Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie uttransporteres i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-11, 17:59   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Hvordan kan hun ha fullført vgs og en mastergrad på NTNU uten papirer, egentlig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 18:51   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan kan hun ha fullført vgs og en mastergrad på NTNU uten papirer, egentlig?

NTNU sjekker ikke oppholdstillatelse for folk som søker seg inn fra norsk videregående skole.

http://www.ntnu.no/aktuelt/maria-amelie

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:50   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Fnatten har gode argumenter, men jeg må likevel si meg enig med Elin i denne saken. Det er en prinsippsak.

Jeg synes likevel fryktelig synd på Maria Amelie, og det er ikke med lett hjerte jeg ser på at hun blir sendt ut. Håper hun får komme tilbake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:58   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan man skal løse tilsvarende saker i fremtiden. Jeg skjønner godt at noen vil komme og bo i Norge hvor det er god velferd. Jeg skjønner like godt at det ikke går. Jeg er også helt enig i at jeg ikke ser den moralske forskjellen på at man ønsker å bo her for å unngå sult og på å unngå forfølgelse. Er man dårlig stilt så er det helt naturlig å ønske å få det bedre.

Det er bare det at det ikke går å fikse hele sjabangen. Og akkurat det byr på store og vanskelige dilemmaer.

Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:05   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden reglementet for hvem som får d-nummer eller ei er såpass, hm, sprikende, kommer det på ingen måte opp noen "FARE! FARE! FARE!"-fanfare om personen med oppgitt d-nummer tilfeldigvis ikke har arbeids/oppholdstillatelse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 22:36   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10037548

Det står her at grunnen til at de flyktet fra Russland var at de hadde kreditorer etter seg fordi faren angivelig skylte de penger.

Gammel 25-01-11, 08:51   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ikke det at det ikke er plass til flere her. Det er det at det ikke er plass til alle som vil. Dermed må man ett sted sette en grense - den vil være vond å sette.

Dessuten er det ingenting som tyder på at distriktsnorge vil få hverken advokater eller annet høyere utdannet personell med økt arbeidsinnvandring. Toppkvalifiserte folk stiller i en ganske annen kategori generelt enn de som kommer med kunnskap om lite annet enn hvordan gjete sau i afghanske fjell. Og toppkvalifiserte folk velger jobbene de vil ha enten de er fra Norge, India eller Uruguay.

Forøvrig har vi da virkelig massiv arbeidsinnvandring til Norge den dag i dag. Det er jo greit nok. Men når jeg snakker om plassmangel så snakker jeg om de som har det helt grusomt der de er og som skulle ønske seg en plass til Norge av den grunn rett og slett. Det er nok mange somaliere som gjerne skulle flyttet hit. Og det er ikke plass og ressurser til å ta dem alle imot.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 08:59   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser den, men noen blir vi nødt til å ta imot. Rett og slett fordi vi trenger dem. Hjembygden min ville ikke hatt lege i bygden de siste tyve årene hvis ikke det hadde vært for tyskere, dansker og nederlendere som trives på den norske landsbygden. Totalt har vel bygden en ca 5000 innbyggere i dag. Og er representert med mange forskjellige nasjonaliteter, som alle er i jobb. Russere, nederlendere, tyskere, dansker, indere, bosniere, franskmenn, kurdere osv. Og den kompetansen og arbeidskraften de har brakt med seg trengs.

Og jeg tenker at hvis det å jobbe på den norske landsbygda, en til to timers kjøring fra nærmeste by ikke er godt nok for en asylsøker... da er man kanksje ikke trengende nok.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:00   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, her er det viktig med litt perspektiver. Det er millioner av mennesker på flukt i verden, MILLIONER og stadig økende antall må vandre. Ikke bare pga krig, men også såkalte klimaflykninger. Det er en bitteliten andel som klarer å kommeg seg til Europa, bitteliten, og en enda mindre liten promille til Norge. Når vi snakker om store antall flykninger så snakker vi om fattige land som Kenya, Pakistan og Tanzania som tar i mot MILLIONER av mennesker som er flykninger.

Så at media får oss til å føle at vi tar imot strømmer av fattige folk på flukt her i rike Nord er bare bullshit fra en ende til en annen. I det store bilde er det noen få promille. Herregud, vi snakker om 10-15 000 mennesker som kommer til Norge i år som asylsøkere? Og vi syter og klager over at verdens rikeste land må ta mot såpass mens det er ca 42 millioner mennekser på flukt i verden.

Fysj, jeg er glad jeg ikke har spist frokost i dag for nok igjen føler jeg fysisk ubehag ved å tenke på hvor syk denne verden er.

