|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattillegg
Betyr det at eg skal straffast for ein bommert ein av Posten sine tilsette gjer?
![]() |
#42 |
heimføing
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggI dag har jeg fått en liten pakke i postkassa mi. Med fint rødt klistremerke på. "Porto kontrollert. Underfrankert sending." |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
heimføing
|
Nei, men i butikken kan ikke vi kunder slå inn varene selv. Det kan vi når det gjelder Posten, altså sette på (for lite) frimerker selv. That's the difference. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Ja, men dei har openbart ein policy som gir kunden ansvar for feil som Postens eigne tilsette har gjort, i mitt tilfelle straffeporto som følge av at den tilsette ikkje vog pakken nøyaktig nok. I mitt tilfelle var det snakk om pakke sendt som brevpost. Smartkonvoluttar har eg aldri brukt.
![]() |
#45 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Så lenge det ikke står avsender så er det du som får regningen. Du får få sjekket ut hvem den er fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
heimføing
|
Men det går jo ikke an. Jeg kan jo ikke lastes for at andre sender meg post som ikke er tilstrekkelig frankert (og hva vet jeg om de har fått frimerkene satt på i Post i butikk, det kan jo godt hende avsender er i god tro). |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Du kan nekte å ta imot pakka og levere den tilbake uåpnet til posten og streke over adresse og skrive ukjent. Få bekreftelse på innlevering hvis du får ei regning senere. Jeg hadde ikke klart å la være og åpne ei pakke som hadde kommet til meg, til tross for manglende porto og kravbrev etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggSmartkonvolutter klarer man vel ikke gjøre feil med, med mindre den ansatte tar feil betalt for den, men det medfører ikke straffeporto i alle fall, og disse er innenfor formatgrensene også, og så lenge den kan lukkes kan ting veie hva de vil. Så der går det aldri galt.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jupp, men det er slik de gjør det.
![]() |
#51 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggDet er noen fordeler med post i butikk, men også ulemper, en av dem er at man ikke får utført alle tjenester på post i butikk.
![]() |
|
|