|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangNei, det skal da vel ikke ha noe å si? Hvis man kjøpe for mye tax free til å fylle i en pose må man jo ha to...? Eller kjøper på to forskjellige steder? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg har oppfattet at man bare får ha en pose. Jeg har en veldig liten håndveske og PCen i lomme i trillekofferten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangMen snakker vi om samme type pose her? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang
Jeg snakket om 1-liters posen. Tax-free-poser er det vel ikke noen begrensning på, men det er vel ikke så mye tema så lenge Kirsebær kun reiser innenlands (men hun kan selvsagt kjøpe annet innenfor sikkerhetskontrollen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg anbefaler å sjekke hva du kan få tak i av toalettsaker i fast form slik at de går utenom 1-literskvoten. Såpe i fast form er jo en enkel sak, om man da ikke bruker den som er på hotellet. Deodorant som stick funker fint. Jeg har brukt BodyShop sin e-vitamin ansiktsvask i fast form på reise. Det finnes også hårshampo, men jeg har enda ikke funnet noen som er gode. Tannkrem er jo strengt tatt heller ikke spesielt flytende. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangNåh.
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangBare én ziplock-bag lov?
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangRiktignok fra SAS.no, men: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg har alltid tolket dette som max 1 dl beholdere, max 1 L totalt og pakket i lukkede poser slik at det synes godt. Men jeg ser jo at det kan tolkes slik at det kun skal være en pose. Ikke at jeg skjønner hvorfor.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangSant, men jeg husker helt sikkert at da dette styret tok overhånd MÅTTE man ha en slik pose man fikk på flyplassene. Hvis ikke ble man sendt ut av køen for å hente den, det så jeg ved flere anledninger på gmoen hvertfall. Og i, hvor var det da, milano? Så jeg de var helt forferdelig nazi på det, og bare lukte bort alt tilsynelatende flytende som ikke var i pose. Kan jo ha vært en spesiell dag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 11-01-11 kl 01:42. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg ble stoppet og dratt inn i et avlukke med 2 vakter på utsiden og 1 med inn. Full ransaking av håndbagasje og veldig sur og tverr dame. Det viste seg at jeg hadde glemt å ta frem våtserviettene jeg hadde liggende der. Fullt kaos!
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg må være heldig, fortil nå har jeg ikke møt noen som er nazi. Jeg har veska mi full av leppestifter og flytende leppepomader, og jeg sender bare veska igjennom. Verken i USA eller i Frankfurt eller i Norge har noen sagt noe som helst til det.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leppestift er ikke flytende...men leppepomader kan de ta fra deg, og da har du vært heldig og/eller har du truffet på blind sikkerhetskontrollør dersom du aldri har opplevd å bli tatt fra lipgloss.
|
|
|
#20 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk advarsel pga en kajal, men det var på Osl og gikk greit for denne gang. Jeg har vært mye heldig ;0)
|
|
![]() |
|
|