Så er det også nyttig å minne på at dette landet har hatt innvandringsstopp siden 70 tallet. Så ja, de som kommer er disse få usle tusen ut av 42 millioner folk på flukt i verden.

Gammel 25-01-11, 09:07   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Altså, her er det viktig med litt perspektiver. Det er millioner av mennesker på flukt i verden, MILLIONER og stadig økende antall må vandre. Ikke bare pga krig, men også såkalte klimaflykninger. Det er en bitteliten andel som klarer å kommeg seg til Europa, bitteliten, og en enda mindre liten promille til Norge. Når vi snakker om store antall flykninger så snakker vi om fattige land som Kenya, Pakistan og Tanzania som tar i mot MILLIONER av mennesker som er flykninger.

Så at media får oss til å føle at vi tar imot strømmer av fattige folk på flukt her i rike Nord er bare bullshit fra en ende til en annen. I det store bilde er det noen få promille. Herregud, vi snakker om 10-15 000 mennesker som kommer til Norge i år som asylsøkere? Og vi syter og klager over at verdens rikeste land må ta mot såpass mens det er ca 42 millioner mennekser på flukt i verden.

Fysj, jeg er glad jeg ikke har spist frokost i dag for nok igjen føler jeg fysisk ubehag ved å tenke på hvor syk denne verden er.

Så er det også nyttig å minne på at dette landet har hatt innvandringsstopp siden 70 tallet. Så ja, de som kommer er disse få usle tusen ut av 42 millioner folk på flukt i verden.

Men vi har ikke mulighet til å ta imot 42 millioner flyktninger, Lisa. Vi kunne kanskje klart å ta imot en halv million om vi aksepterte at det er helt ok å internere flyktninger i leire under dårlige kår. Vi har valgt å - ihvertfall i teorien - ikke ha det slik at de som kommer til landet vårt rett og slett skal bo i en dårlig leir hvor de kan overleve men lite annet, uansett hvor lenge de må bli der.

Dette er et av de dilemmaene jeg tenker en del på. Burde man akseptere at man tar imot flyktninger i vesentlig større mengder, i bytte mot at de mottar lite hjelp utover å overleve? Eller skal man ta imot færre, og heller gi disse vilkår for å integreres fullt i samfunnet med rettigheter på lik linje med nordmenn?

Det stemmer at Tanzania tar imot store mengder. Men det er feil å fremstille det som om Tanzania tar godt vare på millioner av flyktninger. De gjør jo ikke det.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:23   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men vi har ikke mulighet til å ta imot 42 millioner flyktninger, Lisa. Vi kunne kanskje klart å ta imot en halv million om vi aksepterte at det er helt ok å internere flyktninger i leire under dårlige kår. Vi har valgt å - ihvertfall i teorien - ikke ha det slik at de som kommer til landet vårt rett og slett skal bo i en dårlig leir hvor de kan overleve men lite annet, uansett hvor lenge de må bli der.

Dette er et av de dilemmaene jeg tenker en del på. Burde man akseptere at man tar imot flyktninger i vesentlig større mengder, i bytte mot at de mottar lite hjelp utover å overleve? Eller skal man ta imot færre, og heller gi disse vilkår for å integreres fullt i samfunnet med rettigheter på lik linje med nordmenn?

Det stemmer at Tanzania tar imot store mengder. Men det er feil å fremstille det som om Tanzania tar godt vare på millioner av flyktninger. De gjør jo ikke det.

Herregud, jeg sier vel ikke at vi skal ta imot 42 millioner flykinger men jeg sier at jeg føler fysisk ubehag over at vi uffer oss over latterlige få antall tusen som kommer hit hvert år. Krise krise krisemaksimering når det i det store bilde er ingenting og vi er verdens rikeste land.

Gammel 25-01-11, 09:36   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Herregud, jeg sier vel ikke at vi skal ta imot 42 millioner flykinger men jeg sier at jeg føler fysisk ubehag over at vi uffer oss over latterlige få antall tusen som kommer hit hvert år. Krise krise krisemaksimering når det i det store bilde er ingenting og vi er verdens rikeste land.

Du gikk glipp av poenget. Jeg prøver igjen.

Bør man etter din mening hjelpe mange - og akseptere at de ikke får full pakke og fulle rettigheter i Norge, eller burde man hjelpe få og heller sørge for at disse får fulle rettigheter?

Vi kan jo mangedoble det antallet vi hjelper i dag - men et sted går grensen for når vi må hjelpe på et lavere nivå. Hva bør vi da velge?

