|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Venstre, definitivt. Og irriterer meg grenselaust over alle sinkene som "parkerer" der.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Jeg liker meg best i høyre felt, men om det bare er sinkere der kjører jeg selvsagt forbi, gidder ikke komme for sent til IKEA og Kvadtat.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Jeg ligger stort sett i høyre kjørefelt, dersom trafikken flyter godt og greit. Venstre er for å komme seg fort forbi i forbikjøringssituasjoner for min del. Jeg kjenner jeg blir litt småstressa om jeg ligger i venstre for lenge. Jeg legger meg også over i venstre, hvis jeg kan, når folk kommer inn på motorveien fra høyre.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Det som er litt utfordrende er hvis høyre fil er full og det går tregt der, man ligger i et tempo godt over høyre fil, men så kommer det en komet bakfra. Hva er kosher å gjøre da? Skvise seg inn i full og treg høyrefil for å slippe frem fartssynderen eller bli liggende og irriteren kometen bak?
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Mtp jobben jeg har hvor jeg stadig kjører utrykning (ambulansetjenesten) så irriterer jeg meg grønn over folk som ligger i venstre felt når høyre felt er ledig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Men det hjelper jo ikke at bussene har enerett på høyrefeltet i store deler av byen tror jeg. Folk blir jo vant til å sloss om plassen i venstrefila.
|
|
|
#7 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg anbefaler alle fra Trondheim å besøke Ring 3 rundt Oslo - der vil dere føle dere hjemme.
|
|
|
#8 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg ligger så og si alltid i venstre felt.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Gud, det hadde jeg fortrengt. Trønderne er helt ekstremt venstrofile, ja.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Altså, jeg håper dere som sier (som meg) at dere ligger i venstre mener at dere ligger i venstre når det er biler i høyre? For man ligger da i høyre fil hvis man er alene på veien?
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?
Jeg er av de som ikke kjører veldig fort, og dermed ligger jeg i høyre også når det er biler på veien. Men her i byen er det jo sånn at det ikke er sikkert at det er den i høyre fil som a) kjører tregest og b) er den som kjører i kø.
|
|
|
#12 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?
Vi har jo stort sett ikke noe valg i Trondheim, synes det er kollektivfelt til høyre overalt i byen. Mannen, som er fra Oslo, er lettere oppgitt over det.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg er nok en venstrekjører. Og jeg liker å kjøre fort. Det er igrunn greit at jeg ikke har så stor motor på bilen min, det hadde nok blitt dyrt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Man skal selvsagt bruke begge felt. Man legger seg ut til høyre når det er plass. Nærmer man seg bilen foran, legger man seg ut i venstre. Så legger man seg ut til høyre igjen når det blir ledig der. Det gjelder ikke hvis det er tett trafikk, da ligger jeg som regel i venstre felt når det går litt unna. I kø velger jeg stort sett høyre, av erfaring går det som regel fortest. Og folk som driver og bytter felt i hytt og gevær når det går veldig sakte, de kan ta seg en bolle. Sånt irriterer meg fordi det skaper mer kø.
|
|
|
#16 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg kjører ganske fort. Dermed som regel i venstre, men ikke hvis noen vil forbi (som ikke er så veldig ofte... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg bytter ganske mye om jeg er utålmodig. Slipper forbi de som må kjøre i 120 i venstrefila, men om ikke høyrefila holder fartsgrensen minst, så er jeg kjapt tilbake i venstrefila. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Der det passer seg. Jeg er legger meg tilbake til høyre når det er rom for å gjøre det i henhold til tempoet jeg holder. Kan irritere meg veldig over de som ligger i høyre felt og ikke legger seg over når det samler seg biler bak.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Alltid høyre. Kjører jeg i venstre felt så kommer det alltid noen og presser bak nesten uansett hvor mye over fartsgrensen jeg kjører, og det blir jeg bare stresset av. Jeg bruker venstre felt kun til forbikjøring.
|
![]() |
|
|