Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Postfrustrasjon - formattillegg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 21:26   #41
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postfrustrasjon - formattillegg

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Posten vet jo ikke hvem som har klistra på frimerkene når feilen blir oppdaget...

Betyr det at eg skal straffast for ein bommert ein av Posten sine tilsette gjer?

Har eg levert pakke, fått den frankert av ein tilsett, betalt og takk skal du ha, så har ikkje eg lengre eit ansvar. Da bør dette gå på Posten sin tabbekonto, og er det eit stort problem så får dei stramme opp funksjonærane sine.

Eg har sjølv jobba i butikk, og det har hendt eg har oppdaga at eg har tatt for lite betalt. Det hadde aldri rabla meg inn å kontakte kunden for å få han/henne til å komme tilbake og betale resten.

Tabbar skjer jo i alle yrke, den er grei. Det er Posten si handtering av desse sakene eg stussar på. Dei gjer meg ansvarleg for ein tabbe ein av deira funksjonærar har gjort.

Gammel 15-12-10, 21:42   #42
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg fått en liten pakke i postkassa mi. Med fint rødt klistremerke på. "Porto kontrollert. Underfrankert sending."
Nå er jeg spent, nå. Vil det si at jeg får regning på ekstraporto nå? Det står ingen avsender på pakka, kun min adresse.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:44   #43
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har sjølv jobba i butikk, og det har hendt eg har oppdaga at eg har tatt for lite betalt. Det hadde aldri rabla meg inn å kontakte kunden for å få han/henne til å komme tilbake og betale resten.

Nei, men i butikken kan ikke vi kunder slå inn varene selv. Det kan vi når det gjelder Posten, altså sette på (for lite) frimerker selv. That's the difference.

Gammel 15-12-10, 21:49   #44
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nei, men i butikken kan ikke vi kunder slå inn varene selv. Det kan vi når det gjelder Posten, altså sette på (for lite) frimerker selv. That's the difference.

Ja, men dei har openbart ein policy som gir kunden ansvar for feil som Postens eigne tilsette har gjort, i mitt tilfelle straffeporto som følge av at den tilsette ikkje vog pakken nøyaktig nok. I mitt tilfelle var det snakk om pakke sendt som brevpost. Smartkonvoluttar har eg aldri brukt.

Gammel 15-12-10, 22:00   #45
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg fått en liten pakke i postkassa mi. Med fint rødt klistremerke på. "Porto kontrollert. Underfrankert sending."
Nå er jeg spent, nå. Vil det si at jeg får regning på ekstraporto nå? Det står ingen avsender på pakka, kun min adresse.

Så lenge det ikke står avsender så er det du som får regningen. Du får få sjekket ut hvem den er fra.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:06   #46
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Så lenge det ikke står avsender så er det du som får regningen. Du får få sjekket ut hvem den er fra.

Men det går jo ikke an. Jeg kan jo ikke lastes for at andre sender meg post som ikke er tilstrekkelig frankert (og hva vet jeg om de har fått frimerkene satt på i Post i butikk, det kan jo godt hende avsender er i god tro).

Hvis det er slik, så kan man jo "terrorisere" sine uvenner ved å sende underfrankert post uten avsenderadresse, sånn dann og vann.

Gammel 15-12-10, 22:19   #47
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det går jo ikke an. Jeg kan jo ikke lastes for at andre sender meg post som ikke er tilstrekkelig frankert (og hva vet jeg om de har fått frimerkene satt på i Post i butikk, det kan jo godt hende avsender er i god tro).

Hvis det er slik, så kan man jo "terrorisere" sine uvenner ved å sende underfrankert post uten avsenderadresse, sånn dann og vann.

Du kan nekte å ta imot pakka og levere den tilbake uåpnet til posten og streke over adresse og skrive ukjent. Få bekreftelse på innlevering hvis du får ei regning senere. Jeg hadde ikke klart å la være og åpne ei pakke som hadde kommet til meg, til tross for manglende porto og kravbrev etterpå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:22   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Smartkonvolutter klarer man vel ikke gjøre feil med, med mindre den ansatte tar feil betalt for den, men det medfører ikke straffeporto i alle fall, og disse er innenfor formatgrensene også, og så lenge den kan lukkes kan ting veie hva de vil. Så der går det aldri galt.

Gammel 15-12-10, 22:23   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jupp, men det er slik de gjør det.

I alle fall har det blitt gjort sånn flere ganger. Erfart.

Gammel 15-12-10, 22:24   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke fått straffegebyret om avsender har betalt for lite porto. Hadde jeg fått det så hadde jeg blitt sur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:46   #51
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er noen fordeler med post i butikk, men også ulemper, en av dem er at man ikke får utført alle tjenester på post i butikk.

*har ikke sendt pakker enda, så bare kommer med min frustrasjon når det gjelder posten*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.