|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Eh...hva har den saken for likhetstrekk med Martine-saken?
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Det er ekstra lett å proklamere at man er med på boikott når man faktisk ikke forsaker noe som helst.
![]() |
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Vi har snakket om det hjemme, og vi skal ikke kjøpe cola-produkter fremover.
![]() |
![]() |
#5 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg ofrer ikke Cola`n min.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?siden det stort sett ikke drikkes ting de lager her i huset, ikke av prinsipielle årsaker, men mer smak og behag, så er ikke salgs-effekten så stor om vi boikotter, men ja, i denne saken handler det vel mer om "omdømme og snakk" enn "økonomiske motiver" for cc uansett, så da kan vi jo praktisk sett boikotte og delta, selv om vi ikke endrer handlemønster...
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Bloppy: Jeg tenker litt "alle monner drar" og bekymrer meg ikke for at jeg kanskje ikke får boikottet ALT. :enkel sjel:
![]() |
#8 |
Det kommer seg
Sant nok.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Men her er det jo ikke en "aldri i livet om de skal få EN krone av meg noensinne!" boikott, slik nestle-boikotten her. Dette er en "la dem merke en økonomisk effekt av å fortsette i business med denne fyren!", og da er det jo "alle monner drar" om det så er en colaflaske en gang, eller absolutt alle produkter.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg tror at du har feil Nabojenta. Salget kommer nok ikke å stupe dramatisk og dette blir nok en kort boikott. Coca Cola lytter på de som sier at de boikotter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Nei, jeg er klar over at det ikke var noen boikott der, men turistnæringen til Aruba fikk en alvorlig knekk. Det jeg mente er at det var en sak som fikk massivt mediepress, i likhet med Martinesaken. Hvis f. eks. Vanity Fair skriver en artikkel om Martine, slik de gjorde om Natalee, og det kommer frem at coca cola samarbeider med faren til morderen, så er det ikke bra for coca cola. I likhet med Natalee-saken har også denne en pen, skoleflink jente som blir drept av en tvilsom fyr. Denne er til og med araber, som virkelig ikke er en fordel når amerikanere skal velge side. Jeg tror at denne saken potensielt kan blåse opp, og det vet også cola. Her er det ikke snakk om å tape penger, men å tape renommé. Og det er mye verre.
![]() |
#13 |
Det kommer seg
Så det holder med å melde seg inn i denne FB gruppen som sier de boikotter, for så å smygdrikke en cola likevel?
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg tror ikke Coca Cola går konk av en fjorten dagers boikott (hvor sikkert mange ikke bruker produktene deres fra før), ei heller at folk mister jobbene.
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Dette er jo ikke for å straffe Coca-Cola eller få dem konk - men for å få dem til å revurdere og helst trekke agenturet (distributøren?) sin i Yemen. Ved å rette markedsfokus på at han - som altså er CCs representant på en måte - stiller dem i et dårlig lys siden han hindrer rettferd. Og blir dette allment kjent KAN det være nok til at CC skifter agent. Og Farhouks far vil tape MYE penger - det er DER det skal svi!
![]() |
![]() |
#16 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Ja, jeg kan støtte en slik sak igjennom for å bevise ovenfor Coca Cola at man tar avstand fra at mennesker med penger og makt skal slippe rettergang. Så får jo tiden vise om blod er tykkere enn Cola.
![]() |
#18 |
|
Ja, jeg tror at det har nok virkningskraft. Coca Cola trenger i dette tilfelle ikke føle at det svir i lommeboken i Norge. Det er jo neppe Norge som bestemmer hva som skjer i Yemen, men at mange melder seg inn er et budskap til Coca Cola. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg hadde nok ikke giddet siden vi ikke bruker cola-produkter. Men så skjedde det noe rart i går. Jeg hørte intervju på radioen med Norges Colasjefmann. Og etter å ha hørt denne tufsen sitte og si at det var helt feil å boikotte faren siden det var sønnen som var siktet og at man med sånt tull traff heeeelt feil mann osv og at de bare forholdt seg til fakta i saken de - ikke løse rykter - ja, se da ble jeg så forbannet at nå boikotter jeg cola med vilje. |
![]() |
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
Nettopp det som skjedde her også.
![]() |
|
|