Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hørt på kafé

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 00:34   #41
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på kafé

Det er helt greit å si ifra om maten ikke smaker slik den skal. Det gjør jeg selv. Men mange er nok redd for akkurat det, og velger heller å finne på noen fantastiske røverhistorier. Ikke kan jeg vite om denne damen gjorde det, men jeg synes det er rart at en med eggeallergi spør om det er egg i karbonaden etter at hun har begynt å spise på den.

Gammel 15-12-10, 08:09   #42
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og du er 100 % sikker på at damen ikke spurte om egg før hun bestilte?

hehe... hvorfor skulle hun da spørre igjen? Det er bare en dame i kafeen som svarte ja på spørsmålet med en gang, da hadde hun jo ikke bestilt karbonader?
Om ikke kafedamen jugde for å få solgt en karbis

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:45   #43
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mest overrasket over at dette opprørte deg så mye at du laget et innlegg om det.

Gammel 15-12-10, 09:19   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg er mest overrasket over at dette opprørte deg så mye at du laget et innlegg om det.

Jeg også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 09:54   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Skal man ikke kunne la seg "opprøre" av folk som er frekke og som oppfører seg rart? :heltflattfølelseliv:
Hvis man skulle hatt så høy terskel for å lage et innlegg (som faktisk ikke krever all verden) så hadde det kanskje blitt en smule lite aktivitet her.
Jeg kunne godt laget innlegg om folk man observerer ute i forskjellige situasjoner og som jeg hadde reagert på oppførselen til.
I min verden er det frekt å mene at man skal få gratis mat etter at man har spist av den bestilte som det ikke er noe galt med. Hvis jeg hadde vært så "teit" at jeg glemte å spørre om innhold pga allergi etter at jeg har spist av maten, så hadde jeg selvfølgelig tatt det på min egen kappe og betalt for ny mat.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 09:59   #46
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du verden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 10:18   #47
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Skal man ikke kunne la seg "opprøre" av folk som er frekke og som oppfører seg rart? :heltflattfølelseliv:
Hvis man skulle hatt så høy terskel for å lage et innlegg (som faktisk ikke krever all verden) så hadde det kanskje blitt en smule lite aktivitet her.
Jeg kunne godt laget innlegg om folk man observerer ute i forskjellige situasjoner og som jeg hadde reagert på oppførselen til.
I min verden er det frekt å mene at man skal få gratis mat etter at man har spist av den bestilte som det ikke er noe galt med. Hvis jeg hadde vært så "teit" at jeg glemte å spørre om innhold pga allergi etter at jeg har spist av maten, så hadde jeg selvfølgelig tatt det på min egen kappe og betalt for ny mat.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 10:42   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, for all del, alle i sin fulle rett til å la seg irritere og provosere av hva som helst, jeg synes bare det er fascinerende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:01   #49
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvorfor det?

Det er da ikke måte på hvor mange problemstillinger vi går over til å diskutere her på FP på generelt grunnlag basert på observerte/selvopplevde hendelser.

Jeg synes dette er en interessant case jeg - er det etisk riktig å forlange en ny rett gratis når man ikke har tatt ansvar for egen allergi ved å spørre før man i det hele tatt bestiller? Nei, selvfølgelig ikke. Det er råfrekt. Og man kan jo godt breie seg i glansen av egen obverbærenhet og erklære at slikt småtteri må man være stor nok til ikke å ergre seg over. Selv anser jeg åpenlys ansvarsfraskrivelse og frekkhet hos andre til å være en reell plage, og jeg vil påstå at en person som tar seg til rette på denne måten med selvfølgelighet nok også tar seg til rette på mange måter.

Jeg er virkelig ingen fan av å ergre seg så veldig, tvert i mot, men folk som "tar seg til rette"? Det er ingen liten, ubetydelig ting - for konsekvesen av denne ta seg til rette - hangen, er at andre mennesker må bøye seg, ordne opp og ta konsekvensene for denne personen. Det er en ufattelig usjarmerende egenskap.

Gammel 15-12-10, 11:10   #50
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jo, klart man kan la seg både "opprøre" og opprøre, og klart terskelen for å lage innlegg her ikke skal være høy, men poenget mitt er at jeg er overrasket over at den oppførselen HI beskriver kvalifiserer til reaksjon av typen 'lage en tråd om det'.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvorfor det?

Det er da ikke måte på hvor mange problemstillinger vi går over til å diskutere her på FP på generelt grunnlag basert på observerte/selvopplevde hendelser.

Jeg synes dette er en interessant case jeg - er det etisk riktig å forlange en ny rett gratis når man ikke har tatt ansvar for egen allergi ved å spørre før man i det hele tatt bestiller?

