra min side.
Sist redigert av amo : 17-02-07 kl 21:20. Årsak: Prøver å oppklare at jeg ikke mener det:knegg: |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fosterforeldre kan også bli slitne
|
|
|
#54 |
|
Bare svada..
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Blir veldig veldig sliten... Og gleder meg voldsomt til de har lagt seg om kvelden og jeg får kose meg uten barn en liten stund.
|
|
|
#55 |
|
Javel
|
Dette har jeg, og jeg må bare si at det er helt fantastisk. Er ikke så veldig glad i husarbeid, men bare det å iallefall kunne gjøre det i fred og ro. Samt gjøre litt ærend som en ellers bruker kvelder og helger på. Hadde ikke klart meg uten torsdagsfrien min.
|
|
|
|
#56 |
|
Helt konge
|
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Det var enda godt det var ironisk ment Amo, du skjonner jeg holdt paa aa tenne paa alle plugger |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?Det ville jo vært merkelig om man ikke skulle bli litt sliten innimellom...
|
|
![]() |
|
|