|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: BarneforsikringSjefen er forsikret hos Gjensidige. Jeg synes det er greit at han får litt ekstra om han skulle bli ung ufør, f.eks. men synes det er veldig dumt at det ikke gjelder dersom han skulle bli ufør pga. psykiske lidelser.
![]() |
![]() |
#42 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarneforsikringVi har Gjensidige på begge ungene og det er jeg glad for. Det koster rundt 3000 i året pr unge og kommer ut som best på de viktigste dekningene i linken over her.
![]() |
#43 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: BarneforsikringFor de aller fleste av oss vil andre ordninger dekke det som forsikringen dekker, og derfor ikke komme til utbetaling - f.eks. Av Folketrygden, ordninger gjennom tariffavtale/arbeidsgiver osv ( f.eks. Vil mange arb givere ha ordninger for velferdspermisjoner for syke barn ut over vanlig sykt barn hvis det blir sykehusopphold o.l.). Dette vet selvfølgelig selskapene, og det står også i vilkårene at den ikke gjelder hvor du år dekning andre steder. Sist redigert av Charlie : 30-03-11 kl 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: BarneforsikringHenger litt her jeg også.
![]() |
#45 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: BarneforsikringTakk for mange fine svar, og linker til artikler. Jeg tenker litt på a) staten vil dekke det grunnleggende om noe skulle gå galt, b) vilkårene gjør ofte at utbetaling ikke blir reelt og c) en kan velge å spare en lik sum selv i stedet for forsikringspremie, f.eks 3000 kr i året. Samtidig har jeg en liten nevø på 3 år som har vært inn og ut av sykehus, legekontor osv, og hvor moren har blitt tvunget til å gå ned til 50 % stilling for å kunne være hjemme med ham - og iom de ikke har fått noen diagnose har de ingen krav på kompensasjon for tapt arbeidsinntekt, så der har jeg fått sett at en god barneforsikring kan være avgjørende.
![]() |
#46 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarneforsikringAlle tre er fullforsikret gjennom If.
![]() |
#47 |
|
![]() Sv: Barneforsikring
Det hadde hun ikke hatt om han hadde hatt noen diagnose heller, om det er noen trøst. Det finnes ingen (statlig/kommunal) mekanisme for å rette opp _foreldres_ tapte arbeidsinntekt ved syke/funksjonshemmede/pleietrengende barn. (og hvis jeg tar feil her vil jeg VELDIG gjerne bli korrigert, for å si det sånn!!). Utover det beløpet en evt. barneforsikring utbetaler da, når barnet evt. måtte få en diagnose som skulle tilsi at forsikringen utbetaler (hvilket som charlie skrev før her kan være kronglete også), og evt pasientskadeerstatning der det er aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Einsam
|
![]() Sv: BarneforsikringJa, de er forsikret. Engangsutbetaling ved varig medisinsk invaliditet som følge av sykdom eller ulykke. Ved uførhet mer enn 50% gjelder en engangsutbetaling, samt en månedlig utbetaling, som kan variere etter forsikringens pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarneforsikringJeg jobber med dette til daglig og har selvfølgelig forsikret mine tre. Jeg ser hver dag at barneforsikringene gjør hverdagen til barnefamilier med syke barn lettere. Dette med at utbetalingene uteblir er etter min erfaring en myte. Se på skadeprosentene. Her er nyttig info! http://www.fno.no/no/Tema-relasjoner...rneforsikring/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
maler
|
![]() Sv: BarneforsikringNoe av det som er kjipt med mange sånne forsikringer er at de lider av det samme som helsevesenet. Enkelte diagnoser utløser full pott med behandling, pleiepenger til begge foreldre, opplæringspenger, sterke pasientforeninger med bra opplegg og full forståelse fra samfunnet. Mens andre diagnoser som tærer vesentlig mer på familien ikke fører til noe i nærheten av samme opplegg. Og da er det også ofte vanskeligere i forhold til forsikringer.
![]() |
#52 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: BarneforsikringVi har barneforsikring. Ikke fordi vi er så opptatt av noe av det den dekker, men fordi den kan videreføres som uføreforsikring til voksen uten ny helseerklæring. Liten hangup jeg har siden jeg selv ikke får uføreforsikring pga kroniske sykdommer, og det ville jo unektelig være kjekt å ha.
![]() |
#53 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#54 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er mye som dekkes, ja. Men det er mye som ikke dekkes. Hvis situasjonen der og da ikke er livstruende, får ikke forelder nr 2, samt søsken, mat og overnatting dekket. De får heller ikke dekket reise når de vil komme på besøk. Og når det ene barnet bor 1/3 av livet sitt på sykehus, da prøver man så godt man kan å holde familien mest mulig samlet (= mye reising). Jeg sier ikke at vi ikke hadde overlevd uten forsikringspengene, men jeg sier at de kom godt med. Og så må enhver velge for seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: BarneforsikringNoen som kjenner barneforsikringen som tilbys av Vesta gjennom Utdanningsforbundet?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: BarneforsikringVi valgte å forsikre ungene våre i Gjensidige og takk og lov for det siden begge de to store har fått diagnoser i ettertid. De er dessuten så "heldige" at diagnosen kom før Gjensidige besluttet å ikke dekke "psykiske lidelser" og har dermed alle rettigheter enda.
![]() |
#57 |
flisespikker
|
Det er min tankegang også.
![]() |
#58 |
|
(håper dere skriver av på skatten også...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
![]() Sv: BarneforsikringHar hatt barneforsikring i gjensidige på våre to barn. Syntes gjensidige var best når jeg tok en runde og sjekket, men en vet vel egentlig ikke hva som er best før en får problemer. Det viktigste for oss var ekstre penger slik at vi kan ta oss fri fra jobb for pleing hvis noe skjer. Er begge selvstendig næringsdrivende så trenger en ekstra sikkerhet. Ellers var uføredekning pluss overføring til uførepensjon uten helseopplysninger avgjørende for at vi valgte barneforsikring. Her er nå en bloggpost jeg nettopp leste om barneforsikring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
![]() Sv: BarneforsikringVåre to er forsikret gjennom sparebank1. De hadde vel 3 kategorier man kunne velge, jeg turte ikke annet enn å velge det beste...så klart |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|