|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De drikker brus på lørdag. Storesøster velger ofte iste eller annet uten kullsyre, men lillesøster elsker cola.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Når ungene får brus får de velge mellom sort og gul brus. Serverer aldri brus til besøkende barn eller i bursdage, da får de vann eller melk til hverdags og juice eller saft til fest.
|
|
|
#3 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Det hender de får Cola.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Gutta mine drikker veldig lite brus ( i motsetning til mora deres), når de drikker så får de velge det de vil. Men han ene vil heller ha melk, og han andre vil ha vann. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ett glass cola eller pepsi hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Lille Ville får sjelden brus, men om hun da velger cola er det greit nok. Når hun vil ha te, får hun som regel en koffeinfri variant, men ikke alltid. Iskaffen min prøver jeg å få ha i fred, selv om hun gjerne smaker.
|
|
|
#7 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Her får ikke barna drikke/smake kaffe (annet enn at vanlig kafe brukes i sjokoladekakeglasur), og te kun en sjelden gang. (jeg synes ikke barna mine trenger å venne seg til det jeg anser som voksendrikker).
|
|
|
#8 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De to eldste (17 og 14 år) drikker det de vil - den ene sverger til Pepsi max når hun drikker brus, den andre til solo/lyse bruser.
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet, hun er litt merkelig. Folk kommenterer det også når hun er i bursdag og ber om vann... lillebroren derimot.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har brus i helgene og da får ungene også viss de vil ha.
|
|
|
|
#14 |
|
koko
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jeg lot lillejenta mi slikke melkeskummet (nødvendigvis med en mikroskopisk mengde espresso iblandet) av en rørepinne på selveste Korrekte Mødres Mekka, Sagene, en gang. Dama på nabobordet stirret sjokkert og vantro på meg og skulle sikkert ønske hun hadde BV på speed dial. Stakkars, stakkars ungen min altså.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sagene er korrekte mødres mekka, altså? Interessant. Sikkert derfor jeg reagerte da et par foreldre foreslo at sønnen deres på 2 skulle få en latte i stedet for kakao, som han ville ha selv. Men dette var på Bislet, de er sikkert ikke så korrekte der.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, de får cola. Jeg bruker vanlig kaffe i sjokoladeglasuren. Det er sjelden ungene får brus, men når de får det, får de det de vil ha. |
|
|
|
#18 |
|
superbruker
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ser ikke noe problem med saken og syns at du er temmelig hysterisk.
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Ja.
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Var det ikke ganske vanlig før i tiden (1800-tallet?) at barn drakk kaffe blandet med melk?
|
![]() |
|
|