|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4555669.ece/
|
|
|
|
#2 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Her jegt bor elsker de å øve ¨på landeveisritt (elelr hva det nå heter).
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)
Gangveier har kant opp og ned ved hvert eneste kryss. Det er helt håpløst å sykle der med racersykkel. Dessuten er det unger der. En racersykkel kommer gjerne i 40 km/t og har klokelig ingen verdens ting på gangveien å gjøre ut av hensyn til andre trafikanter der. Den hører hjemme på bilveien når man nå ikke har egne sykkelveier. |
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Jeg skjønner ikke at syklistene gambler med livet på den måten. Jeg har nesten kjørt ned en kamikazesyklist jeg også. Jeg kjørte ut i et kryss på grønt lys, han kommer fra venstre på RØDT lys. Trodde vel at han skulle rekke det før det kom noen bil da. Jeg bråbremser foran han og han suser videre og viser MEG fingen.
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Pedalmafia |
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Jeg jobbet med en fyr en gang som levde livet som syklist. Så begynte han på kjøreskole/teorikurs - og kom på jobb og hadde lært at trafikkregler gjaldt for syklister også! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå ja... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Sjekk ut denne for samme problemstilling. Jeg er nok på linje med deg MN, men innser at jeg nok kanskje ikke hadde vunnet i rettsalen... Sjekk ut innlegg nr 59 forresten
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Den forbikjøringen på innsiden når man står å venter i et kryss for å svinge mot høyre er lei. Har hatt hjertet i halsen et par ganger... Fatter ikke at syklistene tør! Det er tross alt dem det går hardest ut over hvis uhellet er ute. Da hjelper det ikke å ha "rett"... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)"Proff"-syklister er duster. Jeg fikk fingern (jeg tuller ikke... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)I mange tilfeller virker det bare som om folk ikke kjenner reglene når de sitter på sykkel. Og jeg forstår bare ikke risikoen de tar. Selv som gående står jeg og venter til jeg er sikker på at folk har sett meg før jeg går ut i et gangfelt. At en syklist kommer i 25 km/t+ ut i et gangfelt skal man liksom kunne får med seg uten videre....
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Aha, er det derfor noen bussjåfører synes det er greit å svinge inn til bussholdeplassen mens de har syklisten (f.eks. meg) på sin høyre side, slik at man ikke har noe sted å gjøre av seg. Jeg synes det er dritskummelt med busser. Noen av dem kan være ganske uberegnelige.
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Akkurat som syklister med andre ord. Hvis det er så skummelt med busser, hvorfor ligge på siden av dem da? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sviiisj!!
|
Fordi man sykler fredfullt langs veien og aner fred og ingen fare, når en buss tar en igjen, og vrenger inn mot fortauskanten..? Hadde de kommet slik at de kjørte forbi før de svingte inn, hadde det jo vært noe annet.
|
|
|
#15 |
|
Sviiisj!!
|
Ah, ja det var det jeg tenkte. (Men jeg står likevel for den maleriske beskrivelsen av misforståelsen i forrige innlegg.
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Jeg er HELT med på den altså. *kjører MC* Men MC-sjåfører klarer da (oftest) snikingen på en fin måte? Man kjører forbi køen saaakte på VENSTRE side, frem til krysset, og svupper kanskje inn foran førstemann. Jeg har ennå til gode å oppleve at noen blir irriterte - tvert om så slippes jeg som oftest frem. Men jeg sniker meg jo forbi; bonusen er jo komme forbi køen, ikke sette ny pers hjem. Hvorfor må det gå så himla fort med syklistene? Er det fordi dette er trening?
|
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Som sagt til -ea- også. Når man var i veien før bussen kom, blir tatt igjen, og så forventes det at man skal fordufte fra veien for at bussen skal svinge inn til siden..? Det er faktisk litt provoserende. Men jeg antar at dere begge misforsto, og trodde at jeg kom stormende som et sykkelfantom, tok igjen bussen som kjørte stille og fredelig langs veien og ante fred og ingen fare, for så å prøve å snike meg forbi den i det den har tenkt å svinge inn til siden, etter å ha blinket vel og lenge.
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Min personlige mening er at det finnes et lite sted i helvete med skiltet: "For syklister" over døra. Det sier vel alt om hva jeg mener om denne saken også.
|
|
|
#19 |
|
trøtt
|
Alltid!
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)Sjekker alltid dødvinkelen. Alltid! Alltid! Alltid! Nå ble jeg mest overrasket over at det er noen som ikke gjør det! :ærlig:
|
![]() |
|
|