Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Medlemssalong II

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 12:31   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Medlemssalong II

Jeg synes dette er en glimrende idè, har selv vært innom tanken mang en gang.

Gammel 09-03-07, 12:32   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i at disse tallene hver for seg ikke sier noe veldig entydig om brukerne, kie. Bare en liten "djevelens advokat"-aktig kommentar:

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Prikker kan lett føre til "venner og venners venner-klubb".

Men er ikke det litt av poenget, tross alt? Altså, er ikke poenget med et lukket område litt at det der skal være folk man kjenner bedre og "liker" bedre (eller "fungerer bedre sammen med", eller "tror vil kunne komme til å kommunisere bedre med", eller noe slikt) enn snittet av alle brukerne? Forsåvidt ment som et åpent og ikke retorisk spørsmål.

Gammel 09-03-07, 12:48   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men er ikke det litt av poenget, tross alt? Altså, er ikke poenget med et lukket område litt at det der skal være folk man kjenner bedre og "liker" bedre (eller "fungerer bedre sammen med", eller "tror vil kunne komme til å kommunisere bedre med", eller noe slikt) enn snittet av alle brukerne?

"Man" er i dette tilfellet lik "den som har masse innlegg og ryktepoeng". De andre (som man ikke "liker" så godt) får på sitt hjelpeløse vis kommunisere internt ute i forumet, enten de liker hverandre eller ei.

Gammel 09-03-07, 12:53   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

"Man" er i dette tilfellet lik "den som har masse innlegg og ryktepoeng".

Nei, "man" var i dette tilfellet ment som "de som ønsker seg et slikt forum".

Jeg ser ikke noe i veien for at det går an for andre å be om å få opprettet et lukket underforum for en annen delmengde av brukerne, for å få et mindre og "tryggere" sted for dem de kjenner best. Det vil kanskje være enda vanskeligere å definere hvem som skal få være med der, men jeg ser ingen prinsipielle problemer med et underforum f.eks. for "folk som Elinblu pleier å grønnprikke og vice versa".

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

De andre (som man ikke "liker" så godt) får på sitt hjelpeløse vis kommunisere internt ute i forumet, enten de liker hverandre eller ei.

Det kan du si.

Gammel 09-03-07, 13:01   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vil kanskje være enda vanskeligere å definere hvem som skal få være med der, men jeg ser ingen prinsipielle problemer med et underforum f.eks. for "folk som Elinblu pleier å grønnprikke og vice versa".

Ja, der ville vi i alle fall snakket om et eksklusivt forum.

:tar seg sammen:

Jeg skjønner at noen føler et behov for å kunne drøfte ting i et mer privat forum. Likevel må jeg innrømme at jeg ikke er så glad i en slik "siling" av brukerne og oppdeling i ulike klasser. Det kan lett ende opp med første-, andre- og tredjerangs brukere, men det gjør kanskje ikke noe? Er det litt jantelov over tankene mine nå? Det ser i alle fall ut til at jeg er ganske alene om å tenke slik, så jeg skal slutte å mase.

Gammel 09-03-07, 13:06   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser poenget med et M2, og etterhvert dukker det sikkert opp behov for et M3 (sikkert akkurat når jeg har klart å jobbe meg inn, på M2 )

Ikke alle har mulighet, evne og tid til å skrive en mengde innlegg. Selv har jeg ikke noe behov for å uttale meg i en diskusjon med mindre jeg mener kan bidra med noe, og da blir det heller ikke spesielt mange innlegg i løpet av en dag selv om jeg har vært her ganske lenge.

Selvfølgelig har jeg lyst til å få tilgang til et M2, men må nok vente lenge og vel før jeg kommer meg inn der.

Dette ble et skikkelig sutreinnlegg, jeg skal ta det som en kvinne når jeg sitter igjen blant middelhavsfarerne og lurer på hva som skjer innenfor hos listetoppene...

Gammel 09-03-07, 13:08   #7
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Ble nesten litt lei meg jeg nå. Ser at det blir lenge til jeg blir invitert inn i den salongen!

Eller..jeg kan jo bare slutte å studere, jobbe og ha et IRL....

