Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har "alle" småjenter bunad nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-11, 21:55   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har "alle" småjenter bunad nå?

I dag var det 2 av 10 jenter i klassen til Storesøster som ikke hadde bunad eller bunadliknende drakter. Er det bare meg, eller virker det som om "alle" nå har dette på 17.mai uansett alder? De er skjønne alle sammen, for all del

Selv har jeg vært bestemt på at Storesøster kan vente til konfirmasjonen til hun får sin Telemarksbunad, men tviler litt på det nå i og med at hun ga uttrykk for at hun ikke følte seg fin nok i dag når hun gikk i "sivil". I tillegg var det visst klassevenninner som hadde sagt at det var obligatorisk å gå i bunad på 17.mai Jeg tenker jo selv at det er stas "med noe nytt" hver 17.mai...

Jeg er ikke av dem som rir prinsipper inn i solnedgangen, og har en tanke om at mine barn skal få følge normen på helt, helt enkle ting (som blandt annet klær og mote). Når det gjelder det økonomiske aspektet spiller det egentlig ingen rolle for Storesøster om det er en bunad fra Husfliden eller ei festdrakt fra Name it. I dag hadde hun på seg betydelig dyrere klær enn drakter hun har sett og synes var fine, så det er ikke noe problem sånn sett heller...

Noen flere som har tanker rundt dette?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.