|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagHvordan kan hun ha fullført vgs og en mastergrad på NTNU uten papirer, egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
NTNU sjekker ikke oppholdstillatelse for folk som søker seg inn fra norsk videregående skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg synes Fnatten har gode argumenter, men jeg må likevel si meg enig med Elin i denne saken. Det er en prinsippsak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg skjønner heller ikke helt hvordan man skal løse tilsvarende saker i fremtiden. Jeg skjønner godt at noen vil komme og bo i Norge hvor det er god velferd. Jeg skjønner like godt at det ikke går. Jeg er også helt enig i at jeg ikke ser den moralske forskjellen på at man ønsker å bo her for å unngå sult og på å unngå forfølgelse. Er man dårlig stilt så er det helt naturlig å ønske å få det bedre. |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagSiden reglementet for hvem som får d-nummer eller ei er såpass, hm, sprikende, kommer det på ingen måte opp noen "FARE! FARE! FARE!"-fanfare om personen med oppgitt d-nummer tilfeldigvis ikke har arbeids/oppholdstillatelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i daghttp://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10037548
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagDet er ikke det at det ikke er plass til flere her. Det er det at det ikke er plass til alle som vil. Dermed må man ett sted sette en grense - den vil være vond å sette. |
![]() |
![]() |
#8 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg ser den, men noen blir vi nødt til å ta imot. Rett og slett fordi vi trenger dem. Hjembygden min ville ikke hatt lege i bygden de siste tyve årene hvis ikke det hadde vært for tyskere, dansker og nederlendere som trives på den norske landsbygden. Totalt har vel bygden en ca 5000 innbyggere i dag. Og er representert med mange forskjellige nasjonaliteter, som alle er i jobb. Russere, nederlendere, tyskere, dansker, indere, bosniere, franskmenn, kurdere osv. Og den kompetansen og arbeidskraften de har brakt med seg trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagAltså, her er det viktig med litt perspektiver. Det er millioner av mennesker på flukt i verden, MILLIONER og stadig økende antall må vandre. Ikke bare pga krig, men også såkalte klimaflykninger. Det er en bitteliten andel som klarer å kommeg seg til Europa, bitteliten, og en enda mindre liten promille til Norge. Når vi snakker om store antall flykninger så snakker vi om fattige land som Kenya, Pakistan og Tanzania som tar i mot MILLIONER av mennesker som er flykninger.
![]() |
#10 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
anglofil
Herregud, jeg sier vel ikke at vi skal ta imot 42 millioner flykinger men jeg sier at jeg føler fysisk ubehag over at vi uffer oss over latterlige få antall tusen som kommer hit hvert år. Krise krise krisemaksimering når det i det store bilde er ingenting og vi er verdens rikeste land.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Du gikk glipp av poenget. Jeg prøver igjen. |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagSånn sett så får vi vel egentlig mest hjelp igjen for pengene om vi heller bistår flyktninger i Tanzania og andre steder fremfor å bringe de hit. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagMen hvor er disse som uffer seg over at vi tar inn for mange? Jeg er en av få som har sagt at jeg ikke er for fri innvandring. Jeg mener likevel slettes ikke at vi tar inn for mange? Virkelig ikke. |
![]() |
![]() |
#15 |
anglofil
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagHvor er de som uffer og okker seg? Gjør "vi" noe annet i Norge? Media og "folk flest"? Folk tror jo faen meg landet blir invadert av ulovlige asylsøkere og leser man avsier og ser på tv så er det jo lett å tro det. I saken med Maria Amelie så sies det jo også utallige ganger.
![]() |
#16 |
Passiv
|
Nei, det gjør det faktisk ikke. |
![]() |
![]() |
#17 |
anglofil
Men ærlig talt, altså "folk flest", som representert av Frp snakker jo knapt om noe annet en av vi tar imot alt for mange flykninger her i landet. Som det har kommet frem under denne saken også, folk er ikke konsekvente. I det ene øyeblikket så skal vi sende ute alle aslylsøkere og i det neste skal denne ene jenta få bli. Ap har jo blitt som Frp, de har klart å male fanden på veggen og "blitt så flinke og strenge". Her er det jo selvfølgelig mange stemmer å hente. Det har jo blitt standard linje å åpne en debatt med "faktum er at vi ikke kan ta imot alle som er på flukt i verden" .. djeezus, det er jo så dumt at det ikke går an å kommentere en gang.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 25-01-11 kl 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
anglofil
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagHer er forøvrig den andre tråden jeg referete til. Jeg er helt og holdent på linje med Kristin Clemet som jeg forøvrig synes er et prakteksempel på hva en ekte liberalist er. ( i motsetning til andre Høyre og Venstre folk).
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagDet er altså ikke flertall i dette landet av frp-velgere enda. Heldigvis for det. |
![]() |
![]() |
#20 |
anglofil
Kanskje du kan peke på hvor jeg tilegger deg rasistiske holdninger? Hadde satt stor pris på det. Hvis du ikke takler uenighet så deg om det. Jeg er for en liberal innvandringspolitikk. Jeg spyr av selvgodheten vår her opp i Nord når man ser på det i det store bildet og det må jeg få lov til å si.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 25-01-11 kl 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|