Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben
Greit å ta med hunden inn 11 4,91%
Ikke greit å ta med hunden inn 213 95,09%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 22:12   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Dessverre har lillmor angst for hunder og hadde nok ikke gått så bra om en hund hadde fått adgang til barnehagens lille garderobe nei.

Kan da heller ikke være lov. Kan ikke være kjekt for en hund heller .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:37   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Da vi kjøpte Max for noen måneders siden, hadde Oliver med bilde som han viste frem til barna på avdelingen i barnehagen sin
De ville naturligvis gjerne se han, og det var helt ok for meg, etter at jeg først hadde avklart det med personalet om det var ok og at ingen barn reagerte på hunder.

Jeg syntes slik oppførsel som den edamen viser,er svært egoistisk og lite gjennomtenkt
Helt utrolig at et voksent menneske kan gjøre slikt, særlig når barna helt tydelig har blitt livredde tidligere

Jeg har alltid hatt hund hjemme under oppveksten og på egen hånd i voksen alder

Alikevel er jeg DRITredd andre hunder og kan gjøre de merkeligste ting når denne redselen slår til.
Redselen kommer helt uten at man har kontroll på det

Det desidert verste jeg vet om, er når vi er på skogtur og det kommer en eller annen diger hund halsende alene med kurs rett mot meg uten eieren i sikte
Når eieren kommmer sier han, "Åhh den er såå snill sååå!"
Selvfølgelig er den snill mot eieren, men en som står det og oser adrenalin og er dritredd kan faktisk hunden gå til angrep på, fordi hunden tror at jeg er sinna og ikke redd pga lukten jeg utskiller

Må legge til helt til slutt at min redsel kommer av at hunden til bestemor og bestefar gikk til angrep på meg da jeg var tre år og bet meg tvers over hele ansiktet
Selv den snilleste hunden som hadde kjent meg i hele sitt liv gjorde det
Vi bodde i samme hus og så hverandre daglig

Ble langt dette Polynna

Dette syntes jeg var helt uakseptablt av denne mammaen

Gammel 27-02-07, 16:31   #3
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

NEI, det er IKKE greit å ta med hunder inn i barnehagens garderobe! Er det mulig??

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:43   #4
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hund, værdens mest rolige og barnevennlige hund, han er fortsatt en alergen hund han er fortsatt skummel å se på. Å ta ham med inn i barnehagen er helt uaktuellt og det forstår jeg ikke at en annen hundeeier ikke skjønner helt av seg selv.

På vegne av alle andre hundeeiere beklager

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:08   #5
Gullik
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hunder har ingenting på barnehagens område å gjøre, hverken utendørs eller innendørs. Førerhunder er hederlige unntak, men der stopper det.

Helt enig med deg!!

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:05   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan den som mener det er greit forklare hvorfor det er jeg som tar feil?

En del hundeeiere er jo mye verre enn småbarnsforeldre da det kommer til hva man forventer av andre - du må jo skjønne at akkurat deres hund er så herlig, snill og spesiell at den må få ferdes hvor den vil

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:52   #7
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Mitt verdensbilde stemmer overens med ditt her Polyanna!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:08   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er absolutt ikke greit!

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:12   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nei, en hund har ikke noe å gjøre i en barnehage, så fremt det ikke er førerhund.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:12   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I utgangspunktet er jeg ikke negativ. I vår barnehage er det uaktuelt pga barn med allergi, men i familiebarnehagen (bare 8 barn) der jentene gikk på småbarn hendte det at den kom noen med hund og det var bare hyggelig. Men hunden var da ute.

Det som gjør det sært ille i deres tilfelle synes jeg er at dere har sagt i fra og det blir ikke respektert.

Gammel 26-02-07, 22:24   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Selvfølgelig er det ikke greit å ta hund med inn i garderoben!! Har selv hund, og det er noe som jeg ALDRI ville gjort. Hun kan da ikke være helt oppegående.....

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:11   #12
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke greit. Jeg ville reagert om jeg opplevde det.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:13   #13
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nei det er på ingen måte greit. Først og fremst barna kan bli redde. Og andre grunnen, hunden kan bli redd av alle barna og da kan det i verstefall skje noe tragisk!

Veldig korttenkt av eieren!

Gammel 27-02-07, 00:44   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Nei det er på ingen måte greit. Først og fremst barna kan bli redde. Og andre grunnen, hunden kan bli redd av alle barna og da kan det i verstefall skje noe tragisk!

Ja, enda en veldig god grunn.
Mine hunder blir lett stresset i nærheten av mange barn på en gang, så jeg ville aldri drømme om å sette dem i en sånn situasjon.
Når vi får barnebesøk her, får hundene være sammen med Far på et annet rom til både barn og hunder har roet seg ned og føler seg klare til å hilse pent.

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 08:33   #15
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Vettu, jeg synes nesten ikke det er greit da engang jeg

Ja, da tenker vi forskjellig. Som sagt har det vært hunder i den barnehagen ungene gikk i tidligere og jeg syntes det var kjempeflott! Spesielt fordi eldste jenta mi var litt engstelig for hunder. (Jeg er sikker på at hun ble smittet av meg. Det var stappfullt av amstaffer/pitbuller i det område vi bodde og dette er hunder jeg er engstelig for - ikke på grunn av hundene i seg selv, men på grunn av eierne.)

