|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Jeg må også slå et slag for biblioteket. Helt genialt. Men det som irriterer meg er at voksne mennesker tydeligvis ikke bryr seg om å ta vare på ting som ikke er deres. Enkelte plater er så oppripede at man skulle tro de hadde ligget på gulvet i bilen og blitt skurt fram og tilbake over småsteiner. Og enda verre er det når det kommer til lydbøker og DVD-er for barn.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Nå hører jeg på "Skogen" av Tana French.
![]() |
#4 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Nå hører jeg "En hjelpende hånd" av Trude Teige. Nesten ferdig, syns den er kjempespennende
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Jeg er nå over på bok nr 5 om Harry Dresden, Death Masks. Jeg har litt sansen for Harry, kjenner jeg.
![]() |
![]() |
#6 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)
Jeg 'venter' på at jeg skal få lastet ned bok nr tre. Det er det som er litt ukult med å ha bokserier man hører på - jeg må jo velge hvilken jeg skal prioritere! Og jeg rekker liksom ikke høre ferdig før neste bok er klar til nedlasting, for jeg kjøper jo litt (!) ekstra innimellom. Jeje. Har jeg ikke større problemer enn dette så har jeg det godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Jeg fant en fil på isohunt med alle Dresden-bøkene i en, så jeg har alle liggende klare på pcen.
![]() |
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Kjøper dere lydbøkene? I så fall, fra hvor? Hvor hører dere på dem?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)
Jeg kjøper på Audible.co.uk, på salg på den lokale boksjappa eller låner på biblioteket. Og hører på enten hjemme via pc eller overfører til iPod.
![]() |
#11 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Jeg laster ned fra isohunt, og så har jeg kjøpt et par på itunes som jeg ikke har funnet på isohunt.
![]() |
![]() |
#13 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Stjeler ja. Jeg har ikke råd til å betale mellom 100 og 300 pr bok, så mange bøker jeg må ha. Skulle egentlig laste ned the lost symbol på itunes, men den kostet 250 kroner, og det syns jeg blir dyrt. Da kjøper jeg heller paperbackversjonen til en hundrelapp.
![]() |
![]() |
#14 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Du vet at det er gratis å låne på biblioteket? At de bestiller til deg hvis de ikke har det du vil lese/høre?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Jeg vil helst ha bøkene på pcen, slik at jeg kan høre gjennom dem flere ganger. På biblioteket har de vel bare cder, og det hjelper litt lite når jeg skal ha dem på iphonen.
![]() |
![]() |
#16 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Spør dem. Jeg mener at noen av bibliotekene låner ut filer.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Som Luftslottet så kjøper jeg mye på Audible.co.uk. Den siste Arn-boka kjøpte jeg på salg på Platekompaniet, og jeg har av og til kjøpt nokså ny (og dermed dritdyre) lydbøker hos bokhandleren. For eksempel Erik Fosnes Hansens Løvekvinnen. Det angrer jeg ikke på heller da - jeg liker det han skriver, og i tillegg å høre han lese sin egen historie var bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Har biblioteket lydbøker på engelsk? Skal jeg høre bøker som er skrevet på engelsk, vil jeg også at de skal leses på engelsk. Spesielt Stackhouse-bøkene. De blir lest med sørstatsdialekt.
![]() |
![]() |
#19 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Biblioteket bør ha engelske lydbøker, hvis ikke kan du be dem om å fjernlåne til deg.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)Hører Gjenferd nå.
![]() |
|
|