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:08   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sånn sett så får vi vel egentlig mest hjelp igjen for pengene om vi heller bistår flyktninger i Tanzania og andre steder fremfor å bringe de hit.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:45   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men hvor er disse som uffer seg over at vi tar inn for mange? Jeg er en av få som har sagt at jeg ikke er for fri innvandring. Jeg mener likevel slettes ikke at vi tar inn for mange? Virkelig ikke.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:47   #15
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Hvor er de som uffer og okker seg? Gjør "vi" noe annet i Norge? Media og "folk flest"? Folk tror jo faen meg landet blir invadert av ulovlige asylsøkere og leser man avsier og ser på tv så er det jo lett å tro det. I saken med Maria Amelie så sies det jo også utallige ganger.

Gammel 25-01-11, 10:07   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor er de som uffer og okker seg? Gjør "vi" noe annet i Norge? Media og "folk flest"? Folk tror jo faen meg landet blir invadert av ulovlige asylsøkere og leser man avsier og ser på tv så er det jo lett å tro det. I saken med Maria Amelie så sies det jo også utallige ganger.

Nei, det gjør det faktisk ikke.

Det sies at alle ikke kan bli, og det sies at regelverket må praktiseres rettferdig om man er kjendis eller ikke. Men jeg har ikke sett det hevdet at vi tar inn for mange eller at landet renner over noe sted. Du tillegger alle en mening som flertallet neppe deler. Det synes jeg blir uheldig for å få en god diskusjon.

Jeg forsøker å spørre deg igjen - bør man hjelpe så mange som mulig eller bør man hjelpe de man velger å hjelpe fullstendig?

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 10:21   #17
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Nei, det gjør det faktisk ikke.

Det sies at alle ikke kan bli, og det sies at regelverket må praktiseres rettferdig om man er kjendis eller ikke. Men jeg har ikke sett det hevdet at vi tar inn for mange eller at landet renner over noe sted. Du tillegger alle en mening som flertallet neppe deler. Det synes jeg blir uheldig for å få en god diskusjon.

Jeg forsøker å spørre deg igjen - bør man hjelpe så mange som mulig eller bør man hjelpe de man velger å hjelpe fullstendig?

Men ærlig talt, altså "folk flest", som representert av Frp snakker jo knapt om noe annet en av vi tar imot alt for mange flykninger her i landet. Som det har kommet frem under denne saken også, folk er ikke konsekvente. I det ene øyeblikket så skal vi sende ute alle aslylsøkere og i det neste skal denne ene jenta få bli. Ap har jo blitt som Frp, de har klart å male fanden på veggen og "blitt så flinke og strenge". Her er det jo selvfølgelig mange stemmer å hente. Det har jo blitt standard linje å åpne en debatt med "faktum er at vi ikke kan ta imot alle som er på flukt i verden" .. djeezus, det er jo så dumt at det ikke går an å kommentere en gang.

Jeg mener ikke vi hjelper folk der det trenges i dag. Det ville ha vært en annen diskusjon men bistandsindustrien gjør ofte vondt verre og det er en enorm pengemaskin som i bunn og grunn helper få mennekser i forhold til hvor mange den ansetter og som lever godt av den. (I motsetning til å hjelpe opprettholder ofte bistandsindustrien behovet for kontinuerlig hjelp).

At vi bør ta inn drøssevis av flere folk - javisst mener jeg det. Igjen - jeg er for en liberal innvandringspolitikk. Det er det ingen land i Europa som har per dags dato. Så synes jeg det er umoralsk å sende Afghanere hjem til et land i krig der vi er med på å opprettholde elendigheten. Så synes jeg også vi rent moralsk sett bør ta inn mennekser som flykter fra krig i land vi selger våpen til. Tross alt, pengene det koster å gi de noen tusinger i mdn på sosialen er ikke mye i forhold til det vi tjener på våpensalg eller oljesalg til de korrupte regimene som styrer de. Et sted må hykleriet og dobbeltmoralen i verden stoppe. Det er dette som liksom er poenget mitt

Sist redigert av Lisa : 25-01-11 kl 10:28.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 10:23   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Her er forøvrig den andre tråden jeg referete til. Jeg er helt og holdent på linje med Kristin Clemet som jeg forøvrig synes er et prakteksempel på hva en ekte liberalist er. ( i motsetning til andre Høyre og Venstre folk).

http://www.foreldreportalen.no/forum...ndring+Kristin

Gammel 25-01-11, 10:37   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er altså ikke flertall i dette landet av frp-velgere enda. Heldigvis for det.
Og problemet er at det er flere som vil hit enn vi greier å ta oss av her dersom vi skal gi de som kommer en fair sjanse.