Gammel 09-03-07, 13:28   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg ser poenget med et M2, og etterhvert dukker det sikkert opp behov for et M3 (sikkert akkurat når jeg har klart å jobbe meg inn, på M2 )

Ikke alle har mulighet, evne og tid til å skrive en mengde innlegg. Selv har jeg ikke noe behov for å uttale meg i en diskusjon med mindre jeg mener kan bidra med noe, og da blir det heller ikke spesielt mange innlegg i løpet av en dag selv om jeg har vært her ganske lenge.

Selvfølgelig har jeg lyst til å få tilgang til et M2, men må nok vente lenge og vel før jeg kommer meg inn der.

Dette ble et skikkelig sutreinnlegg, jeg skal ta det som en kvinne når jeg sitter igjen blant middelhavsfarerne og lurer på hva som skjer innenfor hos listetoppene...

Min erfaring er at det ikke er behov for enda et, ut fra to forum jeg er/har vært på. Det holder fint med et bakrom for de som har vært her en stund. På PK tror jeg kriteriet er 6 mnd medlemstid og 1500 innlegg, der er ikke prikkene talt med i det hele tatt. Jeg vet ikke hvor mange som er medlemmer der inne nå, men det er hvertfall ikke behov for et høyere nivå og bakrommet der har nå vært aktivt en ganske god stund.

Gammel 09-03-07, 15:15   #9
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vet ikke helt om det alltid er de som skriver flest innlegg som skriver "best". Jeg har det for eksempel med å slenge på en tilleggskommentar i eget innlegg under det jeg har skrevet, mens andre kanskje heller redigerer det første innlegget og legger til der. Jeg vil nødig bli sett på som en som bare vil ha høyere innleggstall etc. for det.

Innlegg sier lite om hva man har bidratt med. Ofte kan det si mer om måten man kommuniserer på forumet.

Men sammen kan kanskje disse tre faktorene funke?

Jeg er enig med kie. Jeg har det ikke med å skrive innlegg med ett eller to ord i, men skriver gjerne når jeg har bittelitt mer å komme med. Eller redigerer.
Men en kombinasjon av innlegg, poeng og medlemstid synes jeg høres lurt ut.

Og all ære til Sitrus for forslaget, jeg er helt enig i at dagens salong føles for åpen.

Gammel 10-03-07, 02:32   #10
TBM
Passiv

Standard

Hvis man vil unngå spamming og prikketigging kan man jo sette opp et tilleggskriterie, da.

Innlegg + poeng + fartstid.

F.eks.
500 innlegg + 500 poeng + 90 dager siden man registrerte seg.

Jeg vet ikke helt om det alltid er de som skriver flest innlegg som skriver "best". Jeg har det for eksempel med å slenge på en tilleggskommentar i eget innlegg under det jeg har skrevet, mens andre kanskje heller redigerer det første innlegget og legger til der. Jeg vil nødig bli sett på som en som bare vil ha høyere innleggstall etc. for det.

Innlegg sier lite om hva man har bidratt med. Ofte kan det si mer om måten man kommuniserer på forumet.

Prikker kan lett føre til "venner og venners venner-klubb".

Fartstid sier lite om aktivitet.

Men sammen kan kanskje disse tre faktorene funke?

Jeg støtter kie her. Jeg skjønner og forstår tanken bak en slik VIP-salong, men tenker at det vil være noen ok diskusjoner som forsvinner da...

Men - kanskje moddene skal være litt bevisste da på at en slik ekstra-salong skal brukes til private diskusjoner og flytte de andre innleggene ut?

Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:31   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men trenger man to medlemssalonger? KAn man ikke bare høyne kravet på den som allerede finnes?

Gammel 09-03-07, 12:33   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men trenger man to medlemssalonger? KAn man ikke bare høyne kravet på den som allerede finnes?

Med mindre du mener man skal "kaste ut" en stor delv dem som allerede er der, så vil jo ikke det hjelpe til å lage en mindre salong, som jeg trodde var det som ble etterspurt. Og jeg synes det virker veldig strengt å kaste ut folk.

