Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundeeiere!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-10, 08:04   #1
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hundeeiere!

Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 08:46   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Her er Kira.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kira2.jpg (81,4 KB, 346 visninger)
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:29   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Her er Kira.

Søta!
De er jo så utrolig like!

Gammel 27-11-10, 09:12   #4
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har whippet og kunne aldri hatt noen annen rase. De er rolige og elegante inne, og full fart ute om de slippes løs. Det som var viktig for oss var å ikke få en energibunt av en hund som girer seg opp sammen med ungene. Det er kaos nok her som det er for å si det sånn.

Whippet var en hund jeg ALDRI kunne tenke meg. Jeg syns ikke de var så pene. Nå syns jeg de er vakre!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 09:17   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en blandingshund ( chi/tibbe/nszieller no sånt) som kom rekende på ei fjøl.
Han har hatt 5 hjem og skulle avlives, men det var det eneste hunden min eldste sønn på den tiden ikke var redd for og å miste han ville knust hjertet hans. Så han bor nå her, med alle sine tvangstanker Bla har han klaustrofobi og dere vil ikke tro hvor mye en hund på 5 kg geier å ødelegge på kort tid. Dog er det blitt mye bedre og han er egentlig en søt hund vi setter svært høy.
HUnd nr 2 er en cavalier kcs som vi lette lenge etter. Eldste hadde dyp hundeangst grunnet løse nabobikkjer og vi måtte lete lenge etter en hund han kunne akseptere. Jeg ville ha en liten hund som kunne bo inne, etter 15 år som eier av polasespisshunder som bodde ute. Hels ville jeg ha en setter, men siden ingen jakter utgikk det. I CkCS vår ha vi fått alt sammen. Han er glad hele tiden, han elsker ungene, i hjernen har han kun vakum og han kan ingenting.

Vi har hund kun for selskapet sin del, cavalieren klippes ned og begge er kastrerte. Bortsett fra at de går på bordet og stjeler mat (drittbikkjene) så er de svært behagelige å ha med å gjøre.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 09:46   #6
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er Pippi, vår ivrige boxer.

Det første bildet så må hun forsikre seg om at datteren vår har det bra bak nettingen på trampolina. Det andre bildet er vi på tur og har spise pause.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pippi2.jpg (11,2 KB, 8 visninger)
Filtype: jpg pippi 1.jpg (7,9 KB, 13 visninger)
Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:50   #7
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en blandingsgutt. Der er både litt border collie, litt samojed, litt schäfer og resten er et mysterium. Vi valgte ham først og fremst pga. hans foreldres fantastiske gemytt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 13:34   #8
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en fransk bulldog tispe på 9mnd.
Dette er vår andre bulle og jeg kommer aldri til å bytte rase, her blir det en frenchie resten av livet.
Grunnen til at jeg valgte en Fransk Bulldog er deres størrelse ( liten hund) gemytt/personlighet ( utrolig morsomme hunder med masse rare fakter, veldig glad i mennesker, snille, i utgangspunktet lette å håndtere, lavt mosjonsnivå - men kan til tider være helt turbo både ute og inne) samt utseende (elsker flaggermusørene!).

Gammel 29-11-10, 13:42   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også hatt whippet. Det er et ganske aktivt whippetmiljø i Trondheim - mange oppdrettere like så. Flotte hunder, dog litt skjøre i magen.

Gammel 30-11-10, 22:34   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har også hatt whippet. Det er et ganske aktivt whippetmiljø i Trondheim - mange oppdrettere like så. Flotte hunder, dog litt skjøre i magen.

Det har aldri vi opplevd. Eller, det vil si, tispa vår fikk diare da hun fikk sin første løpetid da hun var 2 år, ellers ingenting.

Gammel 30-11-10, 22:40   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi opplevde det ikke ofte vi heller - kun om han hadde forsynt seg med noe han ikke skulle (ribbe, twist, hundepølse etc) - men det er uansett en ganske vanlig svakhet med rasen sies det. Men uansett, så er det den beste hunden altså

Gammel 30-11-10, 22:42   #12
Nå også i farger

Standard

Ah, sånn ja! Da kan det tenkes disse ville blitt dårlig i magen også. Vi har alltid maten utenfor rekkevidde. Ellers tar de ALT!
Fant merke etter tenner i brunosten en gang husker jeg...

Gammel 30-11-10, 22:50   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Ja, makan til luringer - men med skikkelig for er de veldig stabile.

*sporer av og hyller whippetrasen*

Gammel 30-11-10, 22:51   #14
Nå også i farger

Standard

*Med-hyller*

Gammel 30-11-10, 23:03   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg eier en hund på papiret nå, det er en dvergdachs. Ikke helt min rase, men den trengte et nytt hjem. Den bor hos min bror og familien hans.

Selv har jeg hatt mange raser, golden retriever, engelsk setter, irsk setter og border collie.
Hadde border collie sist Brukte han til AG (klasse I) og LP (klasse III).

Har en allergisk mann , så nå forsker jeg litt på labradoodle/goldendoodle.

Gammel 30-11-10, 23:32   #16
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vi har en dvergschnauzer (se bilde, denne er ikke vår). Det er den 3. dvergschnauzeren jeg har. Mange fordeler, med denne hunden. Den røyter ikke! Den er en stor hund i liten format. Trenger trim, men ikke i så store mengder som visse jakthunder. Er bare blitt helfrelst i denne hunderasen!
Vi har en jente på 5 år som er oppvokst med hunden, og det går kjempebra.
Men man må strippe/barbere ned hunden ett par ganger i året. Men det er ikke noe problem. Kommer aldri til å kjøpe en røytehund etter å ha oppdaget schnauzeren.
(Dvergscnauzeren fåes i flere fargekombinasjoner. Vi har salt/pepper)

Vi har svart dvergschnauser. Mye av samme grunner som er skrevet i innlegget over her. I tillegg vil jeg si at dette er en flott familiehund, som vil være en aktiv del av familien. Det betyr at du har en hund som følger deg på stort sett det du driver på med. Det er en hund som trenger en del trim, men ikke et behov som store hunder - den kan likevel trenes til å tåle det meste. Dette er en hund som selv tror den er Riesen. Det er dessuten en hund som godt kan brukes til Agility, spor og andre snusekurs. Den er lærevillig, men likevel sta og denne staheten elsker jeg.

Har hatt Groenendael tidligere, som er en belgisk fårehund. Herlig rase det også, men krever mye mer trim og aktivisering både fysisk og mentalt. Og så røyter den - noe dvergen ikke gjør. Vil nok aldri gå tilbake til røytehunder igjen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 23:00   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vår hund hadde diare i ei uke etter at Knerten mista ned ei grillpølse i sommer... ja, hun slukte hele før vi rakk få tak i den, og det gikk ikke bra... Heldige, nygravide meg, fikk kvalmefritak fra lufting til hun var stabilisert med såpass konsistens at man ikke trengte ta med tørkerull....

Gammel 02-12-10, 09:55   #18
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk. Vi har lest masse om både MT og ETT, så jeg går ut i fra at det som gjenstår er å bli kjent med noen som har slike hunder sånn at vi får se dem over tid.
Godt å høre at den går overens med søsteren din sin cairn.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.