|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tatt på
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg brukte gulpekluter/flanellklutene som hodeunderlag i både vogn og seng. I tillegg så svøpte (type burrito) vi babyen inn i helseteppe den første tiden for begge mine var urolig om de fikk for stort armslag.
|
|
|
#2 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Vi har brukt pute hele veien. Blei anbefalt det på sykehuset.
|
|
|
|
#5 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?
En slik hadde vi og brukte den masse. Akkurat passe tjukk til å ha på babyen i vogna på tur.
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Ja, det har du rett i. Vi brukte 50 i flere uker her og hun var 49cm når hun ble født. Eldste frøkna var 47cm og vi hadde ingenting i str 50 fordi alle sa at det var slett ikke nødvendig. Hun druknet jo fullstendig i 56. Gjett hva pappaen måtte gjøre første uka, han som er så glad i shopping.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Men ikke ta av lappen på klærne, sånn tilfelle de er for små, så får du byttet de. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg ville kjøpt noen plagg i 50, vi hadde kanskje 4 plagg siden alle sa det var bortkastet med så små klær, vel vår gutt var liten da han kom ut viste det seg, Så han brukte 50 til han var 3 mnd ca. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Originala
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Så spennende! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg registrere at du har handlet mer enn hva vi noen gang har trengt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Hvis ungen sliter litt med varmeregulering så er det fint å ha en ull og silkebody med kort erme fra nøstebarn. Det hadde minsten min, som ble født i august, på seg den første tiden til mating og denslag var skikkelig i gang. Da visste jeg at han holdt seg varm og god, lille knotten.
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg hadde ventet med klær i 50 til babyen kom. For mitt vedkommende hadde det nemlig vært bortkastede penger med alle fire. Det var forøvrig 56 også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Klær i størrelse 50 nekter jeg å kjøpe. Er han så liten så tør jeg ikke ta ham med hjem før han har vokst litt. |
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mangler vi noe viktig?En god olje til å vaske med. Vi brukte olje med calendula i og mesoft eller små myke gaskluter i stedet for våtservietter. Det lærte vi på nyfødtintensiven - det er mye snillere mot ny og sart hud. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Crazy Cat Lady
|
Kan virkelig, virkelig anbefale babyvasken (olje) fra Lykkelig som liten, den er helt fantastisk. Stellesalven også, den bruker vi fremdeles om natta
|
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg er stor fan av olje til babystell - vi har aldri brukt stellekremer, men heller vasket med litt olje på kluten pluss helt litt olje på før nye bleie ble satt på = aldri sår rumpe.
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mangler vi noe viktig?Mesoft er uunnværlig når man har barn, fra nyfødt og oppover. Vi brukte også pute, ble anbefalt en på sykehuset.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Næsj. Jeg har noen todelte sett i 56. De kommer til å passe om han er liten også - i verste fall så får vi brette litt opp. Dette er treern - det er ikke så nøye om det er litt stort. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg var veldig glad i hengevuggen min. Vi hadde krok i taket over fotenden på sengen, og i taket i stua. Enkelt å bære med seg. |
|
![]() |
|
|