|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboRå, Anda. Rå. |
![]() |
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboJa, alt bør inneholde protein. Det er det som metter mest, pluss at det er det som forhindrer blodsukkeret fra å stige for mye. Det er jo det som er greia her, at man ikke skal få for store blodsukkersvingninger. |
![]() |
![]() |
#44 |
Smugleser
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboOK, skal slutte å fjase, Albertine. Så for å være seriøs; om man spiser eple som mellommåltid, så bør man putte på noen nøtter også? (Bare litt nøtter synes jeg ikke hjelper på sultfølelse.)
![]() |
#45 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboEple og nøtter, eple og litt cc, eple og joghurt. Litt protein sammen med karbene. |
![]() |
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboNå har jeg kjøleskap på kontoret, men mitt mellommåltid består av og til av to skiver med kyllingpålegg naturell med kremost, med en halv cherrytomat, en agurkbit og en valnøtt på hver. Og pepper.
![]() |
#47 |
Smugleser
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboJeg kjenner at jeg misliker kontorlandskapet mitt ordentlig når det kommer til å sette sammen mellommåltider. Jeg har ikke en gang en kontorskuff å legge nøtteesken i. Men jeg har tilgang på kjøleskap, det er da noe.
![]() |
#48 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboEple med nogo attåt ja. Det er ikke særlig med protein i nøtter - men til gjengjeld er det sunt fett som kroppen også vil ha. Også metter eple og nøtter godt sammen. |
![]() |
![]() |
#50 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboEt tips er å kjøpe pasta fra Dreamfield f.eks fra proteinbutikken.no eller på Netrition hvor de har et større utvalg. Denne pastaen smaker som helt vanlig lys pasta. Jeg er ekstremt sær på sånt. På Netrition får man også kjøpt pastaplater, slik at man f.eks kan lage gode lasagner. Familien kan spise det samme, det blir dog litt dyrere hvis alle spiser Dreamfield.
![]() |
#51 |
er her
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboJeg hadde veldig god effekt av moderat lavkarbo før jeg ble gravid.
![]() |
#52 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboJeg synes dette er vanskelig å få tak på. Jeg burde muligens finne ut hvilken retning jeg vil for så å kjøpe meg en bok. Hvilke av "filosofiene" er gode for en som skal ned rundt 10 kg? Jeg har ikke så sterke preferanser utenom det foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboEn gang i blant skader jo ikke, men kanskje ikke hver dag? |
![]() |
![]() |
#54 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboMan spiser som regel ikke mengder mettet fett på moderat lavkarbo. Det er ikke restriksjoner på fett heller - men det er ikke noe poeng å proppe maten med masse fett. |
![]() |
![]() |
#55 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboPia: Etter min erfaring er det ikke lurt å pøse på med fett når du ikke skal ned mer enn 10 kilo. En del sunt fett bør du få i deg, både fordi det metter og fordi kroppen trenger det til viktige funksjoner, men det er definitivt ikke noe poeng i å spise superfett. Når jeg nærmer meg idealvekt er det ikke nok å passe på karbohydratene lenger, da må jeg også ha en viss kontroll på kaloriene for at ikke vektnedgangen skal stoppe opp. (Nå er nok ikke jeg og kroppen min 100% enige om hva som er idealvekt, kanskje du er mer realistisk enn meg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarbo
Trodde den dreamfieldpastaen bare var humbug, jeg...? Syns jeg har lest så mye om det.
![]() |
#57 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboJeg skal ned langt mer enn 10 kilo (forhåpentligvis), men jeg har god tid. Jeg kommer ikke til å klare alle måltidene hele tiden, så jeg skal ikke forsøke meg på ketose. Det blir en lavkarbo med sterke innslag av RoedeMetode, tenker jeg. Prinsippene er veldig mye av det samme, ser jeg.
![]() |
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Tjorven lærer lavkarboHøres veldig lurt ut. Ketose betinger at man følger dietten slavisk, og jeg vet av egen erfaring at det kan være ekstremt vanskelig. Inn og ut av ketose stadig vekk anbefales ikke. Da er det mye greiere å legge seg på en lav linje og heller akseptere at man snubler litt underveis. Så slipper man den grusomme hodepinen også. |
![]() |
![]() |
#59 |
Passiv
|
Signerer helhjertet. Ketose er helt spesielt og ekstremt og tillater ikke noe tull. Vanlig mat er mye bedre. Det er jo det du skal leve med resten av livet uansett så du kan like gjerne finne stilen som passer for deg. |
![]() |
![]() |
#60 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff da. Jeg hadde tenkt å kjøpe masse i dag, jeg. Jeg savner pasta veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |