|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
intro
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Det hadde nok ikke vært noe problem, nei, jeg skriver stort sett ting helt ut - men det kan nok hende at jeg hadde fått feil yoghurt.
|
|
|
|
#42 |
|
Pauset
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Det som er viktigst for meg er at jeg slipper gå frem og tilbake i butikken, så jeg lager en handleliste som følger runden jeg går i butikken. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg skriver alltid hvor mye jeg skal ha f.eks melk x4 så den biten er grei, men så er det faste forkortelser som PK og LG (pannekaker og lørdagsgodt) det er jo ikke så greit. Mannen min klarer i allefall å tolke listene mine.
|
|
|
#45 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?
Du hadde fått melkefritt margarin av min mann.
|
|
|
#46 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Og dersom svigermor handler for oss, så er det på hennes regning ( hun bor hos oss i alle ferier), og da legger ikke jeg meg opp i hva hun handler til oss. Skal vi ha noe spesielt så sier vi det heller. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Skriver svært sjeldent handlelister, det er stort sett mannen i huset som handler.
|
|
|
#48 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Hvis jeg lager liste til mannen kan han fint gi den videre til andre. Lista mi er det bare jeg som skjønner!
|
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg skriver ikke så ofte liste, men gjør jeg det, så er den av samme type som den muntlige jeg evt sender med mannen: KOMPLETT ubrukelig for svigermor. Hun satt her og spiste frokost, så at vi hadde lite av det brødmargarinet vi bruker, så hun bestemte seg for å kjøpe nytt, og kjøpte "siden hun ikke husket" det hun selv bruker, som fikk en allerede kvalm gravid husfrue som spiste lite til å spise enda mindre, for jeg klarer virkelig ikke det, og det måtte kastes og erstattes med noe spiselig så snart som råd var.
|
|
|
#50 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Nei, ingen andre enn mannen og jeg kan lese handlelistene våre.
|
|
|
#51 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Åh, herlig, Minty!
|
|
|
#52 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Skriver den slik at jeg forstår den. Om jeg trenger 1 eller 3 liter melk eller 2 eller 4 brød så står der bare: Melk, brød...
|
|
|
#53 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sånn er det her også. Derfor får mannen spesifisert liste når han skal ut på handel. Kunne fort ha endt opp med 5 grandis om det hadde stått middag på lista.
|
|
|
#54 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Svigermor kunne gjerne handlet for oss. Hun hadde sikkert bommet totalt på mengden, men da måtte vi bare gått i butikken igjen litt raskere enn antatt.
|
|
|
#55 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Min mann kan handle etter min liste. Tror nok ikke noen andre kan det, kanskje mamma..? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg skriver en type liste om jeg skal handle, en annen om mannen skal handle. Skulle svigermor handlet, så tror jeg det hadde blitt spennende.
|
|
|
#57 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg spesifiserer ganske bra om mannen skal handle. Ikke fordi han kommer hjem med rare ting i motsatt fall, men for å begrense antall telefoner.
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Hvem som helst kan nok handle etter vår handleliste her i huset. |
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Det slår meg at det sikkert ikke er andre enn mannen som hadde kommet hjem med rett om de sto på butikken og skulle kjøpe "strategi"...
|
|
|
#60 |
|
intro
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg sendte for et par år siden mannen i butikken med denne lista. Meningen var at han skulle kjøpe deo til meg - det stod "deo: Sterilan Optimal (grønn)". Han leste det imidlertid som en liten frekkhet rettet mot ham selv: "deg: Sterilan Optimal (grønn)", og kom hjem med et grønt såpestykke.
|
|
![]() |
|
|