|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker du sykkelehjelm? | |||
| Nei. |
|
17 | 8,76% |
| Ja. |
|
129 | 66,49% |
| Ikke alltid. |
|
24 | 12,37% |
| Sykler ikke, og hadde ikke brukt hjelm uansett. |
|
5 | 2,58% |
| Sykler ikke, men hadde brukt om jeg hadde syklet. |
|
18 | 9,28% |
| Annet/dustepoll. |
|
1 | 0,52% |
| Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Jeg liker ikke å bruke hjelm, men jeg gjør det likevel. (Ja, når jeg sykler, altså, sjelden ellers.) Jeg trenger hodet mitt til siden.
|
|
|
#4 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Ja det gjør jeg. Både når jeg sykler, og er i alpinbakken.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Nå ble jeg minnet på at jeg trenger ny sykkelhjelm. Og alpinhjelm. Jeg har kjørt uten, men skal kjøpe før vinterens siste utskeielser i bakken i påsken. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før, ignoranse og dumskap, tenker jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Ehh. Nei. Ingen unnskyldning, og jeg får masse kjeft av eldste. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Smugleser
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Ja, har brukt hjelm konsekvent siden jeg fikk en av Andamannen i gave for 14 år siden, høytidelig overlevert på Universitetsplassen. Med beskjed om at han ikke hadde så veldig lyst til at den nye kjæresten skulle bli grønnsak.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Selvsagt bruker jeg hjelm. Noe annet skulle tatt seg ut.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?
Så det er greit at hun opplever at faren blir grønnsak eller dør pga. manglende sykkelhjelm, så lenge hun ikke ser det?
|
|
|
|
#12 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er nå en viss forskjell i risiko mellom det å sykle i en by med komplekst trafikkbilde og en rolig landevei med knapt noe trafikk.
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt? Om hundrede Aar er alting glemt. Sist redigert av Thomas : 06-04-11 kl 10:57. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg bodde ganske øde for ikke lenge siden, og min erfaring er at på rolige landeveier med knapt noe trafikk, kommer de få bilene som kommer, desto fortere. Du trenger kun én bil, og ikke nødvendigvis en bil engang. Holder med en liten stein i veien.
|
|
|
|
#14 |
|
Mmm, skeptisk
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jada, ser det. Men de tullingene som kommer i hundre-og-helvete hører du som regel på lang avstand
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Må innrømme at det hender jeg sykler gangveien til nærsentrum uten hjelm. Men som regel ja.
|
|
|
|
#16 |
|
Permakulturell
|
Vi bruker sykkelen som standard transportmiddel når vi skal ut på kvelden. Da sykler vi til og fra på lite trafikkert vei. Uten hjelm.
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Jeg svarte "ikke alltid" fordi det hender at jeg rett og slett glemmer det når jeg sykler småturer på butikken, til toget og sånt.
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Jeg bruker alltid hjelm, men jeg må innrømme at jeg ikke begynte med det før jeg fikk barn og måtte bli Rollemodell™.
|
|
|
#20 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du sykkelhjelm?Absolutt! Her bruker alle sykkelhjelm. |
|
|
|