|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Har det noe å si om noen tar feil?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Hvis det er snakk om små barn, så kan jeg nok ta feil, men jeg bruker ikke håret som eneste kjønnsindikator. jeg ser for øvrig ikke noe poeng i å bli irritert på at noen tar feil.
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Langt hår på barn = jente?
Det har jeg opplevd. En liten gutt med skjorte, vest og dongeribukse løpte rundt i butikken. Han var aldeles nydelig, men krøller i håret og store blå øyne. Jeg og moren sto i kø begge to, så vi begynte å snakke litt. Helt til jeg spurte henne hvor gammel sønnen hennes var, og hun svarte "HUN er 15 måneder!". Da ville hun ikke snakke med meg mer, gitt, så en annen vei resten av tiden vi var der.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Det kommer an på håret og ungen for å si det sånn. Det er en gutt som går sammen med mine barn på en fritidsaktivitet jeg bomma stygt på, men da snakker vi langt hår til livet som er satt opp i hestehale eller flette og ganske nøytrale klær. Og relativt feminine trekk. Men halvlangt hår er nærmest mer guttefrisyre enn jentefrisyre for tiden, så det tar jeg på ingen måte for gitt at er ei jente, heller motsatt. Men har de i tillegg arvet rosa klær fra søsteren, er det fare for at jeg bommer.
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg har en 8 åring med krøllete langt hår. Han er gutt som bare det, men det har hendt folk har tatt feil. Han bare ler av det, håret er varemerket hans og han nekter å klippe det.
|
|
|
#6 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg syns det er så vanskelig, for folk har så såre tær på barnas kjønn. det er ikke mange dagene jeg fikk "blikket" av en annen mor for å ta feil. Barnet hadde blå-og gråstripet genser, jeans og sorte sko, og langt hår. Jeg sa han, og moren var oppgitt fordi jeg ikke hadde sett på håret. Så det kan slå andre veien også. jeg forsøker å se på helheten, men noen ganger er det vanskelig, og jeg syns ikke man skal ta det ille opp om noen bommer på kjønnet, det er ikke så lett å se. Jeg kan derimot tenke mitt når noen kaller rusket en søt liten gutt når hun sitter med blondekyse og rosa jakke i rosa vognpose, da...
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Langt hår på barn = jente?I minstens barnehage har alle guttene hår til skuldrene. Dvs nå har jeg kuttet håret på min litt, me resten har ennå. Jentene har (tilfeldigvis pga litt tregere hårvekst), kort hår. Og vi handler åpenbart klær samme steder og ikke mest kjønnstypisk. Det skal ikke være enkelt nei.
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Litjtausa hadde en periode der hun insisterte på at hun var gutt. Det var fullstendig krise hvis noen påsto at hun var jente. Hun forlangte at vi klipte håret hennes kort, men brukte gjerne kjoler og skjørt.
|
|
|
#9 |
|
bits and pieces
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Mulig min har litt androgyne trekk da, for det tar aldri feil omtrent at han blir tatt for å være jente.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Langt hår på barn = jente?Hva er langt?
02 10 Sist redigert av Fluke : 18-05-11 kl 21:02. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Langt hår på barn = jente?Bildet slettes hvert øyeblikk.
|
|
|
#13 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Langt hår på barn = jente?Ja. Hvis ikke det er langt i en guttesveis ala lang bolle.
|
|
|
#14 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Langt hår på barn = jente?For en skjønn gutt Fluke! Men jeg innrømmer helt ærlig at jeg hadde fint latt meg lure av håret om jeg møtte han ute. Jeg synes han var veldig myk i trekkene, og med litt androgyne klær (olabukse, hvit t-skjorte) hadde jeg nok trodd det var ei jente.
|
|
|
#15 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langt hår på barn = jente?Fluke: For et nydelig hår,og gutt da.
|
|
|
#17 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Vestkant-trenden med langt hår har (heldigvis) ikke kommet hit enda, så langt hår på gutter er overhode ikke vanlig her.
|
|
|
#18 |
|
By the Sea
|
Sv: Langt hår på barn = jente?Star, jeg undrer meg litt over at du blir oppgitt over at gutten din blir tatt for å være jente? Han har et mykt småbarnsansikt og jeg ville uten tvil tatt han for å være jente med ansiktet omkranset av de lange, flotte krøllene.
|
|
|
#19 |
|
bits and pieces
|
Nei, var vel egentlig feil ordlagt av meg fra starten av.
|
|
|
|
#20 |
|
ræv med ører
|
![]() |