For meg koker dette med hunder i barnehagen ned til hvor mye man stoler på personlalet. Jeg hadde full tiltro til at de som jobbet i barnehagen hadde kontroll på ungene og at de ville gi beskjed til hundeeieren hvis det var ting de syntes var uakseptabelt.

Opprinnelig lagt inn av M^3

Masse unger, kanskje i en hente-situasjon, få voksne som kanskje ikke helt har oversikten, litt mer stress enn man kanskje hadde tenkt. Selv om alle involverte mener det skal gå helt smertefritt er det fort at en overivrig hund sveiper borti en unge med halen, sleiker borti et fjes som ikke var forberedet det, eller rett og slett tar mer "plass" enn kanskje de voksne hadde forutsett. Og at barna blir skeptiske.

Ja, jeg forutsetter selvfølgelig at eieren kjenner hunden sin såpass bra at han/hun kan kontrollere hunden og forutse hvilke situasjoner som hunden vil oppleve som stressende og ikke utsette hunden - eller ungen - for de.

... Men selvfølgelig finnes det mange merkelige hundeeiere - hovedinnlegget er vel et bevis for det.

Gammel 27-02-07, 09:34   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg forutsetter selvfølgelig at eieren kjenner hunden sin såpass bra at han/hun kan kontrollere hunden og forutse hvilke situasjoner som hunden vil oppleve som stressende og ikke utsette hunden - eller ungen - for de.

... Men selvfølgelig finnes det mange merkelige hundeeiere - hovedinnlegget er vel et bevis for det.

Jeg kan ta min egen hund som eksempel, eller det vil si den er død nå da. Det var en god trent hund, lydighetstrent, agilitytrent, jakt- og sportrent. Det vil si at det var en lydig og lydhør hund som jeg stolte på 100% (i den grad det er mulig å stole 100% på en hund), løs som i bånd. Godt vant til barn var den og, og tålte "alt".

Men: det var en Flat Coated Retriever; stor hund, svart, masse godt humør.
Jeg kunne fint satt meg sammen med den i en garderobe i en barnehage og hatt full kontroll. De barnehageansatte kunne fint ha full kontroll over alle barna. Men allikevel ville det vært en hale (og rompe) som logret som besatt, en hund som var strålende fornøyd med å være sentrum for alles oppmerksomhet, som ville slikket her, strekt seg dit, pest. Det hadde ikke nødvendigvis vært for mye for bikkja, eller for flertallet av barna. Men man kunne risikert at ungene synes det var skumlere enn man hadde trodd på forhånd - nettopp fordi det var en stor og svart og relativt aktiv hund - selv under full kontroll.
Ta med hele situasjonen utenfor bygget, så er det ingen som føler seg presset til å stå nærmere situasjonen enn de egentlig tør, eller som føler at de ikke kommer seg unna hvis de plutselig får det for seg at de syntes det var skummelt. Voksne, barn og hund Da har man hvertfall gjort noe aktivt for å unngå at uforutsette reaksjoner kommer.
Hadde noen spurt meg om å ta med sin hund i mitt barns barnehage hadde jeg faktisk sagt nei til innendørs, men at det ikke hadde plaget meg utendørs. Hadde noen spurt meg om å ta med min hund i barnehagen hadde jeg sagt nei til å ta den med inn, under tvil i gården for en sånn sitt-ned-seanse. Jeg ville heller foreslått at barna i barnehagen fikk være med meg å gå en tur med hunden, så de fikk sett den i sitt rette element - der den var tryggest og hele situasjonen roligst.

Jeg ser jo også at det er forskjell på å ta med seg en flat og f.eks en King Charles da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 09:49   #17
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Men: det var en Flat Coated Retriever; stor hund, svart, masse godt humør.

Du er en Flat eier! Det er morsomt, fordi når du sier det så minner du meg om ei jeg kjenner som også har Flat'er.

Opprinnelig lagt inn av m^3

Jeg ser jo også at det er forskjell på å ta med seg en flat og f.eks en King Charles da

Minner meg om noen som hadde en irsk ulvehund, hver gang det kom noen logret bikkja og da ble det ropt: Ta ungen, for halen!" Når den bikkja logret var det som å få et slag over låret med et gummitau.

Gammel 26-02-07, 22:15   #18
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt rasende. Sambo hadde blitt helt rabiat...

Det er ikke greit, og jeg hadde sagt fra til både mamma og barnehageansatte. Storesøster er livredd hunder, og i barnehagen skal hun få lov til å bevege seg i trygg forvissning om at det ikke er hunder der. Hva ER det med folk?

Gammel 26-02-07, 22:19   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hund og det kunne ikke falt meg inn og tatt den med inn i barnehagen i det hele tatt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:24   #20
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Jeg hadde ikke likt at noen hadde tatt med hund inn
i garderoben
Mine barn er ikke redd for hunder,og jeg liker hunder,
MEN man kan aldri vite hvordan en hund reagerer.
I en bhg er det masse lyd,bråe bevegelser osv.
Tror hunder lett kan bli "nervøse" av slikt,og uhellet kan fort skje.
Hunder biter eller glefser hvis de blir redde,og det kan jo
bli katastrofalt.
Syns du reagerer helt rett jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.