Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-11, 00:09   #41
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg får "blogg med nærbilder av matretter, side om side med striglet hus og fargekoordinerte barn"-vibber.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:10   #42
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.158
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Dette er muligens veldig of topic men hvorfor? Dette er ikke noe slemt ment men jeg er genuint interessert i grunnen hvorfor dette ikke er en bra måte å ernære seg på.


Vet ikke, jeg hadde uansett ikke planer om å slå meg på den trenden.

Han sa noe om at å bruke oppskriftene var helt ok, men å kutte ut så mye som de har gjort blir feil og lett mangelfullt. Eller noe sånt. Ikke vet jeg, er ikke utdannet på feltet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 01:33   #43
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.855
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Selve tittelen synes jeg blir latterlig, kunne likegjerne vært "Eplekjekk familie" for meg. Rett og slett overkill med den tittelen, og jeg ville faktisk kviet meg for å lese en bok som het det.
Aner for øvrig ingenting om boken, men antar det er en litt fjollete og overspent bok om en styla familie som er litt over gjennomsnittet engstelige for tilsetningsstoffer. Kanskje de til og med har vært plaget med f.eks candida-sopp i sitt tidligere, syndige liv?
I det hele tatt; en slik tittel gir nytt liv til mange fordommer, kjenner jeg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:09   #44
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg synes det hørtes spennende ut. Hadde det stått "sunn familie", vill man bare følt at en sånn bok har man lest før, men denne er helt klart noe mer og jeg synes kjernesunn er ett fint navn

Må si dere er positive her inne, og åpen for ting som kanskje er endel anderledes. "Jeg gidder ihvertfall ikke lese en bok som ikke gjør det som jeg alt gjør det"


Sist redigert av Nip : 24-05-11 kl 07:15.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:32   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Kjernesunn er for meg en bra ting. Gode asosiasjoner.

Men bøker om dietter og livsstil er noe av det verste jeg ser. Jeg aner ikke hvilken bok det er, men vet ut fra tittelen at det er en bok jeg ikke vil lese.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:20   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.077
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg synes tittelen er kvalmende, og det jeg har lest om familien er langt over the top for min del.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:40   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Tittelen pirrer meg ikke selv om jeg har hvitt hus og blogg. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:43   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg styrer unna alt som lukter av livsstilsbøker og jeg mistenker at Kjernesunn familie er en slik.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:48   #49
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Synes tittelen er helt grei, og har boka i bokhylla her.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:50   #50
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.817
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ikke lest boka og kjenner ikke til den heller. Jeg får "her kommer det enda en synsebok om mat og kropp"-følelsen. Altså fullstendig uinterressant da jeg får useriøst-alternativvibber av tittelen. Omtrent som blodtypedietten.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:54   #51
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Opp før klokka fem for å stelle den økologiske kjøkkenhagen, alle får persille til frokost og så er det på fjelltur med nikkers, eplekinn og grønn te på termos, alle ungene i bæremeis og så forteller de historier om de andre familiene rundt leirbålet der de griller lyng og røtter. Sånn ser jeg for meg en kjernesunn familie

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ikke lest boka og kjenner ikke til den heller. Jeg får "her kommer det enda en synsebok om mat og kropp"-følelsen. Altså fullstendig uinterressant da jeg får useriøst-alternativvibber av tittelen. Omtrent som blodtypedietten.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Tittelen gir heller ikke meg gode vibber; Enda mer å få dårlig samvittighet for...

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:00   #52
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg har aldri hørt om boken før, men da jeg leste tittelen for første gang nå vekket den umiddelbart en forsvarsmekanisme og et konkurranseinstinkt. "Kjernesunn, sierru? Vi får se da!" tenkte jeg, og innbilte meg at jeg skulle klart å finne noe feil ved dietten og livsstilen slik at jeg kunne konkludert med at min familie har det vel så bra. - Igjen.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:01   #53
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Mamma var innom med greier, så jeg tenkte på denne tråden, dro frem boken og spurte henne hva hun tenkte når hun leste tittelen.
De to første tankene hennes var "sikkert dansk" og deretter "åh, er det den nye om psykisk helse i familien?".

Det likte jeg .
Når mamma tenker "kjernesunn" så tenker hun overhodet ikke på dietter eller mat eller vekt. Når mamma tenker på at noen skal være sunne så går hun automatisk til hodet. Mamma er ganske fin.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:07   #54
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

"Det angår ikke meg" tenker jeg. Har ikke kjøpt boka, har ikke lest boka, og tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Med mindre jeg blir tvunget.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:18   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.875
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Tittelen pirrer meg ikke selv om jeg har hvitt hus og blogg. Knis.

Det har jeg også - er det bekymringverdig? (På den annen side kan bloggen min neppe forveksles med en muffins-/kjernesunn mat-blogg. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:21   #56
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg ser tittelen og tenker at den boken ikke angår familien min. Vi spiser bare normalt sunt, mens boken ser ut til å være laget for nyfrelste kostholdsekstremister.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:25   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Jeg ser for meg familien i Sound of Music der pubertale tenåringer valser rundt og synger lykkelig med frisk pust og pene klær i Tyrol, helt upåvirket av nazismen og alt det kjedelige der.

  Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:28   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Selve tittelen synes jeg blir latterlig, kunne likegjerne vært "Eplekjekk familie" for meg.

Spot on!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:32   #59
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.875
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Ha-ha, det med "eplekjekk" slo meg også. "Kjernesunn" faller i nøyaktig samme kategori.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:33   #60
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Men epler er jo ikke sunne. Alt for mye sukker.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no