Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varme, varme vintersko, bildetråd

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 08:26   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varme, varme vintersko, bildetråd

Hvor langt ned i pris kan man få gode vintersko da? Så at de for en stund siden hadde noen Sorelstøvler til 699,- eller noe sånt, på XXL. Til og med det er dyrt for meg nå (men overkommelig i forhold til de andre stive prisene oppfor her), jeg går i iskalde støvletter fra Skopunkten til 300,- kroner for 3. året på rad nå. *brrrr*

Gammel 26-11-10, 14:34   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvor langt ned i pris kan man få gode vintersko da? Så at de for en stund siden hadde noen Sorelstøvler til 699,- eller noe sånt, på XXL. Til og med det er dyrt for meg nå (men overkommelig i forhold til de andre stive prisene oppfor her), jeg går i iskalde støvletter fra Skopunkten til 300,- kroner for 3. året på rad nå. *brrrr*

Jeg vet jeg sier dette HELE tiden, men da hadde jeg kjøpt ullsåler fra Norsk ullsåle til kr 90 ca og hatt nedi.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 18:01   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, det var ikke dumt. Takk.

Gammel 26-11-10, 19:26   #4
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt to par, begge med superdeilig ullfôr, begge fra Lille Vinkel:

Disse har rågummisåle, så jeg slipper å småtrippe når det blir glatt

Gammel 26-11-10, 19:41   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Veldig varme og gode sko som jeg bruker til og fra jobb hver dag nå. Av og til inne på jobb også når det blir kaldt.

Gammel 26-11-10, 21:02   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Veldig varme og gode sko som jeg bruker til og fra jobb hver dag nå. Av og til inne på jobb også når det blir kaldt.

Åh. Sukk. Lobber

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:31   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Mine føtter holder varmen i:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:04   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiddo, hvordan er FitFlopene på foten?
Jeg er høy over vristen og lurer litt på om de er høye nok.

Gammel 28-11-10, 01:40   #9
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kiddo, hvordan er FitFlopene på foten?
Jeg er høy over vristen og lurer litt på om de er høye nok.

Skal teste dem på tur i morgen, men de virker romslige og gode. Er jo skinn, så de er vel noe elastiske.

Gammel 28-11-10, 09:59   #10
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så mange tøffe sko, ser jeg må på skosalg etter nyttår. Vi skal på VM i ski i Oslo, og da trenger jeg gode og varme sko.

Gammel 16-01-11, 19:23   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har kjøpt disse:

Kostet vel rundt 400 kroner på Smartclub. Barneavdelingen. Visstnok varme ned til -40, og vanntette. Man kan ta ut innerdelen, og de er gode å gå med.

Så langt har jeg ikke blitt verken kald eller våt, så veldig fornøyd. Så får vi ser hvordan det blir når det blir fler av de blå

Jeg har disse Sorel'ene i brun - og de har holdt i veldig mange år nå. Jeg elsker de og har aldri frosset i de.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har vært og kjøpt meg sorte Sorel Joan of Artic sko i dag. De er ikke akkurat lekre, men de er gode og varme, vanntette og virker gode å gå i.
Koster 1599,- på XXL.

Men så ønsker jeg meg veeeeeldig disse. De er en smule mer feminin og skjørt-vennlig enn de ovenfor. Vi får se etterhvert. Det ser jo ut til at denne vinteren skal vare evig!

Gammel 03-12-10, 15:02   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Helt enig Toffen. Et av mine aller beste skokjøp. Bruker dem i skogen og til kjole og dunkåpe. I -17 var jeg varm i bare dem, en tynn ullstrømpebukse, fleecekjole og dunjakke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:34   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var jo på grensen til fine også. Jeg har et par nøytrale, semska Roots-støvletter som er seks år gamle eller noe i den duren, med ullfor. De funker faktisk overraskende bra. Jeg har gått med dem ned til -24 uten å fryse så langt denne sesongen (men ville sikkert frosset om jeg stod stille lenge, da).

Jeg har en teori om at det meste er varmt nok til mitt bruk så lenge sålene er tilstrekkelig tykke foran. Derfor har jeg nå startet jakten på en foret variant med moderat platåsåle - og jeg håper å slippe å betale 1700 kroner.

Gammel 08-12-10, 08:37   #14
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger sko til å herje i snøen sammen med ungene. Hva kjøper jeg da av disse?
De bør være varme, skikkelige varme, for jeg fryser uansett på føttene hele vinteren. Jeg har ikke råd til et feilkjøp, så det hadde vært veldig fint om noen hadde et godt tips. Gjerne fra Brandos siden jeg skal bestille støvletter til storesøster.

Gammel 08-12-10, 08:42   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg trenger sko til å herje i snøen sammen med ungene. Hva kjøper jeg da av disse?
De bør være varme, skikkelige varme, for jeg fryser uansett på føttene hele vinteren. Jeg har ikke råd til et feilkjøp, så det hadde vært veldig fint om noen hadde et godt tips. Gjerne fra Brandos siden jeg skal bestille støvletter til storesøster.

Moonboots er det beste hvis man skal herje i snöen, synes jeg. Diiigre og stygge men perfekt til det bruket.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 08:42   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Brandos har de jo ikke, men www.timberland.no. Mount Holly fra Timberland som vist over - de er virkelig uovertrufne; barbeint i -10 var jeg ikke i nærheten av kald på tottisene nå i helgen, så disse har virkelig klart å overbevise meg. Det er de beste og varmeste vinterskoene jeg har hatt; ikke minst er de vanntette, meget gode å gå med, puster godt slik at man ikke blir klam ++

Gammel 08-12-10, 08:43   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Disse altså - Timberland har også fri frakt

http://www.timberland.no/index.php?m...odukt_nr=21647

Gammel 08-12-10, 15:59   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for svar, de var jo i grunn litt kule også. Hvilken størrelse er 36, eller kanskje jeg burde tatt et nummer større så jeg kan ha litt tykke sokker oppi.
Hva er moonboots?

Gammel 08-12-10, 17:40   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har svarte Mukluker, brune Uggs og et par med ull inni fra Tamaris. Muklukene er varmest, Uggsa er mest behagelig og Tamisene er tøffest. Bruker alle 3.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 17:48   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Tusen takk for svar, de var jo i grunn litt kule også. Hvilken størrelse er 36, eller kanskje jeg burde tatt et nummer større så jeg kan ha litt tykke sokker oppi.
Hva er moonboots?

36 = 5.5, 37 = 6 hos Timberland. Størrelsen er helt normal vil jeg si, men jeg tippet mellom to størrelser og gikk faktisk for den minste av de to. Det angrer jeg ikke på, for fôret utvider seg jo litt som man går inn skoene og de har blitt større enn de var da jeg kjøpte dem. De er jo også delvis av skinn, så man går de jo litt ut. Dog er det ikke store forskjellen på størrelsene her, og jeg burde nok gått opp en størrelse om jeg skulle bruke tykke sokker. Det liker jeg derimot ikke å gå med, og er knallfornøyd med å ha funnet et par sko der det heller ikke er nødvendig!

I mitt tilfelle var det bare snakk om en halv størrelse da, jeg endte med 8.5. Det stemmer ganske så overens med min størrelse, som er 39/39.5.

Et annet pluss; de har veldig god og sklisikker såle!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.