|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenNå kan det veldig godt være at HPV-vaksinen er noe man skal tenke seg om før man tar, det vet jeg ikke, jeg har ikke satt meg inn i det av naturlige årsaker. Men den nettsiden der gir meg ikke noe informasjon man kan vurdere å stole på. Det hjelper ikke å skrive et sammensurium av løse påstander iblandet følelsesmessig vås og selvfølgeligheter og linke til "kilder" som i seg selv er nettsider som må bruke kilder for å underbygge sine påstander og som på ingen som helst måte støtter synspunktene på nettsiden.
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenKatta: Ja, selvsagt er det ikke opplagt at HPV-vaksinen er guds gave til damene. Men om det skal diskuteres foretrekker jeg å diskutere med mennesker som ikke sitter med metalldørslag på hodet mens de messer om verdens undergang. Man må liksom i det minste være nesten på like fot for å kunne ha en meningsfull diskusjon.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Å, neiii. Nå hadde jeg endelig klart å fortrenge den siden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
|
|
|
#6 |
|
ihuga feminist
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Neida. Har det fått slik mottagelse på ett forum, gjelder det overalt. Generalisering er en fin ting. I følge nevnte nettside kan man fint ekstrapolere allmenngyldige regler fra enkelttilfeller.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Hm. Nesten som induksjonsbevis, altså?
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenHer er en ganske seriøs og opplysende tråd om temaet.
Sist redigert av 007 : 09-02-11 kl 00:40. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg tror du har googlet deg inn på feil forum nå, Venhild. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenVi er blant de som valgte å ikke vaksinere -98 modellen vår, men jeg må bare si at sider som denne venhild linker til her IKKE bidro til vår avgjørelse.
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenVenhild: jeg må si jeg skjønner meg ikke på folk som deg. Greit nok at man ikke er vant til kildekritikk, men du må da klikke på linkene som blir oppgitt som kilde for å se om det stemmer. Feks står det på siden du linket til at den
|
|
|
#15 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Jeg har aldri bestemt meg for å tro noe som helst, jeg anskaffer meg den informasjonen som foreligger, setter den sammen så den danner et større bilde og gjør meg opp en mening, selv om jeg må endre en tidligere mening (Kilde: youtube.com) Så ja, jeg er kildekritisk. Det var igrunn ingenting annet enn saklige tilbakemeldinger jeg ønsket meg da jeg startet denne tråden i går. Jeg synes at alle landets jenter er verdt en skikkelig grundig og åpen debatt om dette forsøket. Venhild. PS! Her er historien til noen andre norske tenåringer som var med i et vaksineforsøk: (Kilde: (Kilde: youtube.com) (Kilde: (Kilde: youtube.com) (Kilde: (Kilde: youtube.com) (Kilde: (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, jeg tror ikke du en gang vet hva ordet betyr faktisk. Det betyr ikke at man er mistenksom mot "øvrigheta", det betyr ikke at man vektlegger informasjon sterkere jo mer alternativ den er. Det betyr at man sjekker opp kildene til de som hevder noe.
|
|
|
#17 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
I en sak der myndighetene fronter en sak i media og i informasjonsbrev til jentens foreldre så er det å belyse myndighetenes egne uttalelser av ytterste viktighet vil jeg si. For: hvorfor forteller de ikke disse tingene i informasjonen til foreldrene, eller til jentene selv? Kan det være fordi myndighetene har sendt foreldrene en salgsfolder? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenHva er det motsatte av en hverdagsfilosof, eller hva er en hverdagsfilosof? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
I motsetning til helgefilosofene. Jeg tok den med e n gang i alle fall! :glup:
|