Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uavbrutt søvn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 15:02   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uavbrutt søvn

Jeg leser stadig tråder om folk som mener at uavbrutt søvn er en nødvendighet for å kunne leve anstendig. Jeg har barn som sover godt om natta (i hvert fall de 2,5 siste årene). Det hender de kommer inn til oss, men da slukner de umiddelbart og er ikke til bry.

Jeg, derimot, sover slett ikke en hel natt. Det skjer en meget sjelden gang i blant (kanskje en gang i måneden eller noe sånt). Jeg sovner greit om kvelden, men en gang eller to i løpet av natta våkner jeg. Noen ganger blir jeg liggende å tenke bare i 5 minutter, mens det ofte tar en halvtime før jeg sovner igjen. Noen ganger flere timer. Tankene som dukker opp om natta er ikke av det gode slaget, og jeg lager kjempeproblemer av bittesmå ting.

Jeg kjenner på kroppen at jeg ikke får nok søvn, men jeg skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre med saken. Jeg har lært meg en del teknikker for å få de vonde tankene vekk, men det er ikke alltid at det hjelper.

Jeg har snakket med legen om dette, men det eneste jeg har fått er innsovningstabletter. Siden innsovningen ikke er problemet, så løser de ingenting. De få gangene jeg har tatt tabletter (i perioder hvor livet har vært spesielt kaotisk .... senest for 2 år siden), så våkner jeg likefullt i 4-tiden og blir liggende å tenke.

Er jeg den eneste som har det sånn?
Er det noe jeg burde gjøre med saken?
Er det noen som har hatt det sånn og fått hjelp som har fungert?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.