Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skole eller ikke i morgen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 09:15   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skole eller ikke i morgen?

Så fint at at hun er så engasjert i sjakkspillingen og har hatt en fin helg - sjakk er helt sikkert en fritidsaktivitet som er positiv for skoleprestasjonene, for å si det sånn, men jeg synes likevel ikke det å være sliten etter helgen i utgangspunktet er grunn til å få fri. Som Polyanna sier så har man ikke vondt av å være litt sliten en dag. Klart, er hun åpenbart så trøtt og utkjørt at hun egentlig må regnes som syk, så blir det noe annet, men for meg også er det veldig fremmed å skulle planlegge at et skolebarn skal få fri på grunn av fritidsaktiviteter til sent på kvelden dagen før. (Og det ville jeg syntes om det var en matteolympiade eller et språkkurs også, altså.)

Gammel 22-11-10, 09:19   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også at hvis hun er så sliten at det grenser over til syk, så burde hun ikke deltatt på fritidsaktiviteten i utgangspunktet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:23   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker også at hvis hun er så sliten at det grenser over til syk, så burde hun ikke deltatt på fritidsaktiviteten i utgangspunktet.

Vel. Nå var ikke dette ei øvingshelg, det var NM. Og for NM i de fleste idretter og aktiviteter ville jeg synes det var greit med en dag fri fra skolen. Det skjer tross alt ikke så ofte.

Men det var en ting jeg stusset på i HI: Norgesmester i klassen under 9 år? Har de lov til å kåre mestere i sjakk for så små unger? Går ikke sjakk som en idrett med tanke på regelverk?

Gammel 22-11-10, 09:43   #44
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg startet en lignende tråd i forrige uke, men da gjaldt det et barnehagebarn. Selv ville jeg aldri latt et skolebarn være hjemme uten å være syk. Tror jeg. Men når det er sagt, jeg forstår deg. Det er ikke kult å dra opp en veldig trøtt unge, uansett årsak til trøtthet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:45   #45
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Skoledag som vanlig og heller tidligere kveld i dag.

Gammel 22-11-10, 10:26   #46
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

La oss si at det hadde vært enda lenger unna, og man kanskje hadde kommet hjem midt på natten. Altså jeg hadde bedt barnet mitt fri på skolen en dag på forhånd. Samme om det hadde vært sjakk, en stor idrettsturnering, et viktig korpsstevne eller hva som helst. I min bok er ikke det noe verre å gjøre enn å ta fri pga ferie. Men da er det ikke skulking.

Og dette kunne jeg ha vurdert om mitt barn var så trøtt som ditt også ved hjemkomst halv elleve på kvelden. Men som andre sier - mitt barn er trøtt hver eneste dag, så hun hadde helt sikkert blitt dratt opp og kledd på og sendt avgårde, det har jo tross alt blitt en grei natts søvn. Det var jo ikke som å gå rundt akkurat.

Gammel 22-11-10, 14:51   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har løftet sovende unger ut av senga og vekket dem på fanget mitt på badet mange ganger. (Jeg har B-menneskebarn.) Hvis jeg skulle latt ungene sove til de hadde lyst til å våkne av seg selv hver mandag, hadde Frøkna neppe hatt veldig mange hele arbeidsuker å vise til på skolen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:58   #48
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok ha latt barnet ha sovet hvis jeg ikke greide å vekke det, men jeg ville ikke ha planlagt med fravær, og for meg er det en forskjell. Hvis jeg hadde planlagt med fravær tror jeg nok at jeg hadde snakket med læreren på forhånd og bedt om fri. Men sånn generelt tenker jeg at det ikke spiller noen rolle, neste år vet du mer om hva som skjer, hvordan hun reagerer på å være med på noe slikt og bedre hvilken beskjed du skal gi skolen.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men det var en ting jeg stusset på i HI: Norgesmester i klassen under 9 år? Har de lov til å kåre mestere i sjakk for så små unger? Går ikke sjakk som en idrett med tanke på regelverk?

Jeg også mener at sjakk regnes som idrett? (Me like! )

Gammel 22-11-10, 15:24   #49
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har løftet sovende unger ut av senga og vekket dem på fanget mitt på badet mange ganger. (Jeg har B-menneskebarn.) Hvis jeg skulle latt ungene sove til de hadde lyst til å våkne av seg selv hver mandag, hadde Frøkna neppe hatt veldig mange hele arbeidsuker å vise til på skolen.