Gammel 09-03-07, 12:31   #13
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tanken synes jeg er grei, jeg
Det blir høyt oppe og langt fram for min egen del, men blir helt sikkert et kjekt sted

Gammel 09-03-07, 12:36   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knall ide! Og i tillegg: kan ikke jeg få min egen salong? Et sted der jeg kan trekke meg tilbake når jeg vil se på TV og være i fred fra alt maset her inne? :drømmer:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:36   #15
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda:
Nja.
Jeg vet ikke. Det hadde jo vært fint om man unngikk en ekskluderende klikkmentalitet der helt ok folk er sjanseløse og folk som kun er f.eks. kusina til en i "gjengen" prikkebombes inn. Ja, om man vil ha et ok sted med folk som over tid har bidratt positivt til forumet.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:42   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Skilpadda:
Nja.
Jeg vet ikke. Det hadde jo vært fint om man unngikk en ekskluderende klikkmentalitet der helt ok folk er sjanseløse og folk som kun er f.eks. kusina til en i "gjengen" prikkebombes inn. Ja, om man vil ha et ok sted med folk som over tid har bidratt positivt til forumet.

Det er klart. Men jeg tror ikke faren for det er veldig overhengende - jeg mener egentlig bare å antyde at selv om ryktepoengene man har er et slags mål på "popularitet", så er ikke det nødvendigvis så ille som det høres ut. (Selv om jeg forstår at det kan høres ut som jeg prøver å mele min syke mor her.)

"Klikker" eller "gjenger" er det jo helt klart her, som andre steder. Men jeg opplever dem ikke som ekskluderende i den forstand at ingen nye har sjans til å få være med. Jeg synes det ser ut til at nye medlemmer som bidrar positivt tas veldig raskt inn i varmen.

Gammel 09-03-07, 12:51   #17
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart. Men jeg tror ikke faren for det er veldig overhengende - jeg mener egentlig bare å antyde at selv om ryktepoengene man har er et slags mål på "popularitet", så er ikke det nødvendigvis så ille som det høres ut. (Selv om jeg forstår at det kan høres ut som jeg prøver å mele min syke mor her.)

"Klikker" eller "gjenger" er det jo helt klart her, som andre steder. Men jeg opplever dem ikke som ekskluderende i den forstand at ingen nye har sjans til å få være med. Jeg synes det ser ut til at nye medlemmer som bidrar positivt tas veldig raskt inn i varmen.

Selvsagt.

Men min erfaring er at jo mer privat et sånt sted er, jo mer vil man unngå at folk man ikke kjenner så godt kommer til. Altså blir det kanskje lettere for "kusina" som har vært med på treff, men som ikke har deltatt særlig i forumet over tid enn en som aldri har truffet noen i RL, men som har bidratt over tid på forumet. Man er jo litt redde for å bli lurt og for å en dag finne sine innerste betroelser klippet og limt til fora som voy, liksom.

Men for all del; prikker er en god målestokk det. Bare ikke alene. Og det var vel slik admin hadde tenkt også. Jeg bare slang på noen greier om fartstid. Da kan jo også de som ikke er på treff etc. få tid til å bli kjent med nykommeren.

Sånn bortsett fra det er det egentlig hipp som happ for meg hvordan det blir. Jeg vet ikke om jeg personlig føler behovet for en ny medlemssalong heller. Jeg må visst bare blande meg uansett.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:54   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Sånn bortsett fra det er det egentlig hipp som happ for meg hvordan det blir. Jeg vet ikke om jeg personlig føler behovet for en ny medlemssalong heller. Jeg må visst bare blande meg uansett.

Gammel 10-03-07, 01:17   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Man er jo litt redde for å bli lurt og for å en dag finne sine innerste betroelser klippet og limt til fora som voy, liksom.

Bare et spørsmål sånn helt ut av sammenhengen (dette har jeg lurt på i flere år, helt siden jeg kom på NM) : Hva i alle dager er voy???

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 01:21   #20
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Bare et spørsmål sånn helt ut av sammenhengen (dette har jeg lurt på i flere år, helt siden jeg kom på NM) : Hva i alle dager er voy???

Det vil du ikke vite.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.