|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!
Håper dere er heldige med været da, eller jeg kanskje jeg heller skal si vinden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
I farta!!
|
Blir det dårlig vær har vi innendørs tropeland og spa på campingen.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Denne har vi bodd på en gang (i telt) og vi kommer garantert til å reise tilbake dit! Stranden er kjempefin og stengt for andre enn campingplassens gjester, så man kan finne en fin krok helt for seg selv og kose seg i vannet. Servicebyggene er veldig fine og betjeningen veldig grei og hjelpsom.
![]() |
#44 |
I farta!!
|
Takk for tips, blir nok Danmark flere ganger og da må vi en annen plass så mulig det blir hit neste gang.
![]() |
#45 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Hva er best område å bo på av Øster Hurup og Århus? Erfaringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Nå er jo jeg forelsket i byen og stedet Øster Hurup og da er det vel ikke tvil om hva jeg ville valgt.
![]() |
#47 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Svendborg er også et fint sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Ideelt sett ville jeg ikke valgt noen av dem, men står valget bare mellom disse to, ville jeg valgt Øster Hurup. Området rundt Århus er ikke HELT rette sted å ha ferie sammen med barn, etter mitt syn, men jeg trives VELDIG godt i Århusområdet - alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Aktiv
![]() |
Svendborg er fint sted, så absolutt, men kanskje litt langt fra strand? Dessuten: VELDIG langt fra Hirtshals/Fredrikshavn (over 5,5 timer med maks hastighet). Likeså ganske langt fra Legoland (nær 2,5 timer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Oppdaget i dag at om man er NAF-medlem får man 10 % rabatt på feriehus hos Novasol. Må bookes fra link på NAF sine sider da.
![]() |
#51 |
Står på egne ben
Er det ikke med NAF en får 2 for 1 inn i Legoland også? Eller gjaldt det bare i fjor og ikke i år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Glamorøs
|
Stemmer ikke. Vi har kjørt fra Fredrikshavn til Fåborg som er rett ved, og det tok ca 3,5 timer i effektiv kjøring, til tross for mye trafikk. Googlemaps sier 3 timer og 55 minutter fra Hirtshals til Svendborg, Og i underkant av to timer fra Svendborg til Billund.
![]() |
#53 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi var på Jylland for to år siden. Bodde ved Fjellerup, anbefales ikke. Men Ebeltoft området skal vi tilbake til. Hvis Legoland er viktig, så ville vi valgt nord eller sør for Århus, Øster Hurup har vi hørt mye fint om, men også Juelsminde og AsVig.
![]() |
#54 |
Aktiv
![]() |
Vel, iflg FDMs karttjeneste (betalingstjeneste, FDM er Danmarks svar på NAF) tar den turen 4 timer 54 minutter, raskeste vei og med maksimal lovlig hastighet, og den er drøyt 356 km. (Når jeg fikk 5,5 timer, kom det av at jeg hadde Århus som et mellompunkt (for ikke å få den til å ta ferjeveien som korteste og likevel slippe å dele ruten i to). Noe som fikk tiden opp pga at jeg da selvsagt ble kalkulert fra motorveien via Århus sentrum og tilbake til motorveien. At jeg ikke korrigerte for den feilen kan jeg bare beklage, og gjør det herved.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
Jo ett barn kommer inn gratis med betalende voksen.
![]() |
#56 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Aktiv
![]() |
Helt enig. Om bilen er uten mindre barn. Da anser jeg heller ikke LEGOland som noe spesielt attraktivt mål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi trives godt på østkysten på toppen av danmark. Flotte strender og mindre vind enn i vest. Nordstrand, eller Bratten strand ved Fr.havn. Sæby/Lyngså lenger ned. Kort avstand til bl.a. Hjørring, Ålborg, Skagen. Vi har hatt strandferien her og så vært et par dager i legoland/lalandia. Det er fint å bo i legoland villige eller lalandia.
![]() |
#60 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi har vært mye rundt om i Danmark, og trives vel egenlig best på Sjelland. I påsken i fjor var vi ikke så langt fra Søndervig, Ringkøping, det er på øst-kysten. Der var det utrolig fint, og ikke så langt fra Legoland. Vi ender nok opp der denne påsken også. Men det blåser jo som nevnt endel på den siden av landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|