|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?
Dette er muligens veldig of topic men hvorfor? Dette er ikke noe slemt ment men jeg er genuint interessert i grunnen hvorfor dette ikke er en bra måte å ernære seg på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#3 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Selve tittelen synes jeg blir latterlig, kunne likegjerne vært "Eplekjekk familie" for meg. Rett og slett overkill med den tittelen, og jeg ville faktisk kviet meg for å lese en bok som het det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Spot on!
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg kan ikke huske at jeg reagerte veldig på tittelen. Jeg oppdaget "konseptet" før boken var kjent i Norge, i forbindelse med at jeg måtte kutte sukker, gjær, gluten og melk (blant annet) i en lang periode, og fant mange gode oppskrifter og tips der. Jeg synes boken i seg selv er helt grei, og mye av det de har fått til er supert, men det har tatt av og blitt kommersialisert til de grader. Jeg pleide å følge hjemmesiden deres med blogger og sånt, men sluttet med det da det handlet mer om å være pen og rik enn å det opprinnelige konseptet. Det er veldig synd, i grunnen. Men men, det var vel ikke det HI spurte om... Ordet kjernesunn er jo litt kvalmt, ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg ser heller ikke problemet og HAR lest boka. Det eneste jeg reagerer på er alle bildene av dem i badedrakt/badebukse og at de er så sykt kropps- og utseendefikserte. Det blir for ille, men ellers liker jeg godt boka og synes kostholdet er veldig bra.
|
|
|
#9 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Opp før klokka fem for å stelle den økologiske kjøkkenhagen, alle får persille til frokost og så er det på fjelltur med nikkers, eplekinn og grønn te på termos, alle ungene i bæremeis og så forteller de historier om de andre familiene rundt leirbålet der de griller lyng og røtter. Sånn ser jeg for meg en kjernesunn familie
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Jeg synes det hørtes spennende ut. Hadde det stått "sunn familie", vill man bare følt at en sånn bok har man lest før, men denne er helt klart noe mer og jeg synes kjernesunn er ett fint navn Sist redigert av Nip : 24-05-11 kl 08:15. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Det handler kanskje mer om at man ikke ukritisk kaster seg over alle nye kostholdsfanatiske retninger som dukker opp, men har gjort seg opp en mening om eget kosthold allerede, basert på hva man selv står for og mener er bra, sunt og verdt å bruke energi på. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Men man må jo ikke kaste seg over alle nye kostholdfanatiske retninger som dukker opp. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rockesøster
|
Ja, dette med nyfrelst bærer de fleste av innleggene din om kosthold veldig preg av, for å si det slik |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hva så om det er relativt nytt for meg, det er jo utelukkende hatt en positiv virkning for min del, hvorfor er det noe å rakke ned på, på samme måte som kjernesunn familie. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Litt enig i dette.
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Kjernesunn er for meg en bra ting. Gode asosiasjoner.
|
|
|
#19 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?Tittelen pirrer meg ikke selv om jeg har hvitt hus og blogg. Knis. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Det har jeg også - er det bekymringverdig?
|
|
![]() |
|
|