|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smerter kan skyldes drap i tidligere livJeg vet rett og slett ikke, dette er jo ren og skjær tro. På samme måte som det å tro på at vi IKKE lever flere liv er tro, ingen av oss kan jo bevise verken det ene eller det andre. Men det føles bare riktig å tro at vi ikke lever kun én gang. For meg er det det logiske. Om vi noensinne slutter å resirkuleres aner jeg ikke, men det er en interessant tanke. Blir spennende å se hva som skjer ved livets slutt.
![]() |
#3 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Smerter kan skyldes drap i tidligere livLiten avsporing. Det er litt rart det med at hva som skjer når man dør er en av livets store gåter. For jeg set det overhode ikke sånn. For meg er det sånn at det vet vi jo. Hjernen dør, vi stopper å eksistere og oppnår det samme som før vi ble unnfanget. :enkel:
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Smerter kan skyldes drap i tidligere liv
Men det vet vi jo faktisk ikke, og det er jo det som ER så spennende.
![]() |
#5 |
Elsker gamlis- godis
Nei, selvsagt. Men for meg er det så overveldende sannsynlig at det er sånn. Derfor Ikke særlig spennende.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Smerter kan skyldes drap i tidligere livJeg så et program på NRK for et par uker siden.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Smerter kan skyldes drap i tidligere livSlike historier du forteller Mams, tror jeg er barns fantasi som blir forsterket av voksne rundt som tror på det. Små barn har svært livlig fantasi, det er også vanlig at de hallusinerer, så om man da er i en familie som tror på mer mellom himmel og jord, tror jeg det er relativt lett for barna å bygge en historie som passer. Ikke bevisst, selvfølgelig. Foreldrene er heller ikke bevisst på at de vektlegger detaljer som passer, mer enn de som ikke gjør det, i tillegg forundres jeg stadig av at voksne tror barn ikke skjønner eller ikke får med seg en hel del, og man kan lett ha nevnt ting som barna overhører.
Sist redigert av Tallulah : 05-06-11 kl 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
Jeg vet i hvert fall at jeg må være UTROLIG forsiktig når jeg spør barna om helt enkle ting, for helt små nyanser i hvordan jeg stiller spørsmålene fører til HELT forskjellige historier. Og det som er så snedig er at i det historien er ute av munnen til barnet, så er den sann for dem, selv om den objektivt sett er grovt fordreid. Alle mennesker skaper seg minner hele tiden, men barn gjør det mye kjappere. De kan altså forledes til å tro absolutt hva som helst, men veldig, veldig lite ledende spørsmål.
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
Minner meg om det fantastisk gode eksempelet fra Vestlandsrevyen den gangen en krokodille klarte å rømme ut av buret sitt i Akvariet. Tilfeldigvis var det selvfølgelig en hel barnehageavdeling på besøk.
![]() |
#10 |
Elsker gamlis- godis
![]() |
|
|