|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men
Ehm. Har du hørt om alkoholforgiftning?
|
|
|
#2 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann men
Jeg synes svaret Huldra fikk av politiet var spydig og unødvendig når hun bare prøvde å hjelpe. Hadde de derimot sagt høflig at de ikke hadde tid, hadde det vært noe helt annet. Så jo, jeg tror absolutt det er forskjell på folk i politiet.
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, menSå klart hver og en av oss et ansvar når vi møter slike situasjoner, men det er likevel offentlige myndigheter sitt ansvar å ivareta mennesker som ikke kan ivareta seg selv. Enten får politi eller ambulanse komme å vurdere situasjonen, og om det er behov for medisinsk behandling, transport til bopel eller ei natt i kasjotten. Man kan ikke forvente at tilfeldig forbipasserende har kompetanse eller evne til å gjøre disse tiltakene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Man er pliktig til å gjøre så godt man kan. Det er som oftest viljen mer enn evnen det står på.
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, menNei, eg hadde ikkje det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#7 |
|
Med tommestokk i veska
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, menFor nokre år sidan såg eg ein liten rubrikk i Bergens Tidene. Det var nokre foreldre som ville rette takk til den personen som hadde funne deira tenåringsdotter på ei trapp i ei sidegate. Ho var diabetiker, hadde fått føling, og trong hjelp av helsepersonell. Antagelig trudde "finnaren" at ho var døddrukken, særleg sidan dette var ein sein helgekveld, men tingen var at vedkommande gjekk i alle fall ikkje forbi! Og det meiner eg at ein ikkje skal gjere uansett om personen er sørpe full, har epilepsi eller er i føling. Ein kan jo aldri heilt vite kva som er galt med ein person som ikkje kan gjere greie for seg. |
|
|
|
![]() |
|
|