|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Støyforholdene kan jeg ikke noe om, jeg har vel knapt vært i området, sikkert kjørt forbi et par ganger på bråkeveien..
![]() |
#42 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg kjenner en som bor ved E18, de bor ganske langt fra veien, egentlig, og det er mye bråk der, en evig susing som jeg syns var fryktelig irriterende. Jeg ville vært skeptisk.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 11-06-11 kl 21:04. Årsak: redigerte stedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Ja jeg påpekte det på visningen og er fullt klar over det det mangler brannstige på utsiden (noe vi hadde montert uansett siden det er i andre etasje) og større vindu. Når det blir gjort kan man også gjøre om den andre delen av taket til enda ett soverom (ikke avbildet) Og det er godt med plass til større vindu. Men dette hadde vert ett tidsprosjekt til senere når barna blir større foreløpig sover de to på samme rom og trives godt med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Det kunne jeg aldri gjort. Jeg må innrømme at jeg ofte tenker at folk gidder å ha dyre bolige nærmest i et veikryss. Men så er jeg avhengig av ro og mulighet for å høre fugler og ungene krangle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg så på Østlandssendingen for en stund siden at planene om tunnell var blitt forkastet fordi det var for dyrt? Har de ombestemt seg igjen, da, eller?
![]() |
#46 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg vurderte et hus i området, og forkastet det grunnet potensielle helseplager. Skadelig støv skal man ikke kimse av. Jeg forkastet til og med et flott hus på blommenholm grunnet at det lå mellom jernbanen og gamle Drammensveien. Både pga støy og støv og redselen for påkjørsler av barna. Du kan finne rekkehus i samme pris klasse på Gjettum og på Haslum.
![]() |
#48 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg har bodd rett ved en stor fylkesvei. I tillegg var det fjell på andre siden av veien som gav ekko og enda økt støy.
![]() |
#49 |
Erfaren
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Men altså hvor plagsomt kan akkurat det huset være om forrige eier har bodd der i 8 år og naboene i 7? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?
Det er vel ikke noe mål på hvordan du (eller noen andre her forsåvidt) vil reagere på støyen. For støy er det garantert. Var det slik at dere har vært på visning? Hvordan opplevdes det?
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Det er klart du får veldig, veldig mye mer hus for pengene, og det er bare dere som kan avgjøre hvor mye støy, svevestøv og eventuelle problemer med å få solgt er verdt for DERE. Man har jo alltid et begrenset budsjett når man skal handle bolig, og noe må man kompromisse på. Størrelse, støy, enebolig vs rekkehus vs leilighet, osv. Man får tross alt ikke mye for 3 mill nær Oslo nå til dags.
![]() |
#52 |
Erfaren
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Nei du har rett polyanna det er liksom akkurat det vi har ikke ubegrenset med penger desverre og da blir det anderledes. Jeg er dog veldig usikker på gjennverdien av boligen og hvor vanskelig det blir å selge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg var nettopp på besøk hos noen som bor like ved en E-vei. De har bodd der et halvt år, og mannen i huset sa han holdt på å bli gal av lyden fra veien. Det er støyskjerm-gjerde der men de hører trafikkstøy 24/7.
![]() |
#56 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Må dere bo såpass sentralt? Her jeg bor, en halvtime unna byen (ikke i rushen da) får man ganske så fine rekkehus til den prisen, og mindre eneboliger med litt oppgraderingsbehov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Never! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?
Jeg ville vært skeptisk til arealberegningen, loftet må absolutt ikke telle som bo areal. Og dere bør vite grunn til setningsskader og punkterte vinduer. Er det trafikken eller arbeidene med Oslopakke? Energimerking bør være klar. Det har mye å si for pris beregningen.
![]() |
#60 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Har bodd "midt i Sinsenkrysset", og har nå flyttet ut av Oslo med barna, nettopp for å komme vekk fra eksosforurensning. Så svaret mitt er nei jeg vil ikke kjøpe hus langs E18.
![]() |
|
|