Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den fineste dialekten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 11:25   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den fineste dialekten

Jeg er veldig, veldig, veldig svak for Kristiansandsdialekten.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:29   #2
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg er veldig, veldig, veldig svak for Kristiansandsdialekten.

Jeg også . Den er så "rund og god" .

Selv er jeg fra Oslo og prater tilsvarende. Er misunnelig på alle som har en ordentlig dialekt.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 11:37   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som snakker som Erik Thorstvedt får meg mo i knærne.

Alle som ser ut som ham også, forøvrig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 12:40   #4
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Alle som ser ut som ham også, forøvrig.

Det var mange småfnisende damer på avdelingen vår for 2,5 år siden når Erik Thorstvedt plutselig dukket opp (han har utviklet et pausetreningsprogram på pc som vi var tidlig ute med å teste på arbeidsplassen vår).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:16   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg må seriøst kjøpe hytte eller noe på Stord (får aldri mannen med på flytting dit for pokker). Jeg griner bare jeg tenker på den øya, har så mange minner derfra. Når jeg hører folk komme derfra eller snakke den dialekten får jeg lyst å klenge meg på dem og bli med dem tilbake til Stord og bare bli der!

Savner bestemors hus på toppen av et "fjell" i Jensanesveien i Sagvåg, med det lille berget i hagen der jeg og min bror hadde "seilehølen" der vi lekte med båter og andre leker, alle frukttrærne, blåbærbuskene, jordbæråkeren ... Gud jeg har mange minner derfra.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:19   #6
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Haugesundsdialekten! Uten tvil! Og bestefars sognemål:

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:21   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Når jeg hører folk komme derfra eller snakke den dialekten får jeg lyst å klenge meg på dem og bli med dem tilbake til Stord og bare bli der!

min mann får du ikke Synes det er greitt å være på besøk på Stord, men tror ikke jeg kunne flyttet dit. Så jeg holder mannen min her jeg.

Gammel 22-02-07, 16:43   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

min mann får du ikke Synes det er greitt å være på besøk på Stord, men tror ikke jeg kunne flyttet dit. Så jeg holder mannen min her jeg.

Har mann selv, som jeg er veldig fornøyd med, så slapp av.
Men jeg skulle gjerne sett at han var like svak for Stord som det jeg er, hehe.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 17:31   #9
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Kordan går de med dæ? Æ ser ikkje dæ så ofte nu lenger. Sukk.

Gammel 22-02-07, 19:50   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra at det er flere her som er svake for Haugesundsdialekt! For min del har det nok litt å si at den første ordentlige kjæresten min var fra Haugesund. Sukk...

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:55   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også veldig svak for Haugesund-dialekten. Ellers liker jeg Vågå-dialekten og nordmørs-dialekten.

Ålesunddialekten tror jeg er den jeg liker minst - den er så gnålete...
(de ålesundere jeg kjenner er forøvrig veldig trivelige)

Gammel 22-02-07, 12:25   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Kongsbergdialekten er koselig.

Gammel 22-02-07, 12:34   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:leter med lys og lykte etter min egen romeriksdialekt i denne tråden:

Jeg synes de har sjarmerende dialekter i Gudbrandsdalen, Valdres og andre "indre" områder i Sör-Norge.

Scarlett: Utseendet og sjarmen til Thorstvedt er definitivt å foretrekke framfor språket, men takk for påminnelsen om at rogalandsdialekt kan väre hyggelig! Jeg har dårlige erfaringer.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 20:57   #14
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes de har sjarmerende dialekter i Gudbrandsdalen, Valdres og andre "indre" områder i Sör-Norge.

Helt enig!

Hedmark og Oppland ja... Toten.

Jeg må lukke ørene hvis en kjekk fyr snakker dialekt som noen av de ovennevnte

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:37   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Helt enig!

Hedmark og Oppland ja... Toten.

Jeg må lukke ørene hvis en kjekk fyr snakker dialekt som noen av de ovennevnte

Jeg har en mann fra rette sida av Mjösa.

Gammel 22-02-07, 21:40   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes nu Oslodialekten er fantastisk å høre på.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 12:35   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg var en del sammen med noen fra Arendal som jobbet i sjømannskirken, og ble helt forelsket i dialekten.

Gammel 22-02-07, 12:40   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ingen som syntes nesten bortnormaliserte rester av Tromsødialekt (jeg tror "knot" er fagtermen) var finest, altså? - Trodde ikke det, nei.

Jeg synes forresten en god del nordvestlandske dialekter er ganske stilige. Men jeg er oftest for fjern til å få med meg hva slags dialekt folk egentlig har.

Gammel 22-02-07, 12:48   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var ingen som syntes nesten bortnormaliserte rester av Tromsødialekt (jeg tror "knot" er fagtermen) var finest, altså?

Lett avslepen tromsödialekt er i alle fall fint! Det kommer kanskje delvis av at jeg har ei god venninne som snakker slik, og ettersom hun er så likandes blir dialekten det også. For meg er det en ulöselig sammenheng mellom dialekter og brukere - liker jeg brukeren godt, blir gjerne dialekten som musikk i mine örer også.

Når vi först befinner oss nordpå, må jeg nesten også slå et slag for brönnöysund-målet. Det er sjarmerende, det!

Gammel 22-02-07, 12:40   #20
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stavanger syns jeg

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.