Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen røyker på verandaen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 09:36   #41
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen røyker på verandaen

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nei, men det ser unektelig rimelig harry og pussig ut at dei sitter på rekke og rad og kjederøyker i kvar sitt glasshus store deler av dagen.

Ja,ja, så lenge de ikke kaster stein, så...:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:44   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whoa, rart røykere føler seg mobbet?

Jeg røyker selv forsvinnende lite og kun på fest/når jeg snakker med Agenten på telefonen ferdager kl. 23 mens jeg drikker en liten boks øl, så jeg føler meg ikke som noen gå røykerrepresentant. Men folk må få gjøre som de vil hjemme hos seg selv, altså. Så lenge det er innenfor lovverket og borettslagsreglene.

Noen koker fisk, noen øver på fiolin, noen går med tresko, noen smeller sånn med postkasselokket at de kan vekke de døde, noen bruker en parfyme som gjør at man dåner på vei inn og ut av oppgangen.

Jeg har bodd i borettslag i tilsammen 10 år av mitt liv og jaggu er det mye rart. Jeg har delt veranda med han som røykte så mye at han måtte opp om natten for å hoste opp lungene mens han tok en sigg på verandaen. Ikke superkult å ikke kunne ha åpent vindu eller få røyklukt på soverommet, men han var i sin fulle rett, altså. Jeg synes i grunnen det var verre med hun som alltid ristet ryene sine på verandaen over meg, så vi fikk alt støvet hennes på våre vinduer.

Gammel 16-06-11, 09:57   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye som er ens fulle rett, men betyr det at man er fritatt fra alt hensyn?

Synes du ikke at det er litt ille at folk ikke kan ha vinduet åpent på sommerskvelder fordi da fylles hele soverommet med røyk?

Jeg hadde katt i borettslag, av det slaget som gikk inn hvor det var en dør åpen. Jeg var i min fulle rett til å ha ham, inget lovverk forbød meg kattekreket, men jeg valgte altså å gi ham til min naboløse mor i stedet. Men i følge deg var det altså ikke mitt problem ettersom det er lovlig å holde katt, både inne og ute?

Gammel 16-06-11, 09:59   #44
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Klart det potensielt er mange irritasjonsmoment når ein bur så tett saman. Det blir litt teit å samanlikne røyking med å koke fisk eller øve på fiolin. Dei fleste røyker mange gonger for dagen. Eg vil tru Morella ville vore heilt komfortabel med ein røykande nabo dersom han hadde røyka to gonger i veka, eller ein gong for dagen.

Gammel 16-06-11, 10:02   #45
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Men samme hvor irriterende og plagsomt det er, så er det ikke mye en kan gjøre. Annet enn å ta en prat og håpe at naboen evner å vise hensyn. Det burde han jo selvsagt gjøre, men man kan ikke påtvinge det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:09   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bo i blokk betyr at man må være smidig. Vi opplever at røyk fra navoverandaen siver rett inn på soverommet til poden, og hvis de skal røyke der må han sove med lukket vindu, i et rom som da vil varmes opp til rundt 30 grader om sommeren. Naboen har selvsagt full forståelse for det, og røyker i det hjørnet av verandaen som kun gir plage til dem selv, evt. går helt ned i hagen.

Vi tar også hensyn til våre naboer, som ved å f.eks. spørre når babyene sover, slik at det ikke øves på blåseinstrumenter akkurat da.

Både vi og naboen er i vår fulle rett til å både blåse i tuba og røyke på egen eiendom, men vi tar allikevel hensyn til hverandre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:12   #47
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går jo ann å fortelle han om problemet på en hyggelig måte, kanskje dere finner en løsning sammen.

Han burde jo få røyke ute på verandaen sin, dumt om han må røyke inne for sin egen del ihvertfall...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:12   #48
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvis det er et sted på verandaen han kan sitte for å unngå at røyken siver opp til dere så er det jo bare å ta en prat og spørre om han ikke kan flytte seg dit. Hvis ikke tror jeg du bare må leve med det, det er tross alt hans veranda. Når man er 75 år er det kanskje ikke bare-bare å gå helt ut på gata for å ta seg en røyk når man bor i blokk heller?

Full disclosure: Er verandarøyker selv. Men har enebolig, så jeg plager bare meg selv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:21   #49
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Både vi og naboen er i vår fulle rett til å både blåse i tuba og røyke på egen eiendom, men vi tar allikevel hensyn til hverandre.

