|
|||||||
| Se resultatene: Går barnet ditt i sukkerfri barnehage ? | |||
| Ja |
|
12 | 13,95% |
| Nei |
|
66 | 76,74% |
| Annet (forklar gjerne) |
|
8 | 9,30% |
| Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei. De ber om at man ikke har søtpålegg på maten, men det er lov med kaker eller boller til bursdager. I tillegg er det saft og lussekatter til Lucia og sikkert noe til karneval som skal være neste fredag.
|
|
|
#2 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei dessverre. Jeg skulle gjerne sett at storebrors barnehage var "hysterisk"/"fundamentalistisk" når det kommer til sukker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei.
|
|
|
#4 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Har ikke sukkerfri barnehage, men de har kutta ut sukkersøte ting ved bursdager. Nå er det ved andre anledninger de spiser søtt, men når er det da? De laga fastelavnsboller, bakker pepperkake til jul....Hmmmm....åsså tror jeg de har syltetøy på bordet en dag i uka.
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei, det skulle jeg gjerne ønske at vi hadde. Men den er ihvertfall mer sukkerfri enn den vi brukte i fjor.
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Ikke sukkerfri barnehage her, men det har blitt innskjerpinger på hva som serveres i barnehagen, som f.eks mer frukt og grønnsaker, ikke søte pålegg til smørelunsj og ikke saft. Det har i tillegg blitt oppfordret til å tenke litt alternativt i forhold til bursdagsfeiringer, men det er opptil hver enkelt å bestemme. Synes dette fungerer greit!
|
|
|
#7 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Oliver går i privat barnehage som eies av et idrettslag
|
|
|
#8 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?
enig. sånn har vi det også. Hun spiser så mye frukt og grønt til daglig at jeg har ingen skrupler med å la henne få litt ekstra godteri/chips/kjeks i en skål om lørdagen.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Barnehagen vår er ikke sukkerfri, men de har stor fokus på kosthold og har tiltak for å redusere sukkeret. Blant annet ved å ikke ha med kake eller annet i bursdager, og ved å oppfordre til sunne matpakker o.l.
|
|
|
#10 |
|
Stiv
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Vi har heller ikke sukkerfri barnehage, men de er bevisste på problemstillingen. Til bursdagene kan bursdagsbarnet velge mellom fruktsalat og grønnsaker med dip, kaker serveres ikke. De prøver å bruke mye grønnsaker i matlagingen. Samtidig baker de vafler og lussekatter. Jeg synes det er en grei balanse, ønsker ikke et fokus som sier nei til alt sukker.
|
|
|
|
#11 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei og jeg ønsker heller ikke det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei, her er det ikke sukkerfri barnehage. Ikke har jeg hørt om at det finnes noen i nærheten heller. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Nei |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Det blir anbefalt å prøve alternativt, men er ikke lovpålagt.
|
|
|
#15 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Sukkerfri? jeg vet ikke om de kaller det det...
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Minsten går ikke i sukkerfri barnehage, og jeg syns kanskje de unner seg nammenam litt ofte, men det er ikke noe som bekymrer meg så mye.
|
|
|
|
#18 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Neste uke har barnehagen innvitert en kostholdsekspert som skal holde foredrag for ansatte og foreldre. Jeg er spent på innholdet, selv om en pappa i bhg sa at pengene burde heller vært benyttet til en kveld ute med god rødvin!
|
|
|
#19 |
|
Rosebud
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Barna går ikke i en "sukkerfri" barnehage og det er jeg fornøyd med. Alt med måte.
|
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Har dere sukkerfri barnehage?Ikke sukkerfri barnehage her nei, skull hatt det. |
|
|
|
![]() |
|
|