|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?
Heltregulv har jo også en mye større slipedybde enn parkett. Synes det virker som det er mindre og mindre slipedybde på parkett i senere år.
![]() |
#42 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Jeg ville valgt laminat hvis jeg var deg tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bedreviter
|
Slipedybde på parkett er en av de tingene man betaler for når man kjøper parkett. Du får like enkelt tak i en parkett på 15 mm som på 7 mm, men det er selvsagt en prisforskjell. Man kan også legge heltreparkett i staver, i stedet for parkettbord, og da har man en parkett som varer i 100 år. Det koster selvsagt mer enn en parkett som er beregnet å vare i under 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Tidsklemma
|
For all del, ikke kjøp noe billig parkett! Det har vi i huset vårt, og det ser ikke ut!!! For det første, er treverket altfor mykt, så det blir hakk og merker for den minste ting. For det andre, så er overflaten "rar" .. Hunden lager potemerker, og de blir sittende igjen som fettavtrykk som er nesten umulig å få bort.
![]() |
#45 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Vi har mattlakkert eikeparkett og den er STYGG! Ikke i seg selv, men full av hakk og riper etter ungenes leker og lek. Sikkert ikke den dyreste parketten, men jeg hadde forventet mer.
![]() |
#46 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Ta med bikkja i butikken og la den få løpe og herje, så finner man fort ut hvilket gulv man bør velge...
![]() |
#47 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Vi har akkurat lagt Alloc Commercial eikelaminat i kjellergangen og kjellerstua, og den er NYDELIG! Matt og fin, og du hadde aldri trodd det var laminat hvis du ikke hadde visst det. Dyr(ere) laminat enn mye annet (329,- / kvm), men den tåler til gjengjeld juling også. Den er f eks laget for butikker o.l. med høy trafikk.
![]() |
#49 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?I eit hus eg skal bu i lenge, utan 40 kilo hund, hadde eg valgt parkett. Og ja, eg syns riper og hakk er heilt ok i parkett. I ditt tilfelle hadde eg valgt laminat - det er blitt veldig mykje finare dei siste åra. Den til Salt ser jo kjempebra ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Betalte 249 for Alloc Commercial når det var på tilbud på Maxbo for ikke så lenge siden. Vi har lagt "Merbau Symphony". Ellers vil jeg vel anbefale at man stikker innom et sted der de har et par kvm i utstilling, sånn at man kanskje heller kan kjenne på det...
![]() |
#51 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?I husprosjekttråden min ser du laminat i stua vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?En ting som dog er lurt å tenke på hvis du velger laminat er at på en helt lys laminat synes skjøtene mye bedre. Så hvis man skal velge laminat bør man velge noe gyllent (som eik) eller mørkere.
![]() |
#53 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Så lenge du sier at dere skal selge dette huset om ikke så altfor lang tid bør du tenke på hva som vil se best ut når dere selger. Jeg er en stor tilhenger av laminatgulv, og har Alloc universal (tror jeg) skipsgulv med hvitlasert eik eller noe. Er kjempefornøyd! Det ligger i alle rom i to etasjer.
![]() |
#54 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Flisgulv i stue, en god idé?Et vennepar kjøpte hus hvor stuen var fliselagt med sorte/gråaktige fliser. De la parkett over og det ble mye finere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|