|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg har også prøvd den frossenstappa. Men tine på svak varme?
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerFerdig omelettrøre er egentlig ikke noe nytt. Det har vert på 4L flaske til storhusholdning lenge. Men jeg ser mye mer fordelen for storhusholdning enn med 8 små egg. Har faktisk vurdert en sånn 4L flaske en gang jeg skulle lage koldtbord til mange, men fant ut det faktisk ble i meste lager. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer
Å? Den jeg har brukt består av ren potet som er most og fryst i små "gryn" på en måte. Man koker opp væske, og har oppi de frosne potet-"gryna". Da tiner de på et blunkt, og stappen tykner og voila ferdig.
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Det tinte ikke på et blunk her i alle fall, og brant seg i bunnen. Men mulig det er kokken problemet ligger hos da.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerDe ferdigstekte pannekakene er kjipe ja, de er jo tørre og ekle i konsistensen.
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerSmå bananer fantes i alle fall da de to eldste gikk i barnehagen (noen år siden). Praktisk slik at man slipper halve bananer, dog litt dyrere. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Veldig godt sagt!
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg synes virkelig ferdig knuste egg på kartong stiller i en helt egen klasse, og ja, jeg ler meg ihjel. Ikke alle kan lage mat nei, men knekke og vispe et par egg? Dette kjøpes jo ikke engang for å spare noe tid, jeg skjønner ikke poenget i det hele tatt. Man sparer fingrene for å bli skitne, kanskje?
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Du om det! Jeg kan le av folk som ikke kan ting, jeg finner latterlig enkelt men jeg ser virkelig ikke grunnen til å lage en tråd om folk som ikke kan alt jeg kan. Jeg tenker i mitt stille sinn at dette kanskje var en god idé å ta med på hyttetur, eller å dra med ut på skogstur for så å slippe å dra med en kartong egg. Men Forby at jeg skulle si noe høyt om det i en tråd hvor 28 innlegg foran meg har latterliggjort dette tilk det ytterste.
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerKan jo være praktisk å ha med på tur fek. Ha i sekken om man skal på telttur så man ikke risikerer knuste egg på veien. Og så holder det lenger enn om man knekker egg og putter i en boks selv. *prøver å finne bruksområde* |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerHvit saus på pose selger no veldig godt selv om det er nesten like enkelt, om ikke like enkelt å lage hvit saus fra grunnen av. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerBakepapir i ark er nok for dem som har dårlig finmotorik og ikke kan klippe selv. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hm...jeg er absolutt ikke noen sjefskokk -bruker både tacokrydder fra pose og har minst en Toro-middag i uka, men akkurat den omelettreklamen(annonsen) måtte jeg fnise litt av. Så den for første gang i dag, og trodde først det var en ferdig omelett, (med skinke eller ettellerannet oppi) men da jeg skjønte at kartongen faktisk bare inneholdt 8 egg som var pisket sammen, synes jeg det ble litt komisk. Sorry. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Jeg bruker alltid hele ark - og ser ingen grunn til å kjøpe på rull når noen har kuttet dem opp på forhånd i helt riktig størrelse.
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerHar dere ikke lagt merke til at bakepapir har skiftet navn til pizza-ark?
Vel, jeg vet om voksne folk som faktisk ikke kan lage omelett. Spise det, ja, men hvordan lager man nå det? De kommer garantert til å kjøpe denne. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Det finnes mennesker som ikke kan knekke egg, f.eks. CP pasienter, men de kan steke en omelett.. Signerer D'arcy her..
|
|
|
#19 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Men du tror vel ikke at prior har laget dette produktet, og markedsfører det massivt, for å være snill med CP-pasienter? Det handler om penger, og målgruppen er helt vanlige folk som skal lures til å tro at matlaging er for vanskelig for folk flest. det er det som er issuen her, ikke produktet som sådan.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerFerdig omelett på kartong er i grunnen ikke så dumt om de kan bruke de eggene som har feil i fasong/farge til å selge i butikk til dette. Jeg er absolutt for at de selger overskuddsprodukt som ellers ville gått i søpla. Til en rimelig penge. Men 36 kroner for en saus av åtte egg?
|
![]() |
|
|