Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

90-tallsantrekk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-11, 11:31   #41
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 90-tallsantrekk

Jeg føler at nittitallet var en salig blanding, så du kan nok komme unna med alt, bare det ikke er gjennomført. Kjole i nervøs fløyel med matchende usa-sokker og buffalosko?!

Gammel 27-03-11, 11:35   #42
blåmeis
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
blåmeis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 90-talls antrekk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fantastisk at Brian Austin Green har gått fra fyren over der, til denne fyren. *dåne*

Selebukse med en av selene hengende nedover. Håhå! Eller litt korte skjørt, Dr. Martens-sko og amerikasokker. BTDT.

blåmeis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 17:50   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte google Buffalosko, og der ringte ingen bjelle hos meg da jeg så dem. Var jeg ut på 90-tallet?
Vel, jeg hadde i det minste stram body (som i klesplagget ) og blondebluser.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:33   #44
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

ooh, penshorts. Det hadde jeg. Med body, og sånn lang kjolegreie med knapper foran, som bare var kneppet til under puppene. Og matchende overkneestrømper.

Gammel 27-03-11, 19:41   #45
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig stor forskjell på begynnelsen og slutten av nittitallet. Og igjen, stor forskjell på stiler. Jeg hadde aldri buffalosko.

Slutten av nittitallet er for meg den stilperioden jeg kanskje trivdes aller best med. Enkle, smale og stilrene klær med få detaljer, mye sort, grått og hvitt. Men selvfølgelig ikke så morsomt å velge den varianten til et sånt party.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:46   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Blomstrete body, snekkerbukse og converse (kanskje veeeldig tidlig 90-tallet?)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:47   #47
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Doc Martens, kort blomsterkjole (mange hadde olajakke til, husker jeg) og hatt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:44   #48
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg brukte 501-bukser, unogenser og armyboots eller doc Martens til hverdags og fest. Eller batikkerte topper og bestefarskjorter. Helt greie klær, synes jeg fortsatt.
Tidlig på 90-tallet var det mer bluser med rysjer, utstrakt bruk av vester og viiide bukser og gensere i XXL selv om jeg var spinkel som en fyrstikk.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:45   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En periode var lange, tykke gensere og sykkelbukser inn mener jeg å huske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:49   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lange vide gensere og tights (eller sykkelshorts) var det endel av på begynnelsen av nittitallet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:49   #51
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappas Levi´s, hvit Levi´s t-skjorte, seilersko eller boots, kort brun skinnjakke med dongerivest over. :blodharry:

Gammel 27-03-11, 21:50   #52
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Lange vide gensere og tights (eller sykkelshorts) var det endel av på begynnelsen av nittitallet.

Ja, det stemmer.
Og fabrikkstrikkede gensere eller jakker med ymse farger og mønstre.

Ellers gjorde vel allværsjakken sitt inntog på 90-tallet, kan ikke det stemme?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:01   #53
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

På begynnelsen av nittitallet brukte vi tights, lange t-skjorter og såkalte USA-sokker. Lekkert. Jeg brukte det attpåtil mye lenger enn alle andre. Vi hadde ikke veldig god økonomi, og Matilda 13 år ville ikke mase på foreldrene om å få Levi's-bukse. Det første året jeg gikk på ungdomsskolen skulle den helst være hvit, husker jeg. () Til 501-en skulle det helst være Fruit of the Loom-, Adidas- eller Championgensere, mener jeg å huske. Jeg fikk endelig ei Crocker-bukse da jeg var 15, og jammen tror jeg ikke jeg fikk noen sånne skrekkelige sportsgensere på salg etter hvert også.

Slutten av nittitallet likte jeg, sånn stilmessig. Jeg var russ i 2000, jeg disponerte eget klesbudsjett og på den tida skulle det være grå stoffbukser med press og gjerne oppbrett nederst, ettersittende strikkegensere og pene, men kraftige sko. Det hadde jeg råd til, så da følte jeg meg som folk.

Gammel 27-03-11, 22:21   #54
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

De første Friends-sesongene burde gi noen clues til hva man kan ha på seg for å være et 90-talls stilikon?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:22   #55
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

De første Friends-sesongene burde gi noen clues til hva man kan ha på seg for å være et 90-talls stilikon?

:jepp: Elaine i Seinfeld er også et skikkelig 90-talls stilikon.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:27   #56
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, på ungdomsskolen skulle det være Levi's og Fruit of the Loom, ja. Eller Levi's og Adidas-genser, gjerne med høyhalset pologenser under, i alle fall var det sånn på min skole.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:29   #57
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Yes, polo under.

Gammel 28-03-11, 21:26   #58
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånne joggebukser med knapper i siden, gjerne i kombo med Fruit of the Loom-genser evt Adidas/Nike/Bula, og klumpete svarte sko med minst 10 cm hæl.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:36   #59
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Sånne joggebukser med knapper i siden, gjerne i kombo med Fruit of the Loom-genser evt Adidas/Nike/Bula, og klumpete svarte sko med minst 10 cm hæl.

Oh yes, den ble brukt her også du.

Jeg glemmer ikke flytebryggene mine som jeg hadde som 17-åring da jeg og mannen ble sammen, mannen kalte det seriøst for flytebrygger.

Les: Platåsko som gjorde meg høyere enn han... En ekstrem versjon av Buffalo.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 00:44   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levisbukse, fruit of the loom-genser med hvit polo under. Ellers hadde jeg også penshorts og kjole i nervøs fløyel når jeg tenker meg om. Og sånne høye, vide dongeribukser. Så jeg var nok litt motepåvirket jeg også selv om jeg egentlig ikke hadde peiling på sånt over hodet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.