Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøper du avskorne blomar?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Kjøper du avskårne blomar til deg sjølv?
Ja, har alltid friske avskårne bukett(ar) heime 4 2,34%
Ja, alltid til helga 7 4,09%
Det hender, men ikkje kvar veke 50 29,24%
Kanskje ein gong i månaden? 34 19,88%
Sjeldan - tar meg ikkje råd til det 41 23,98%
Sjeldan - ikkje glad i blomar 4 2,34%
Sjeldan/aldri - på grunn av allergi 5 2,92%
Nei. Bortkasta pengar 14 8,19%
Sjeldan 12 7,02%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-11, 01:32   #41
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Sv: Kjøper du avskorne blomar?

Ofte. Kanskje tre ganger i måneden? Nå er det masse peoner i butikken og det er vakkert. Ellers er lisianthus eller tulipaner favoritt.

Jeg plukker igrunn ofte blomster også, og nå har jeg en stor vase med pors stående.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 05:54   #42
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid friske blomster i en vase, når vi har selskap har jeg avskårne blomster over alt. Jeg elsker blomster, men kan ikke navn på så mange, jeg bare peker. Jeg er kresen og vet hvilke resultat jeg vil ha, men jeg er dårlig til å se hvordan jeg skal oppnå det så jeg er avhengig av god hjelp. Liker ikke roser så godt, peoner er fine og romantiske, men jeg kjøper nesten alltid hvite blomster, da synes jeg hele huset ser friskere og renere ut. Så slipper jeg å vaske så mye.
Jeg er veldig glad i flinke blomsterdekoratører/ekspeditører, jeg liker å finne noen skikkelig flinke som skjønner hva jeg vil ha selv når jeg ikke vet det selv. Hadde den perfekte blomsterdamen som jeg kunne lene meg på, men nå er hun i fødselspermisjon, så jeg snuser rundt og leter etter en som kan erstatte henne.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 06:45   #43
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du glemte en helt vanlig "sjelden". Det er ikke ofte jeg gjør det, men det henger verken sammen med penger, smak eller allergi.

enig. svarte penger likevel, siden jeg sikkert hadde tatt med meg noen om de var gratis

Gammel 18-06-11, 07:37   #44
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Nei, men får ofte med hjem fra jobben.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:24   #45
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er sjeldent egentlig. Jeg har en sånn tvangstanke om at skal jeg kjøpe meg avskorne blomster så må huset være ryddig og rent, og det er det sørgelig sjeldent.

Kanskje det blir renere hus og mere blomster når ungene blir større.

Gammel 18-06-11, 12:31   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig sjelden jeg gidder bruke penger på det - da skal vi ha invitert til fødselsdag eller middagsselskap, eller noe liknende.

Gammel 18-06-11, 12:33   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble veldig overrasket over hvor mange det er som kjøper blomster sånn til hverdags. Det hadde jeg ikke trodd. Men er det noe morsomt å FÅ blomster når man likevel kjøper det selv så ofte? Siden jeg ikke kjøper blomster til meg selv, er det überstas de gangene jeg får blomster. Jeg bare lurer, altså. Jeg ser selvsagt ikke noe galt i å kjøpe blomter til seg selv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:37   #48
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt vanlig sjelden. Jeg liker godt å ha avskårne blomster hjemme, men det er sjelden jeg kommer på å kjøpe dem.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:47   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tulipansesongen kjøper jeg sikkert et par ganger i mnd, ellers blir det nokså sjelden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 12:51   #50
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Veldig sjelden. En gang i året, kanskje. Jeg synes det er veldig pent med avskårne blomster, men jeg liker dem best hos andre. Hjemme hos meg må jeg jo passe på dem og vaske vaser og alskens.

Gammel 18-06-11, 12:52   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske ofte, men ikke hver uke. Tulipaner er det jeg kjøper mest. Syns friske blomster gjør mye for stemningen i rommet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:08   #52
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Det er kjempekoselig å få blomster selvom jeg som regel alltid har blomster hjemme! De kan settes på to forskjellige bord, på peisen eller de lave skapene vi har i stua. Jo fler, jo bedre!

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:18   #53
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, til alle tre dåpene... Elsker å få blomstser da.

Gammel 18-06-11, 13:46   #54
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg liker godt avskårne blomster for jeg er ikke så flink med potteplanter. Jeg kjøper ikke så veldig ofte, men liker å plukke med meg utefra. Nå står det lupiner i annenhver grøft, de er jo kjempefine . Noen kvister med epleblomster om våren - nydelig! Eller rognebærkvister om høsten.

Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:46   #55
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Har alltid avskårne blomster i hus. Jeg synes ikke det koster så mye, det behøver ikke være overdådige buketter til mange hundre kroner. Det gjør så mye for stemningen selv med noen få nelliker at det prioriteres.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:56   #56
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper sjelden blomster. Skulle gjort det mer, for det er jo så fint!

Gammel 18-06-11, 16:36   #57
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ble veldig overrasket over hvor mange det er som kjøper blomster sånn til hverdags. Det hadde jeg ikke trodd. Men er det noe morsomt å FÅ blomster når man likevel kjøper det selv så ofte? Siden jeg ikke kjøper blomster til meg selv, er det überstas de gangene jeg får blomster. Jeg bare lurer, altså. Jeg ser selvsagt ikke noe galt i å kjøpe blomter til seg selv.

Jeg synes det er veldig stas å få blomster, det er en av de flotteste gavene jeg kan få. Selv om jeg kjøper selv også. Jeg er synes i det hele tatt det er så fint med blomster at jeg kan få hjertebank av en vakker bukett. En vakker bukett avskårne blomster er så friskt og delikat, samtidig som det er en forgjengelig og kortvarig glede, det handler om ren nytelse for meg. Får ikke det samme kicket av potteplanter altså, selv om jeg har mange orkideer som er fine. Jeg blir rett og slett litt lykkeligere av avskårne blomster.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 16:52   #58
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Niks, kjøper aldri blomster pga allergi. Ville ikke ha gjort det ellers heller pga prisen. Syns at det er for dyrt i forhold til nytteverdien.

Gammel 18-06-11, 17:38   #59
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper de som varer lengst.
Mannen kjøper ofte liljer.

Kanskje 2 helger i måneden, tipper jeg. Mindre om sommeren enn om vinteren.

Gammel 18-06-11, 18:43   #60
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Annenhver uke eller mer. Pioner er klar favoritt. Kjøper helst fairtraid på Mester Grønn.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.