Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dommedag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 12:11   #41
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dommedag

Vi er fortsatt her. Det ble imidlertid plutselig mørkt, men siden dette er en gjentakelse av hva som har skjedd de siste 6 ettermiddagene sånn rundt kl 18 antar jeg det skjer av samme grunn i dag, nemlig solnedgang.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:19   #42
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klokken seks i hver tidssone, Irma.

Her har ungene faktisk ryddet og vasket i dag, så jeg tror kanskje han er inne på noe.

Gammel 21-05-11, 12:23   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Her har ungene faktisk ryddet og vasket i dag, så jeg tror kanskje han er inne på noe.

Guttungen min gikk og hentet feiekosten nå og rydder rommet sitt.

Gammel 21-05-11, 12:30   #44
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det jeg kjenner at gjør meg veldig trist er at folk drar unger inn i denne galskapen. Hva gjør den slags med et lite barnesinn?

Huff ja. Jeg kjenner at jeg blir trist av å bli møtt av bildet av et barn i den artikkelen.

Han syke mannen kan nå gjerne gå å vente, men for barn er det direkte skadelig. Jeg kjenner folk som ventet på 1975 og fortsatt kjenner angsten når overskriftene om dommedag kommer (og det gjør de med jevne mellomrom).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:34   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Pokker - kan de ikke i det minste legge dommedag til en mandag?

Jeg er mer sur på de derre Mayaene som la dommedag til 21. desember. Kan vi ikke i det minste få feire julaften først?

Gammel 21-05-11, 12:49   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er mer sur på de derre Mayaene som la dommedag til 21. desember. Kan vi ikke i det minste få feire julaften først?

Neida - Mayaene sin kalender har da verdens enkleste forklaring:

Gammel 21-05-11, 12:53   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har jeg sett, fantastisk.

Gammel 21-05-11, 12:54   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det så surt og kaldt i Bergen at jeg ville valgt dommedag hvilken dag som helst. Gitt at jeg havner der jeg tror jeg havner.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:55   #49
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 21-05-11, 14:02   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg tenker som så at dersom de som kommer til Paradis kun er disse skinnhellige folkene som tukter barna sine og mener homser og kakespisere brenner i helvete,, vil jeg jo ikke akkurat bli med dem opp? Da vil jeg jo heller være nede sammen med mine frigjorte venner og ha det morsomt? Nå er det sikkert ikke alltid like morsomt å være et sted der man bør bruke solfaktor 500, men jeg vet sannelig ikke om alternativet faktisk er bedre.

Sist redigert av Dixie Diner : 21-05-11 kl 14:13.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:08   #51
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 21-05-11, 14:16   #52
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg tenker som så at dersom det kun er disse skinnhellige folkene som tukter barna sine og mener homser og kakespisere brenner i helvete, vil jeg jo ikke akkurat bli med dem opp? Da vil jeg jo heller være nede sammen med mine frigjorte venner og ha det morsomt? Nå er det sikkert ikke alltid like morsomt å være et sted der man bør bruke solfaktor 500, men jeg vet sannelig ikke om alternativet faktisk er bedre.

Det som er litt interessant er at beskrivelsen av helvete slik den er "utbredt" i dag, angivelig ble lagt til i Bibelen mange mange mange år etter at resten ble skrevet. Opprinnelig var alternativet til å komme til himmelen kun "fravær av Gud". Når man dør, stopper tiden (for den som dør) og man opplever ingenting før man evt. blir hentet opp til himmelen. De som da ikke er verdige himmelen, forblir døde og det er det. Problemet oppsto da det i seg selv ikke lenger var en god nok trussel, da fant man opp helvete.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:17   #53
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jahn Teigen er slått til ridder, så da er vel alt mulig?

Gammel 21-05-11, 14:22   #54
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Fantastisk ateistisk firma som tar betalt for å ta vare på kjæledyret hvis eieren drar til himmelen: http://eternal-earthbound-pets.com/Home_Page.html

Sitat:

We are a group of dedicated animal lovers, and atheists. Each
Eternal Earth-Bound Pet representative is a confirmed atheist, and as such will still be here on Earth after you've received your reward. Our network of animal activists are committed to step in when you step up to Jesus.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:24   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Haha, fantastisk!!

Gammel 21-05-11, 14:46   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fravær av gud skal jeg greie meg fint med. Jeg syns det nesten høres ut som himmelrik.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:54   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fravær av gud skal jeg greie meg fint med. Jeg syns det nesten høres ut som himmelrik.

I hvert fall når den Guden de tror på, høres ut som en dømmende sack of crap.

Gammel 21-05-11, 15:05   #58
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dommedag sier dere?
Da passer det vel å dra denne igjen?
Alltid en anledning etc ....

(Kilde: youtube.com)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:21   #59
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Dommedag sier dere?
Da passer det vel å dra denne igjen?
Alltid en anledning etc ....

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 21-05-11, 15:42   #60
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Her er mannen syk (smittet av meg), så dommedag er nok et bedre alternativ.

Likte denne artikkelen i VG. I tilfelle spektakulære bilder!

Sitat:

PS! Bare minutter etter at VGTVs direktesending fra Oslo startet, gikk bildet i svart. Det skyldes imidlertid tekniske problemer - IKKE at dommedag har startet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.