Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 21:00   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Støyforholdene kan jeg ikke noe om, jeg har vel knapt vært i området, sikkert kjørt forbi et par ganger på bråkeveien..

Men i meg er det noe annet som jeg reagerer på i ryggmargen da: " Innredning til soverom på loft er ikke byggemeldt. Det er ikke tilfredstillende rømningsvei eller lysforhold på soverommet." Likevel annonseres det med tre soverom, når altså et av dem ikke er lovlig soverom.

Gammel 11-06-11, 21:03   #42
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner en som bor ved E18, de bor ganske langt fra veien, egentlig, og det er mye bråk der, en evig susing som jeg syns var fryktelig irriterende. Jeg ville vært skeptisk.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 11-06-11 kl 21:04. Årsak: redigerte stedet
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 21:05   #43
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ja jeg påpekte det på visningen og er fullt klar over det det mangler brannstige på utsiden (noe vi hadde montert uansett siden det er i andre etasje) og større vindu. Når det blir gjort kan man også gjøre om den andre delen av taket til enda ett soverom (ikke avbildet) Og det er godt med plass til større vindu. Men dette hadde vert ett tidsprosjekt til senere når barna blir større foreløpig sover de to på samme rom og trives godt med det.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:27   #44
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det kunne jeg aldri gjort. Jeg må innrømme at jeg ofte tenker at folk gidder å ha dyre bolige nærmest i et veikryss. Men så er jeg avhengig av ro og mulighet for å høre fugler og ungene krangle.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:28   #45
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så på Østlandssendingen for en stund siden at planene om tunnell var blitt forkastet fordi det var for dyrt? Har de ombestemt seg igjen, da, eller?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:47   #46
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vurderte et hus i området, og forkastet det grunnet potensielle helseplager. Skadelig støv skal man ikke kimse av. Jeg forkastet til og med et flott hus på blommenholm grunnet at det lå mellom jernbanen og gamle Drammensveien. Både pga støy og støv og redselen for påkjørsler av barna. Du kan finne rekkehus i samme pris klasse på Gjettum og på Haslum.

Gammel 11-06-11, 22:50   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Litt pga støy, mest pga forurensning.

Gammel 11-06-11, 23:26   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bodd rett ved en stor fylkesvei. I tillegg var det fjell på andre siden av veien som gav ekko og enda økt støy.
Spesielt slitsomt var det med infralyd og risting i perioder da telen forstsatt lå i bakken om våren, da klappret skapdørene når trailere kjørte forbi, selv om det var både hage, støyskjerm og en husrad mellom oss og storveien.
Tror kroppen min reagerte på både støyen og ristingen i huset over tid, var mye sliten og sov ikke så godt som nå som vi bor mye mer landlig.

Gammel 12-06-11, 00:12   #49
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Men altså hvor plagsomt kan akkurat det huset være om forrige eier har bodd der i 8 år og naboene i 7?

Gammel 12-06-11, 00:58   #50
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Men altså hvor plagsomt kan akkurat det huset være om forrige eier har bodd der i 8 år og naboene i 7?

Det er vel ikke noe mål på hvordan du (eller noen andre her forsåvidt) vil reagere på støyen. For støy er det garantert. Var det slik at dere har vært på visning? Hvordan opplevdes det?

Gammel 12-06-11, 01:01   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart du får veldig, veldig mye mer hus for pengene, og det er bare dere som kan avgjøre hvor mye støy, svevestøv og eventuelle problemer med å få solgt er verdt for DERE. Man har jo alltid et begrenset budsjett når man skal handle bolig, og noe må man kompromisse på. Størrelse, støy, enebolig vs rekkehus vs leilighet, osv. Man får tross alt ikke mye for 3 mill nær Oslo nå til dags.

Gammel 12-06-11, 18:03   #52
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Nei du har rett polyanna det er liksom akkurat det vi har ikke ubegrenset med penger desverre og da blir det anderledes. Jeg er dog veldig usikker på gjennverdien av boligen og hvor vanskelig det blir å selge.

Gammel 12-06-11, 18:25   #53
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var nettopp på besøk hos noen som bor like ved en E-vei. De har bodd der et halvt år, og mannen i huset sa han holdt på å bli gal av lyden fra veien. Det er støyskjerm-gjerde der men de hører trafikkstøy 24/7.

Gammel 12-06-11, 18:29   #54
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart at man må prioritere ned noe ift økonomisk ramme. Jeg ville heller kjøpt et mindre rekkehus lenger vekk fra E18.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 18:35   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere kjøpt ett hus langs e 18?

Jeg har bodd et sted med trafikkstøy og det plaget meg virkelig. Så det er veldig høyt opp på listen over ting jeg vil unngå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 18:37   #56
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Må dere bo såpass sentralt? Her jeg bor, en halvtime unna byen (ikke i rushen da) får man ganske så fine rekkehus til den prisen, og mindre eneboliger med litt oppgraderingsbehov.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 18:38   #57
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Never!

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 18:43   #58
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor jobber dere?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 18:56   #59
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Nei du har rett polyanna det er liksom akkurat det vi har ikke ubegrenset med penger desverre og da blir det anderledes. Jeg er dog veldig usikker på gjennverdien av boligen og hvor vanskelig det blir å selge.

Jeg ville vært skeptisk til arealberegningen, loftet må absolutt ikke telle som bo areal. Og dere bør vite grunn til setningsskader og punkterte vinduer. Er det trafikken eller arbeidene med Oslopakke? Energimerking bør være klar. Det har mye å si for pris beregningen.

Jeg ville også sett etter mindre rekkehus i øvre Bærum.

Gammel 12-06-11, 19:36   #60
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Har bodd "midt i Sinsenkrysset", og har nå flyttet ut av Oslo med barna, nettopp for å komme vekk fra eksosforurensning. Så svaret mitt er nei jeg vil ikke kjøpe hus langs E18.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.