Skal man da si at ok, kom og jobb for tyve kroner i timen og bo i en kjempestor hall med 300 mennesker - eller skal vi sørge for at de vi tar inn faktisk får en sjanse til å integreres.

Jeg er som nevnt temmelig radikal i forhold til gjennomsnittsOla. Og jeg innrømmer glatt at jeg ikke ønsker å ha hundre mennesker boende i huset mitt. Dermed vil det å åpne fullstendig for innvandring altså ikke få flertall. Man kan ønske seg det - men det vil ikke skje sålenge flertallet ikke ønsker å gi slipp på så mye som de da må.

Dermed koker det da ned - hva skal vi gjøre med de tilgjengelige ressursene? Mange eller få?

Og Lisa - du må gjerne banne og rase. Men jeg føler det vanskelig å diskutere med deg når jeg føler at jeg tillegges mer eller mindre rasistiske holdninger og tendens til übermensch'eri. Jeg er ikke sånn, og de fleste andre er heller ikke sånn.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 10:47   #20
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Det er altså ikke flertall i dette landet av frp-velgere enda. Heldigvis for det.
Og problemet er at det er flere som vil hit enn vi greier å ta oss av her dersom vi skal gi de som kommer en fair sjanse.

Skal man da si at ok, kom og jobb for tyve kroner i timen og bo i en kjempestor hall med 300 mennesker - eller skal vi sørge for at de vi tar inn faktisk får en sjanse til å integreres.

Jeg er som nevnt temmelig radikal i forhold til gjennomsnittsOla. Og jeg innrømmer glatt at jeg ikke ønsker å ha hundre mennesker boende i huset mitt. Dermed vil det å åpne fullstendig for innvandring altså ikke få flertall. Man kan ønske seg det - men det vil ikke skje sålenge flertallet ikke ønsker å gi slipp på så mye som de da må.

Dermed koker det da ned - hva skal vi gjøre med de tilgjengelige ressursene? Mange eller få?

Og Lisa - du må gjerne banne og rase. Men jeg føler det vanskelig å diskutere med deg når jeg føler at jeg tillegges mer eller mindre rasistiske holdninger og tendens til übermensch'eri. Jeg er ikke sånn, og de fleste andre er heller ikke sånn.

Kanskje du kan peke på hvor jeg tilegger deg rasistiske holdninger? Hadde satt stor pris på det. Hvis du ikke takler uenighet så deg om det. Jeg er for en liberal innvandringspolitikk. Jeg spyr av selvgodheten vår her opp i Nord når man ser på det i det store bildet og det må jeg få lov til å si.
Hvis du vil snakke om integreringspolitikk så er det noe helt annet. Jeg mener at vi passiviserer folk med å se på de som usle dumme folk som vi ikke trenger eller har behov for. Ofte slik klassisk SV tankegang "stakkars folk, vi må hjelpe de, de evener jo ikke til å a,b eller c". Jeg er på linje med Venstre og igjen, Clemet som ønsker å gi folk mulighet til å jobbe med en gang de kommer hit. Vi må se nytten i folk fremfor å se de som problemer. Jeg mener skaden er gjort når vi plasserer de i mottak i årevis og for ikke å snakke om velderdsstaten vår som også er lagt opp på en måte som gjør det svært lett for mange å falle inn i velferdsfella. Men som sagt, det er en helt annen diskusjon. Det handler om integrering, eller enda bedre, inkludering.

Fri flyt av varer og tjenester som vi nyter godt av i denne verden. Men ikke fri flyt av mennekser, dette gode er kun forbeholdt noen få utvalgte av oss. Javel, til hvilke kostand sier jeg? Skal ikke de menneskene som lager skoene våre som får betalt $2 per dag også kunne søke seg til et bedre liv om de måtte ønske det? Jeg synes det er umoralsk å nekte de det. Akkurat som det er umoralsk å nekte en afghaner på flukt tilfukt fordi vi er med på å bombe landet til vedkommende. (og ikke minst produsere våpene vi bruker til å bombe landet)

Men igjen, mitt bidrag til tråden var å kommentere utsagt om at vi ikke kan ta imot alle verdens flykninger eller arbeidsinnvandrere her i landet. Perpektiver sier jeg bare, jeg etterlyser nyanser og perspektiver når man snakker om flykning og asylpolitikk. Nothing more, nothing less.

Men som sagt, jeg vil svært gjerne se innlegg der jeg kaller deg rasist, eller tillegger det rasistiske holdninger. Det føler jeg er ganske spesiellt å ble beskyldt for (med mindre du da er av oppfattning at alle de som har et liberalt innvandringssyn mener at de som ikke har det er rasister :-S )

Sist redigert av Lisa : 25-01-11 kl 11:31.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.