Jeg kjenner at jeg er overstadig misunnelig på de som har B-menneskebarn. :B-menneske med A-barn:

Gammel 22-11-10, 15:35   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha nå husker jeg eldstemann. Vi tok han opp sovende, stelte han sovende, bar han ut i bilen sovende. Hver bidige dag. Hadde vi flaks, våknet han såvidt til live mens han sto i gangen og fikk på seg yttertøyet. Dette varte til vi fikk bort tonsiller og adenoider så han fikk sove skikkelig om natten. Nå våkner han av seg selv i sjutiden.

Gammel 22-11-10, 15:42   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg kjenner at jeg er overstadig misunnelig på de som har B-menneskebarn. :B-menneske med A-barn:

Opprinnelig hadde vi et B-menneske og et sover-aldri-når-andre-vil-sove-uansett-på-døgnet-barn, med tendenser mot ekstremt A-barn. Det har vært en bevisst og målrettet kamp for å lage B-mannesker av dem begge to. Noe annet var ganske enkelt ikke en option for oss.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:42   #52
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Haha nå husker jeg eldstemann. Vi tok han opp sovende, stelte han sovende, bar han ut i bilen sovende. Hver bidige dag. Hadde vi flaks, våknet han såvidt til live mens han sto i gangen og fikk på seg yttertøyet. Dette varte til vi fikk bort tonsiller og adenoider så han fikk sove skikkelig om natten. Nå våkner han av seg selv i sjutiden.

Stakkars gutt, godt han fikk bedre søvnkvalitet etterhvert. Innser at det ikke alltid er bra med barn som sover lenge..

Gammel 22-11-10, 15:43   #53
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig hadde vi et B-menneske og et sover-aldri-når-andre-vil-sove-uansett-på-døgnet-barn, med tendenser mot ekstremt A-barn. Det har vært en bevisst og målrettet kamp for å lage B-mannesker av dem begge to. Noe annet var ganske enkelt ikke en option for oss.

Jeg har A-menneskemann, så jeg er i grunn heldig. Derfor har vi ikke lagt så mye i den kampen ennå.

Gammel 22-11-10, 15:47   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Høres veldig kjent ut : også b-barn:

Gammel 22-11-10, 20:21   #55
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sjakk er idrett ja. Om det er lov å kore Norgesmester vet jeg ikke. Den minste klassen premierer jo alle.

Her kan du lese om turneringen.

Angående vekking har jegjeg også vekket Mazungen, og jeg har kledd på henne når hun har vært i halvsøvne, men ikke så sliten som i dag tidlig. Hun responderte overhode ikke.

Jenta var på skolen halvannet time for sent. Ingen sure miner. Flere som jobber på skolen kom for å spørre hvordan hun hadde hatt det. Snakket med SFO leder og hun backet meg på å ha latt henne sove litt ekstra. Hun ble også hentet tidlig, og var tidlig i seng.

Forhåpentligvis er NM neste år litt mere sentralt plassert, så vi rekker hjem før. Når turneringene varer i tre dager, blir det jo umulig å delta uten fri fra skole. Dette er helt klart unntaket, de fleste barneturneringer er på en dag. Men det er jo NM for skolelag, NM i lag for ungdom, NM for jenter osv, om vi virkelig var ivrige.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:34   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort siden jeg ikke har skolebarn enda.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:43   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ellers veldig gøy å høre at hun er så flink og har sånn glede av det.

Gammel 22-11-10, 21:18   #58
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville nok sendt barnet på skolen dagen etter.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:43   #59
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Altså... i høyere klassetrinn regnes slike ting som deltagelse i NM i særklasse, og det gis permisjoner i hytt og pine. Jeg synes ikke det var så ille da å skulle sove halvannen time lengre etter en slik prestasjon. Alle lærer- og mammaprinsipper til side.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:48   #60
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville brukt sunn fornuft. Det er forskjell på å legge seg kl. 3 om natta når man skal på skolen og å legge seg kl. 23. Det skal altså mye til for at jeg lar barna være hjemme bare fordi helga i seg selv var veldig innholdsrik. Jeg vil ikke ha barn som tror det er farlig å være sliten en gang i blant.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.