|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg kommer ikke på noe som jeg savner (vi bodde i 3-roms leilighet på Majorstuen). Selv om huset har gitt meg tonnevis med arbeid (oppussingsobjekt) så elsker jeg hagen, utsikten, at vi har hvert vårt soverom, gjesterom, loftsstue, at det er kort vei til sentrum (går på 40 minutter, kjører på 5 minutter), at vi har alle butikker vi trenger i nærheten, kortere kjøretid til fjellet og sørlandet, naboer med barn i umiddelbar nærhet, skiterreng og strandliv (til hver sin årstid da) 5 minutter unna.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Venner, familie, kollegaer, fjell og hav. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Noen av vennene på det gamle stedet. Klassen og læreren til storebror.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Å kunne sole meg naken i hagen.... Og garasjen.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Hm. Fra jeg bodde i oslo savner jeg i grunnen lite. Jeg savner å bo nær vennene der, men de har alle flyttet ut av byen, så det er ikke noe å komme tilbake til sånn sett. Fra sørvestlandet savner jeg klimaet. Å kunne planlegge strandtur etter jobb. Korte vintere. Ikkeeksisterende rushtrafikk. Jeg ble imidlertid halvgal av det gjennomsiktige samfunnet, at jeg ikke kunne stikke meg bort noe sted uten å bli iakttatt. Fra Levanger savner vi først og fremst huset vårt. Praktisk enebolig med et nydelig kjøkken.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?
Hehe, jeg skulle akkurat til å skrive hakket lenger bak, nemlig Levanger, og jeg fant ikke en eneste ting jeg savner derfra.
|
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner noen av vennene jeg hadde i området, det er vel det eneste. Jeg trivdes veldig godt der vi bodde, men jeg trives mye bedre her vi bor nå.
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner ingenting. Kanskje at det gikk flere busser, men det er fillesak så sjelden som jeg busser.
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?At det var lettere å sykkle over alt, bodø er ganske flatt. Savner sol hele døgnet om sommeren, og det å være nær familien. Men vi prøver å importere slekta sånn litt etter litt. Snikforvenner dem til kino med flere saler, is med lakrissaus (som stivner) foreninger og organisasjoner som gjør interessange ting. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Vi flyttet bare 500 meter unna, og det eneste jeg savner er hjørnekaminen, de store bodene, samt badet
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner Oslo.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner noe fra absolutt alle stedene jeg har bodd jeg |
|
|
|
|
|
#16 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Stort vaskerom og at huset var veldig greit og ferdig oppusset.
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner lekeplassen på boligfeltet og alle ungene i gata der som var lik mine i alder. Det savner ungene også. Ikke det andre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner det fine kjøkkenet og det nyoppussede badet i Oslo. T-banen og busstilbudet, gangavstanden til alt mulig, Frysja, Åpent Bakeri, Løkka, Majorstua, Marka...
|
|
|
#19 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jeg savner faktisk ingen verdens ting fra vårt forrige bosted. Det var bare en eneste stor befrielse å komme vekk fra firemannsboligen vi bodde i før. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?Jo! Nå kom jeg på en ting. Badekaret! Det savner jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|