|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Drømmer
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november
Ja de er mulig, vi sjekke det ganske grundig opp før vi reiste siden vi skulle gifte oss der å da var mars en god måned. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberHva med høstferien da? Jeg var på bryllupreise der i 2000, og hadde fint vær de 10 dagene vi var der. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
I farta!!
|
Kanskje det er november og mars som er bra da. Vinterferie her blir i slutten av februar. I mars har vi mange alpintrenn som ungene er på så november er bedre for oss enn mars hvis de må tas ut like lenge.
|
|
|
#44 |
|
I farta!!
|
Høstferien = jakt så det er ikke mulig å reise da. Mannen er jaktleder for jaktlaget og vi har ny hund som må trenes. Desverre egentlig ellers hadde det nok vært en grei tid å reise på.
|
|
|
#45 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
I farta!!
|
Ja så på en tabell for litt siden jeg også. Har lyst til å finne den beste tiden å reise på siden det blir en såpass dyr og sjelden tur.
|
|
|
#47 |
|
Drømmer
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberØst-Afrika er det tørt i periodene desember-februar / mars og fra juni til oktober. Januar og februar er den beste tiden å dra på safari, siden dyreflokkene samler seg rundt stadig skrumpende vannhull. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
I farta!!
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberKanskje vi skal snuse på litt andre reisemål så vi kan reise i februar.
|
|
|
#50 |
|
I farta!!
|
Det vi kikker på er ikke så langt unna Grand Bay. Litt mindre og er visst en flott strand der.
|
|
|
#52 |
|
I farta!!
|
Ja jeg har "planlagt" ulike utflukter de har der, ser fantastisk ut. Båttur til Ile aux Cerfs og Gabriel island, krokodillepark og vannland++
|
|
|
#54 |
|
I farta!!
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november[quote=Minni;2696555]
Delfintur høres spennende ut.
|
|
|
#55 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberJeg ville gjort det.
|
|
|
|
#56 |
|
I farta!!
|
Blogg var smart.
|
|
|
#59 |
|
maler
|
Det er sant. Samtidig synes jeg det blir litt rart å synes det er greit å ta ungene fri for en ferie som de vil lære noe av, men ikke en ferie som er viktig av andre grunner. Er man borte fra skolen, får man noe annet enn på skolen. Det kan være læring, det kan være "bare" nok en sydentur eller det kan være noe annet som er viktig for den familien der og da. Jeg kan se for meg ganske mange familiesituasjoner hvor det ikke er vanskelig å forsvare å ta barna ut av skolen for en helt ordinær sydenferie. Og nei, jeg tenker ikke bare på de som ikke har råd til å reise i sommerferien.
|
|
|
#60 |
|
Ringskrømt
|
Det er jeg enig i. Jeg tror at 2 uker på ei strand kan være just what the doctor ordered for store og små, men jeg mener fremdeles at når det gjelder læring, er ikke sydenferie og solslikking ideelt. Det var mitt poeng, men jeg ser at det kom litt dårlig frem.
|
![]() |
|
|