Hadde hovedinnlegget vært formulert slik, hadde det brått vært mer interessant å diskutere temaet. Når tråden innledes med 'Hør hvor frekk denne dama var! Er det ikke ille?', så trigges ikke de samme diskusjonsinstinktene hos meg, i hvert fall.

Gammel 15-12-10, 14:21   #51
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, for all del, alle i sin fulle rett til å la seg irritere og provosere av hva som helst, jeg synes bare det er fascinerende.

Jeg synes det er enda mer fasinerende og overasskende at så mange her inne er mer opptatt av å komme med små spydige kommentarer jeg da. Hva er poenget med å oppføre seg sånn?

Makan!

Gammel 15-12-10, 14:53   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Hva er poenget med å oppføre seg sånn?

Nei, si det? Hva er poenget med å spionere på andre cafegjester og legge ut om dem i åpent forum etterpå?

Gammel 15-12-10, 14:58   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, si det? Hva er poenget med å spionere på andre cafegjester og legge ut om dem i åpent forum etterpå?

Har du ørepropper teipet fast når du er ute eller? Det er vanskelig å unngå å overhøre folk ute blant folk, vil jeg si.
Og jeg synes HI får totalt unødvendig ekle kommentarer på en helt vanlig tråd om frekke folk.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-12-10, 15:06   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Har du ørepropper teipet fast når du er ute eller? Det er vanskelig å unngå å overhøre folk ute blant folk, vil jeg si.
Og jeg synes HI får totalt unødvendig ekle kommentarer på en helt vanlig tråd om frekke folk.

Deg om det. Ørepropper eller ikke så er det sjelden jeg får med meg hva de på nabobordet bestiller, hva de har for allergier og hva de betaler for. Og uansett så anser jeg det som minst like frekt å legge ut om det i åpent forum etterpå.

Gammel 15-12-10, 15:13   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Deg om det. Ørepropper eller ikke så er det sjelden jeg får med meg hva de på nabobordet bestiller, hva de har for allergier og hva de betaler for. Og uansett så anser jeg det som minst like frekt å legge ut om det i åpent forum etterpå.

Ja, deg om det. Jeg tror du legger vrangvilja til. Jeg overhører andre folk hele tiden, høye stemmer i butikker og køer og tette bord på restauranter. Anonyme innlegg om ukjente folk på kafè på diskusjonsforum er absolutt innenfor det jeg kaller helt greit og ikke frekt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-12-10, 15:26   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ja, deg om det. Jeg tror du legger vrangvilja til. Jeg overhører andre folk hele tiden, høye stemmer i butikker og køer og tette bord på restauranter. Anonyme innlegg om ukjente folk på kafè på diskusjonsforum er absolutt innenfor det jeg kaller helt greit og ikke frekt.

Hvorfor mener du jeg legger vrangvilja til egentlig? Er jeg vrang som ikke liker denne tråden?

Gammel 15-12-10, 15:35   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker heller ikke tråden, men det er mest fordi jeg ikke likte tonen som HI var skrevet i. Jeg syntes den var fordømmende og nedlatende og ikke så rent lite kjerringaktig.

At noen skriver et innlegg om noe ubetydelig som de har hørt på café og som de har blitt forarget av, er helt greit på generell basis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:35   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Hvorfor mener du jeg legger vrangvilja til egentlig? Er jeg vrang som ikke liker denne tråden?

Ja. Og at du sier at man må spionere for å høre hva folk sier. (ser for meg listing langs veggen med capsen godt trukket ned i panna og usynlighetskappen godt rundt seg, mens man lytter og noterer ned samtalene til ukjente folk).

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-12-10, 15:41   #59
Nip

Standard

Ah, jeg har drevet med spionasje fordi jeg tilfledigvis sto bak noen i en kø på en cafe der de snakket med helt vanlig stemme og hvem som helst ville hørt. Hvorfor jeg legger det ut er fordi jeg synes det er frekt og folk generelt burde være litt mer høflige, det er ikke for å henge ut noen, da hadde jeg tatt bilde av henne og hengt det opp på cafeen med historien, ikke fortalt det "anonymt" her inne. Tydeligvis ikke bare hun som er frekk

Gammel 15-12-10, 15:42   #60
Nip

Standard

Ja. Og at du sier at man må spionere for å høre hva folk sier. (ser for meg listing langs veggen med capsen godt trukket ned i panna og usynlighetskappen godt rundt seg, mens man lytter og noterer ned samtalene til ukjente folk).

Jeg hadde lue på meg, den er litt stor i tillegg så kanskje det var spionasje jeg drev med rett og slett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.