Amen! Jeg synes det er snålt at så mange mener at det er helt umulig å tenke seg at røykere bør ta hensyn og unngå å fylle naboleiligheter med røyk. Spesielt når det er snakk om allergier, migrene og små barn. At det kan være vanskelig å ta opp temaet for HI har jeg forståelse for, men holdningen om at dette ville være hinsidig frekt den skjønner jeg ikke.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:22   #50
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Han er sin fulle rett. Og jeg hadde ikke taklet det. Smidighet er en fin ting, men man kan ikke kreve det, om den andre parten ikke vil.

Det er vel en grunn til at jeg ikke bor i blokk da, jeg hadde bare ikke klart det. Vi bor jo ganske tett vi også, i rekkehus, men vi bor på en ende, og naboen vi henger fast i røyker ikke. Hadde de gjort det hadde sommeren blitt noe plagsom, men ikke så ille som beskrevet her, siden vi tross alt har frisk luft, ingen vegger og tak.

Men jeg kjenner i hele meg at det er en grunn til at jeg lengter etter enebolig, og ikke tenker tanken i fem sekunder på å bosette meg i blokk. Jeg hadde ikke klart å bo sånn at jeg ikke kunne åpne døra eller henge ut klær til tørk.

Gammel 16-06-11, 10:22   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en svær hage hvor jeg kan ta meg den ene røyken i uken uten å plage noen andre enn meg selv.

Da jeg bodde borettslag var det som Tallulah sier; vi var i prat med naboene våre og tok hensyn. Jeg hadde ikke krevet en fullt lovlig katt avlivet eller bortgitt, nei. Hadde noen vært plaget av verandarøy hadde jeg tatt hensyn. Jeg tror definitivt dialog er greien, det er demoniseringen av røykere og hissingen til konflikt ("puss borettslagsstyret på ham") som jeg blir mest oppgitt over.

Den storrøykende naboen var en gammel alkoholisert fyr som døde midtveis i boperioden og han var av typen som ikke var helt ok å snakke med. Vi satset på å holde lav profil til vi eller han flyttet.

Gammel 16-06-11, 10:26   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men jeg kjenner i hele meg at det er en grunn til at jeg lengter etter enebolig, og ikke tenker tanken i fem sekunder på å bosette meg i blokk. Jeg hadde ikke klart å bo sånn at jeg ikke kunne åpne døra eller henge ut klær til tørk.

Når du sier det slik så fremstiller du det jo som omtrent slum å bo i blokk. Vi bor i en trivelig bygård og jeg har null interesse av en enebolig. Klærne mine henger ute til tørk italian style, unger leker i bakgården, og man har felles ansvar for utearealer og oppussing. Jeg syns det er dødsdeilig å ikke få ferien min ødelagt fordi huset må dreneres, beises eller taket lekker. Vi har et styre som tar ansvar for slikt.

Jeg skjønner ikke den der norske provinsielle greia med at enebolig er det eneste saliggjørende.

Gammel 16-06-11, 10:28   #53
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg skjønner er dette en gammel mann som setter seg i hjørnet lengst borte på verandaen sin for å røyke. Skal han ta mer hensyn, må han gå ut av blokka/hva dere nå bor i.

Klart man skal ta hensyn, men jeg synes ikke det er rimelig å forlange/forvente at røykere skal gå ut av huset sitt og bort i en park for å ta seg en blås.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Typisk røykerholdning. Hensyn? Næhei, det har vi ikke sett! Det er min veranda, min røyk og megmegmeg!

Jøss.

Gammel 16-06-11, 10:29   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Så vidt jeg skjønner er dette en gammel mann som setter seg i hjørnet lengst borte på verandaen sin for å røyke. Skal han ta mer hensyn, må han gå ut av blokka/hva dere nå bor i.

Klart man skal ta hensyn, men jeg synes ikke det er rimelig å forlange/forvente at røykere skal gå ut av huset sitt og bort i en park for å ta seg en blås.

Det er jeg enig i, og i HIs tilfelle ville jeg nok bare latt det gå.

Gammel 16-06-11, 10:42   #55
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når du sier det slik så fremstiller du det jo som omtrent slum å bo i blokk. Vi bor i en trivelig bygård og jeg har null interesse av en enebolig. Klærne mine henger ute til tørk italian style, unger leker i bakgården, og man har felles ansvar for utearealer og oppussing. Jeg syns det er dødsdeilig å ikke få ferien min ødelagt fordi huset må dreneres, beises eller taket lekker. Vi har et styre som tar ansvar for slikt.

