|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Kunne du kjørt taxi?
I stand corrected, siden jeg har fått et ønske om å skaffe til veie "noen sterke karer". |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#5 |
|
I endring
|
Sv: Kunne du kjørt taxi?Taxi?!? Nei er du gal? Med min evne til å krasje så tror jeg ikke at noen parter hadde vært tjent med det. Fulle folk hjem fra byen er heller ikke hyggelig.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Kunne du kjørt taxi?Jeg er jo enig med smilefjes jeg også altså - kjønnene må skilles på personlige egenskaper før det blir full likestilling. |
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Kunne du kjørt taxi?Jeg har ikke kvalifikasjoner til å være taxisjåfør. Hater lukeparkering, elendig på å finne frem, liker ikke å kjøre bil, blir engstelig av brautende mennesker og går lei av nonsenseprat i løpet av kort tid. Fløyel derimot
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du kjørt taxi?Kunne sikkert kjørt taxi jeg, selv om det ikke er en yrkesvei jeg kunne tenkt meg. Det jeg derimot aldri kunne blitt var lege, eller sykepleier. Jeg blir svimmel bare jeg tenker på hva vi har inni kroppen av diverse organer. Eller blod, huff. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du kjørt taxi?Så kommer oppfølgingsspørsmålet. Hvilke kjønnsstrukturer er det vi må bekjempe for at flere menn, som ser ut til nådeløst å bli sosialisert inn i taxiyrket, skal bli sosionom, tannlegeassistent eller byråkrat? Her må likestillingsombudet på banen får å få kartlagt landskapet.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Ikke en eneste en, såvidt jeg kan skjønne. Mange av de som kjører taxi ender jo nettopp opp som andre yrker fordi de jobber med taxikjøring under studiene. Prosjektet er med andre ord i gang allerede. |
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kunne du kjørt taxi?Taxisjåfør kunne jeg aldri ha vært. Jeg liker å kjøre bil, men bare når jeg får spille musikk på full guffe og synge med. Det tror jeg ikke nødvendigvis at ville blitt en suksess i taxibransjen.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, det tror jeg |
|
|