|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Nå fant jeg ut at ismaskin skal kjøpes inn som feriepengegave til familien.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Hva slags basisoppskrifter har du forsøkt så langt og hva er du mest fornøyd med? Tenker mest på hva slags type is.
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg? Jeg har bare forsøkt uglemammas i denne tråden, og en noget selvkomponert sorbetoppskrift med eggehviter. Jeg liker aller best skikkelig fløteis med masse eggeplommer og sjokolade eller annet snopt tilsatt. Jeg kjenner at muligetene er uendelige med en sånn maskin som dette. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg lagde en god variant av en Nigella-oppskrift i dag. Fløte, appelsinsaft + skall, limesaft og melis, pluss litt hakket sjokolade. Ikke noe egg. Den ble frisk og god. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?
Ja! Det må være den samme jeg prøvde. Jeg synes også den ble god, uten egg og alt. Enda jeg ikke har ismaskin. |
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg har en dånegammel Kenwood fra før krigen omtrent, som egentlig burde vært i bosset for lengst. Bruker den kun i nøden siden jeg ikke tar meg råd til ny, har liksom så mye annet å prioritere. Men en Kitchen Aid er på ønskelista, absolutt. Finnes det ismaskin til den altså? Hø?
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Jeg forstår jo at det er iskrem maskin man må ha. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?
Jepp, det finnes nok til kenwooden din også - kanskje finn.no? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?De med liten bolle er ofte billige, rundt 3-400,- kroner. Jo større bolle, jo dyrere, ser jeg. Jeg vil ha minst 1,5 litersbolle, helst mer, og da må jeg nok opp i nærmere tusenlappen tenker jeg. Men det er en fantastisk investering, spesielt om man ikke spiser melkeprodukter og dermed ofte må lage sin egen iskrem.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Takk for tipset, spennende! Jeg kjøper nok da heller en ny Kenwood siden min er så gammel og delvis ødelagt. Men nå har jeg jo en super unnskyldning til å faktisk ta meg råd til en ny maskin, hehe.
|
|
|
#15 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Beklager at det har tatt så lang tid å finne frem Ben&Jerry-boka. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Ja, hele egg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?I og med at det er eggehviter og melk i den i stedet for bare eggeplommer og fløte vil jeg anta det er en mindre mektig og rik iskremsmak? Den må prøves, selv om jeg er svak for eggeplommer og fløte i is. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ismaskin - lager man eggedosis og visper kremen først?Ben&Jerry var god! Og ikke minst; veldig enkel å lage. Ikke "skitne til alle boller og halve kjøkkenet underveis". Etter å ha forsøkt et par-tre-fire forskjellige oppskrifter gikk det plutselig opp for meg i ettermiddag at man egentlig ikke trenger noen. Det er litt som omelett - har du egg og litt til så blir det omelett uansett. Min "grunnoppskrift" ser nå sånn ut; |
|
|
|
![]() |
|
|