|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Hvilken vei setter du bestikket i oppvaskmaskina? | |||
| Med håndtaket NED. |
|
85 | 50,30% |
| Med håndtaket OPP. |
|
24 | 14,20% |
| Tenker aldri over det. |
|
7 | 4,14% |
| Oppvaskmaskin? |
|
1 | 0,59% |
| Med håndtaket NED, bortsett fra på spisse kniver |
|
52 | 30,77% |
| Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Alt bestikk settes med håndtaket ned. Dette lærte jeg da jeg kjøpte min første oppvaskmaskin en gang i forrige århundre. Knivene skjærer hull i kurven hvis de står ned.
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?
Knivene skjærer hull i kurven?
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Jeg mangler også alternativet "med håndtaket ned, bortsett fra spisse kniver".
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Da jeg gikk på skolen og hadde heimkunnskap lærte vi at det rette var å sette bestikket inn med håndtaket opp. Det var det mest renslige fordi da berørte vi ikke den delen som skal i munnen med hånda. Selv om det kunne bli matrester i kurven, så ville hånda vår gi flere bakterier. Dette var normen på storkjøkken og slikt på den tiden (100 år siden minst). Jeg vet ikke hva som er normen nå. Antakelig har storkjøkken helt andre metoder for å vaske bestikket. Jeg driter i om det er bakterier i hånda mi, og tar på bestikket. Jeg tar jo uansett i all maten vi skal ha.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?
Men jeg tar da aldri på den delen som er i munnen endå! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Jeg setter bestikket inn med håndtaket ned, men spisse kniver settes med håndtaket opp. Knivene står alltid på samme sted, annet bestikk fordeles litt rundt omkring. Skjeer settes ikke i samme "hull" for da går de liksom inn i hverandre og vaskes ikke skikkelig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Jeg har begynt å sette bestikket med håndtaket opp etter at jeg lærte at det var mer hygienisk ettersom temperaturen er høyest i bunn. Matrester fjernes før bestikket plasseres i maskinen.
|
|
|
#8 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Biffkniver med trehåndtak tåler godt oppvaskmaskin. De første knivene som kom, sprakk. Men dagens kniver er mere robuste.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Oi.. Er dette også en ting som folk har system på? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Det ble en stemme på opp som skulle ha vært på ned |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Bestikk skuff er tingen, der legger man betikket pent ved siden av hverandre .... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Jeg kan ikke svare for vi har en Miele oppvaskmaskin med bestikkskuff :genialt: Om jeg er hos andre så gjør jeg eventuelt som de gjør hvis det ser ut som om det er et system, hvis ikke så setter jeg dem selvsagt med håndtaket ned. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?[quote=Pelen;257420]Jeg kan ikke svare for vi har en Miele oppvaskmaskin med bestikkskuff :genialt: .
|
|
|
#17 |
|
♡
|
:signerer:
|
|
|
#18 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Jøss dette har jeg ingen regel for!! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Hmpf. Mannen sier vi har en regel på dette. Skaftet skal ned. Man lærer noe nytt hver dag. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?Skarpe kniver med håndtaket opp. Det andre med håndtaket ned.
|
![]() |
|
|