|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Jeg unner dem det også. Er det noen som reagerer når ansatte i private selskaper går på fjelltur eller spiller golf i beste arbeidstid, og kicker off både her og der en vanlig torsdag slik at de ikke kommer seg på jobb fredag i det hele tatt? Tror ikke det, nei. (And don`t get me started om gjemmekontorene..) Er utrolig lei av at folk skal synse og mene så mye om fridagene til barnehageansatte (ikke første gang jeg hører slike utsagn, nemlig) Ja, så må man bruke en feriedag til å være sammen med ungen sin. Det tar sikkert ikke livet av noen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Det er mange lærere som gjør det akkurat slik som mange barnehager gjør det, så "vi lærere" blir kanskje litt misvisende.
![]() |
#3 |
maler
|
På min arbeidsplass er vi mange foreldre og mange foreldre har flere barn i ulike skoler og barnehager, men de fleste bruker det kommunale systemet. Man vet om dagene i god tid, og jeg som administrerer lister hos oss merker av skoleferier, planleggingsdager etc i planene våre. Så kommer søknadene om fri inn, og kanskje 1/3 av de som ønsker seg fri disse dagene får faktisk fri. De andre har et problem. Som ikke alltid løser seg på noen god måte, nei.
![]() |
#4 |
Tankefull
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Alternativet hvis vi skal kutte planleggingsdagene er jo enten å kutte planarbeidet, eller betale personale overtid for å sitte med dette på kveldstid. Hva mener du er best da?
![]() |
#5 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Det er jo en planleggingsdag!! Vi bruker 4 av 5 til å planlegge på selve dagen! Og vi har i tillegg foreldremøter og personalmøter som skal avspaseres. Regnestykket blir som følger:
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Blåbær misforsto hele greia. |
![]() |
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Misforstod jeg? Jeg greier ikke se det når jeg leser over igjen heller jeg. Var det ironi der? Næ, ser det ikke.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Ikke ta det så tungt, Blåbær. |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Mange bruker planleggingsdagene til å reise bort og gjøre sosiale ting sammen, det gjør underverker for miljøet på arbeidsplassen. |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() |
#13 |
Snikende Ullteppe
Nemlig!!
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det handler ikke om å "ikke unne". Selvfølgelig er det greit å avspasere tid man har jobbet inn. Men jeg reagerer på å kalle det "planleggingsdager" når det i praksis er avspasering. Kunne man ikke bare si at den dagen er barnehagen stengt? Kalle en spade for en spade liksom. Nå er det vel ikke slik at barnehagen må være stengt for at ansatte kan avspasere? Vi avspaserer også på min arbeidsplass, men aldri alle på en gang. Det får vi ikke lov til faktisk.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
Jamen, det ER jo det. Man avspaserer ikke den dagen ut i fra vanlige avspaseringstimer. Man HAR planlagt, men kanskje to torsdagskvelder på ca 3-4 timer hver, istedet for en hel dag. Så man stenger ikke bhg fordi man skal ta ut avspasering. Noen ganger kan det være kurs o.l som foregår på kveldstid man velger å benytte seg av, og lar det gå som en del av planleggingsdagen.
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Det er veldig sjelden jeg har opplevd at planleggingsdager "jobbes inn". Altså at man feks planlegger to kvelder, og tar fri på selve dagen. Men det har skjedd. Jeg liker best å ha hele dager, og synes man får mer ut av det en to oppdelte kvelder. Men om man ønsker at barnehagen skal ha et godt pedagogisk opplegg er man litt avhengig av disse dagene altså. Ellers må enda mer av bhg dagen gå bort i møter.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Og det var ikke ironi altså, det var forferdelig å sitte inne i et mørkt møtelokale og diskutere skole mens sola skinte over våren i Hyde Park. |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Jeg har ekstremt sjelden opplevd bhg tur til utlandet.
![]() |
#19 |
Snikende Ullteppe
Vi har det hvert år, faktisk. :blid:
![]() |
#20 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Aldri skjedd på de 18 årene jeg har jobbet.
![]() |
Emneord |
klassiker, planleggingsdag |
|
|