|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
This is normal!
|
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vekta
Det veies i dag også. Jeg har tre tantebarn som går i samme klasse. De ble veiet i hvert fall én gang på barneskolen. Det skjedde i enerom, men barna presset hverandre til å fortelle resultatet etterpå. "Ha,ha, den tykkeste i klassen veide like mye som to av oss til sammen! Ha, ha!" var kommentaren fra en av tantebarna mine. Det var ingen snill latter, og det var tydelig at det beste var å være tynnest. Jeg ble rasende av denne og en annen "tjukkas"-kommentar fra svigerinnen min, og sa hva jeg mente om skoleveieing og kommentarer om andres vekt.
![]() |
![]() |
#42 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vektaEtter de nye retningslinjene er det ikke meningen at barnet selv skal få vite hva det veier, så den sammenlikningen utgår.
![]() |
#43 |
kamerat
|
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vektaDet som i hvert fall var komplett idiotisk med min barndoms skoleveiing, var at alle ble marsjert opp til helsesøster samme dag og veid i tur og orden. Jeg var et overvektig barn, og de veieseansene var såpass til gapestokk at jeg fikk en bestemt følelse at jeg var et misfoster for alltid og bare kunne gi opp.
![]() |
#44 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vekta..... Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vektaVi ble også all-veiet, men i enerom etter at vi var kommet in til skolelegen. Tallet var ikke mulig å se for oss unger og ingen av oss fikk vite det heller. Null problem.
![]() |
![]() |
#46 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vektaJeg har også minner fra samling i undertøy før vektseanse. Men det overskygges av at jeg der snakket med en jente i paralellklassen som ble drept noen uker senere. Jeg husker jo sansen var ekkel, men det som skjedde senere satte nok ting i perspektiv i min erindring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vektaJeg ser ingen grunn til at barna skal få vite tallet når de veies? |
![]() |
![]() |
#48 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil ha barna tilbake på vekta
Det er ikke meningen at ungene skal få vite tallet, foreldrene må ringe skolen hvis de vil vite tallet.
![]() |
|
|