|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
flisespikker
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Så fint at at hun er så engasjert i sjakkspillingen og har hatt en fin helg - sjakk er helt sikkert en fritidsaktivitet som er positiv for skoleprestasjonene, for å si det sånn, men jeg synes likevel ikke det å være sliten etter helgen i utgangspunktet er grunn til å få fri. Som Polyanna sier så har man ikke vondt av å være litt sliten en dag. Klart, er hun åpenbart så trøtt og utkjørt at hun egentlig må regnes som syk, så blir det noe annet, men for meg også er det veldig fremmed å skulle planlegge at et skolebarn skal få fri på grunn av fritidsaktiviteter til sent på kvelden dagen før. (Og det ville jeg syntes om det var en matteolympiade eller et språkkurs også, altså.)
![]() |
#43 |
maler
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?
Vel. Nå var ikke dette ei øvingshelg, det var NM. Og for NM i de fleste idretter og aktiviteter ville jeg synes det var greit med en dag fri fra skolen. Det skjer tross alt ikke så ofte.
![]() |
#44 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg startet en lignende tråd i forrige uke, men da gjaldt det et barnehagebarn. Selv ville jeg aldri latt et skolebarn være hjemme uten å være syk. Tror jeg. Men når det er sagt, jeg forstår deg. Det er ikke kult å dra opp en veldig trøtt unge, uansett årsak til trøtthet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Skoledag som vanlig og heller tidligere kveld i dag.
![]() |
#46 |
Off the map.
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?La oss si at det hadde vært enda lenger unna, og man kanskje hadde kommet hjem midt på natten. Altså jeg hadde bedt barnet mitt fri på skolen en dag på forhånd. Samme om det hadde vært sjakk, en stor idrettsturnering, et viktig korpsstevne eller hva som helst. I min bok er ikke det noe verre å gjøre enn å ta fri pga ferie. Men da er det ikke skulking.
![]() |
#47 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg har løftet sovende unger ut av senga og vekket dem på fanget mitt på badet mange ganger. (Jeg har B-menneskebarn.) Hvis jeg skulle latt ungene sove til de hadde lyst til å våkne av seg selv hver mandag, hadde Frøkna neppe hatt veldig mange hele arbeidsuker å vise til på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Leser
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg ville nok ha latt barnet ha sovet hvis jeg ikke greide å vekke det, men jeg ville ikke ha planlagt med fravær, og for meg er det en forskjell. Hvis jeg hadde planlagt med fravær tror jeg nok at jeg hadde snakket med læreren på forhånd og bedt om fri. Men sånn generelt tenker jeg at det ikke spiller noen rolle, neste år vet du mer om hva som skjer, hvordan hun reagerer på å være med på noe slikt og bedre hvilken beskjed du skal gi skolen.
Jeg også mener at sjakk regnes som idrett? (Me like!
![]() |
#49 |
Sånn passe sane
|
Jeg kjenner at jeg er overstadig misunnelig på de som har B-menneskebarn. :B-menneske med A-barn:
![]() |
#50 |
maler
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Haha nå husker jeg eldstemann. Vi tok han opp sovende, stelte han sovende, bar han ut i bilen sovende. Hver bidige dag. Hadde vi flaks, våknet han såvidt til live mens han sto i gangen og fikk på seg yttertøyet. Dette varte til vi fikk bort tonsiller og adenoider så han fikk sove skikkelig om natten. Nå våkner han av seg selv i sjutiden.
![]() |
#51 |
Bedreviter
|
Opprinnelig hadde vi et B-menneske og et sover-aldri-når-andre-vil-sove-uansett-på-døgnet-barn, med tendenser mot ekstremt A-barn. Det har vært en bevisst og målrettet kamp for å lage B-mannesker av dem begge to. Noe annet var ganske enkelt ikke en option for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Sånn passe sane
|
Stakkars gutt, godt han fikk bedre søvnkvalitet etterhvert. Innser at det ikke alltid er bra med barn som sover lenge..
![]() |
#53 |
Sånn passe sane
|
Jeg har A-menneskemann, så jeg er i grunn heldig. Derfor har vi ikke lagt så mye i den kampen ennå.
![]() |
#54 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Høres veldig kjent ut : også b-barn:
![]() |
#55 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Sjakk er idrett ja. Om det er lov å kore Norgesmester vet jeg ikke. Den minste klassen premierer jo alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort siden jeg ikke har skolebarn enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Det er ellers veldig gøy å høre at hun er så flink og har sånn glede av det.
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg ville nok sendt barnet på skolen dagen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Altså... i høyere klassetrinn regnes slike ting som deltagelse i NM i særklasse, og det gis permisjoner i hytt og pine. Jeg synes ikke det var så ille da å skulle sove halvannen time lengre etter en slik prestasjon.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skole eller ikke i morgen?Jeg ville brukt sunn fornuft. Det er forskjell på å legge seg kl. 3 om natta når man skal på skolen og å legge seg kl. 23. Det skal altså mye til for at jeg lar barna være hjemme bare fordi helga i seg selv var veldig innholdsrik. Jeg vil ikke ha barn som tror det er farlig å være sliten en gang i blant. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|