Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du deg selv her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?
Oppfører meg som jeg oppfører meg i RL 150 83,33%
Bruker ofte en tøffere tone her på FP enn jeg gjør i RL 7 3,89%
Bruker ofte en tøffere tone i RL enn jeg gjør her på FP 23 12,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 23:17   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Jeg måtte stemme det første alternativet selv om det ikke er helt sant. Jeg er strengt tatt mildere her enn jeg er i RL.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:22   #42
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg er meg uansett hvor jeg beveger meg.

Jeg og.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:22   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett meg selv, muligens litt snillere.
Jeg er flink på sleivspark og sarkasme IRL, og det fungerer ikke alltid like bra på nett, har jeg erfart.

(Jeg har begynt å himle like mye med øynene IRL som på nett. Jeg er ikke helt sikker på om dt er et godt tegn ...)

Gammel 17-02-07, 23:41   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi mangler et alternativ. Jeg er "softere" her enn irl. Adskillig skarpere i kantene når jeg vet akkurat hvem jeg snakker til.

Flere her inne, Som Teofelia og Skilpadda, er på samme måte.

Gammel 17-02-07, 23:43   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What you see is what you get. Jeg er like uspiselig i RL.

Gammel 17-02-07, 23:51   #46
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg er meg selv, i den forstand at jeg ikke lever ut mørke side eller skriver ting jeg ikke kunne sagt.

Men når man skriver, har man litt mer tid til å tenke. Jeg er vel "snillere" IRL - eller skal jeg kanskje si "tregere" . De gode poengene kommer til meg litt seint, men på nett får de tid til skrives ned.

Signerer denne, jeg. :lat:

Gammel 18-02-07, 00:01   #47
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har faktisk prøvd være hakket snillere her enn jeg har vært på feks nm.
Er ganske grei i RL (spør lil'c ).
Pleier ikke kverulere så mye i virkeligheten som jeg har hatt tendens til på nett. Har vel hatt en litt "gi f" holdning på nm til tider, men har som sagt skjerpet meg. Her inne blir man litt kjappere parkert enn på de fleste andre forum også, så gidder liksom ikke .
Er kjent for å ikke være så veldig diskret i mitt virkelige liv og tror ikke jeg er det her heller

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:10   #48
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt snillere på nett. Jeg mangler backspace-knappen i RL...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:26   #49
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok rundere i kantene her inne enn IRL.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 01:00   #50
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er MYE mer skravlete IRL enn her. :uerfaren forumgjenger:

Og skarpere i kantene også ... Kan altså ikke stemme.

Gammel 18-02-07, 01:25   #51
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forundrer meg veldig at jeg er kjerringa mot strømmen her. Så langt er jeg den eneste som har gått for alternativ nummer 2. Jeg er laaaangt mer medgjørlig IRL enn her. Det er sjelden jeg diskuterer annet enn på nett, faktisk. Her om dagen var det en bekjent som prøvde å provosere meg, fordi han mente at jeg alltid var så snill og grei, og trengte å tøffe meg opp litt. Reagere litt.

Gammel 18-02-07, 01:29   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du og jeg, safran!

De som "kjenner" meg både her og IRL sier i hvert fall at jeg har en skarpere eller tøffere tone her enn i virkeligheten. Selv lurer jeg på om jeg kanskje er MER meg selv her enn på utsiden, med masken på.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 01:34   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er meg selv, men her har man jo den fordelen at man kan tenke seg litt om og redigere sin egne svar. På den måten kanskje jeg framstår som litt mer fornuftig her enn i rl.

Gammel 18-02-07, 03:25   #54
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, dæven - så mørke sider har jeg ikke .

Gammel 18-02-07, 07:47   #55
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er meg selv på nett ja - men føler kanskje at jeg er litt mer festlig i virkeligheten...

Sist redigert av Che : 18-02-07 kl 09:51. Årsak: Måtte fjerne en "mer" - for jeg er ikke MER meg selv på nett, bare meg selv
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:50   #56
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kommuniserer jeg sjelden skriftelig IRL, så det blir jo helt umulig å være objektiv på det.

Men jeg tror nå uansett man ikke kan være noe annet enn seg selv. Med mindre man er skuespiller og velger en annen rolle her inne da.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:55   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Er meg selv, men her har man jo den fordelen at man kan tenke seg litt om og redigere sin egne svar. På den måten kanskje jeg framstår som litt mer fornuftig her enn i rl.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 08:57   #58
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er meg selv både på nett og på ordentlig. -Men jeg slapper kanskje mer av når jeg forholder meg til datamennesker enn til ekte folk. Er veldig sjenert og usikker, og ikke særlig sosial av meg. Liker ikke småprating og annet skummelt med folk jeg egentlig ikke har noe å si til. På nett kan jeg si det jeg vil og la vær å si noe hvis det er slik jeg vil ha det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 10:50   #59
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er mer skravlete IRL, jeg har alltid ett eller annet å si i en hver diskusjon IRL, men her har jeg ikke sjangs til det.. Da hadde jeg brukt alt for mye tid her.

Ja, jeg er nok mer aktiv selv IRL, her har jeg ikke sjangs å være så aktiv som jeg både ønsker og er til vanlig. Men det jeg sier, er jo det jeg mener og både når det kommer til hvor direkte jeg er eller hvordan jeg ordlegger meg, tror jeg er veldig slik jeg er.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 11:05   #60
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer sarkastisk og løsmunnet IRL. Her er jeg en ganske diplomatisk versjon av meg selv.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.