Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kildesorterer du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 15:36   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kildesorterer du?

Vi har kildesortert i flere år - matavfall, papiravfall, plastavfall, glass- og metallavfall, lyspærer/batterier/elektronikk og restavfall.

Gammel 30-01-11, 18:21   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

*Papir
*Plast
*Matavfall
*Restavfall
*Glass og metall
*Elektrisk avfall

Gammel 04-02-11, 21:31   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I kommunen her har vi tre dunker, samt en plastposeordning.

En dunk for papir/papp,
en dunk for restavfall og
en dunk for matavfall.
Posen brukes for sortering av plast.

Jeg er overrasket over hvor mye plast det er.

I tillegg finnes det miljøstasjoner der man kan levere glass og metall, men det gidder jeg ikke. Dersom vi hadde hatt mulighet for å levere glass og metall hjemmefra hadde jeg nok sortert dette også.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:39   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Papir
Glass/metall
Plast
Restavfall

Gammel 04-02-11, 21:40   #5
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har holdt på et par måneder etter at kommunen innførte det. Før gikk stort sett alt i samme dunk, rett og slett på grunn av manglende tilrettelegging. De sluttet med papirhenting for mange år siden, så dette pleide jeg å spare til foreldrene mine kunne ta det med seg. De fjernet også dunkene til glass som var ved butikken og plasserte dem et sted jeg måtte ha bil for å komme til, så det droppet jeg rett og slett.

Nå sorterer jeg
-restavfall
-papp og papir
-glass og metall
-plast

(og panter flasker, selvsagt).

Ute er det tre søppelkasser og store plastsekker til plast. Det var en utfordring å finne god løsning på flere dunker på kjøkkenet, så etter en tråd her inne endte jeg opp med å kjøpe et sett med tre små dunker på Clas Olson som passer i skapet. I tillegg har jeg en kurv til papir. Det irriterer meg forsåvidt at jeg bare har en rull plastposer til plastavfallet og ikke egen dunk ute, men det løser seg.

Jeg er kjempefornøyd med min nye kildesorterende hverdag, det tilfredsstiller ordning &reda. Men badet i 2. etasje er en utfordring, avfallet derfra blir nok foreløpig ikke kildesortert like nøye som på kjøkkenet.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:52   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi var med i første gruppe i Oslos gradvise innføring - det vil si at vi har kildesortert i halvannet år omtrent. Har bokser fra Ikea og sorterer plast, matavfall, restavfall, metall og papir. Jeg synes det går veldig greit, men det er virkelig avhengig av at man har et egnet bøttesystem.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:17   #7
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Ja- men skulle virkelig ønske at kommunen samlet inn plast. Da hadde jeg nok blitt mye flinkere til å sortere det. Blir liksom så mye vanskeligere når vi har liten plass og det er langt til miljøstasjonen....

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.