Jeg skjønner ikke den der norske provinsielle greia med at enebolig er det eneste saliggjørende.

Folk er ulike, preferanser og prioriteringer likeså.

Å bo i blokk er ikke slum. Men å bo i blokk er å bo tett på andre, og det det medfører av begrensinger, hensyn og irritasjon og glede og fellesskap. For meg er ikke gleden og felleskapet over tett naboskap noe som på noe vis overveier f.eks problemstillinger som røyklukt på verandaen, som jeg rett og slett blir dårlig av. Vi har ulike prioriteringer, og det må vel være greit?

Og nordmenn er jo kjent for å være enstøinger som helst ikke hilser på naboen om de går på ham engang, så det er kanskje derfor "enebolig er det eneste saliggjørende" for mange?

Jeg vet ikke. Jeg er oppvokst i enebolig (men med et nært forhold til naboene likevel, ettersom flere av dem var slekt), og jeg drømmer om en enebolig. Med hage. Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i blokk, det har jeg gjort en gang, men det var studenthybler så det blir jo på langt nær det samme da. Men problemstillingene med å ikke kunne åpne vinduet grunnet røyklukt er kjent. (dertil hadde vi felleskjøkken, og problemstillignen var aktuell der også... fristende deillig å lage mat i et rom andre sitter og røyker, når man selv blir dårlig av røyk. DET er heldigvis ikke en problemstillingi ordinæøre blokkleiligheter da )

Men jeg er en person som ikke egentlig har så stor glede av "felleskap med naboer", som har det helt fint med at vi sier "hei" når vi treffer dem men ikke noe mer. Og en sær person, med en spesiell særhet for røyklukt. Det er vel like greit at jeg tar ansvar for denne særheten ved å ikke oppsøke blokklivet? Siden jeg helt sikkert hadde kommet til å ha mye frustrasjon innebygget om jeg ble utsatt for det HI beskriver, av en ellera alsri så elskelig nabo eller ei.

Gammel 16-06-11, 10:53   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jøss.

Hvis man blir forbanna når bedt om å ta henyn? Det kvalifiserer til et jøss i min bok.

Gammel 16-06-11, 10:53   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi har ulike prioriteringer, og det må vel være greit?

Øh, ja? Jeg har ikke sagt noe annet. Fremstilligen din av å bo i noe annet enn enebolig var dog veldig ensidig, og ikke spesielt representativ for de 7-8 bygårdene jeg har bodd i selv, eller alle de andre som så godt som alle jeg kjenner bor i.

Men jeg er en person som ikke egentlig har så stor glede av "felleskap med naboer", som har det helt fint med at vi sier "hei" når vi treffer dem men ikke noe mer.

Vi har ikke spesielt mye med naboene våre å gjøre vi heller, jeg vil tro det er temmelig på lik linje som i en enebolig.

Gammel 16-06-11, 10:55   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis man blir forbanna når bedt om å ta henyn? Det kvalifiserer til et jøss i min bok.

Men du mener det er en typisk røykeholdning? Det er jøss i min bok.

Gammel 16-06-11, 11:00   #59
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner en del røykere med slik holdning, men også mange uten. Selv hadde jeg ikke blitt forbanna om jeg hadde blitt bedt om å ta hensyn. Men det har aldri skjedd, fordi jeg tar hensyn i utgangspunktet. Og det er sikkert flere andre røykere som også gjør det. Min uvane skal forpeste meg, ikke de rundt meg. Jeg blir litt irritert over å blit "satt i bås" med idioter som ikke tar hensyn, og som forpester alle rundt seg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:01   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det blir nok urettferdig å si at alle er sånn, for klart røykere evner å ta hensyn også. Men jeg ble trigget av at noen altså synes det er hårreisende og hadde blitt forbanna hvis bedt om å vise hensyn. Sånn generelt møter jeg veldig lite hensyn fra røykere. De røyker der de vil, når de vil. Inni busskur, rett utenfor inngangen til sykehuset, kjøpesenteret, pleieansatte røyker utenfor inngangen til pleiehjemmet de jobber på, og på jobb er det alltid noen som er ute og tar seg en røyk og det er konstant røykelukt i sentralen. Jeg ble innmari kvalm av den lukta, og måtte lukke vinduet noen ganger i starten av svangerskapet, men den tunge lufta og varmen førte bare til at noen åpnet det igjen. Å sitte ute i egen hage, og måtte emigrere fra lukta er heller ikke noe moro. Ugh!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.