|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?
Nei, det tror jeg ikke stemmer. Alta er da lenger nord enn Tromsø, det er jeg relativt sikker på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?N
Tromsø ligger på en nordligere breddegrad enn Alta, helt marginalt. Norgeskartet presenteres ofte litt rett opp og ned, mens landet i virkeligheten heller litt østover. Bare å google breddegradene til Tromsø og Alta, så ser du hva jeg mener
|
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Ehhh... et fiskevær på Finnmarkskysten. Men har aldri vært på Nordkapp. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Crazy Cat Lady
|
Jeg vinner! Jeg var i Svanvik på feltarbeid, og satte garn i Svanvatnet. Da vi skulle hale inn garnene, seg båten vår over grensa som går uti vatnet, og de russiske grensevaktene løsnet varselskudd. Det var utrolig kult
|
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært på Nordkapp flere ganger, har faktisk gått til fots fra Honningsvåg til Nordkapp en gang også |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Lengst øst må vel bli da vi reiste over finskegrensa. Leide bil i Tromsø, kjørte videre til Skibotn og deretter Finland. Husker ikke hva området ved grensa der heter.
|
|
|
#9 |
|
Crazy Cat Lady
|
Kilpis(järvi), harry-handel er liksom ikke helt det samme hos han Antilla på Kilpis som i Svinesund
|
|
|
|
#11 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Mannen og jeg bodde i Finnmark et år. Da var vi litt rundt omkring. Har vært i Kirkenes og Vadsø, og kom oss nesten til Nordkapp. Når vi hadde betalt for tunellen, hadde vi ikke råd til inngangen på Nordkapplatået, dersom vi skulle få lov til å kjøre tunellen tilbake igjen. Så vi snudde på parkeringsplassen. Dårlig planlagt tur og økonomi den gangen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor langt nord har du vært?Tromsø. Men drar gjerne lenger nord senere.
|
|
|
#13 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Lengst nord : Nordkapp |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har vært på Nordkapp. Og så har jeg som barn handla på finskegrensa. Husker enda de fine støvelettene jeg fikk.
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Kom på at jeg kjenner ei som pleier si at nå skal ho reise en tur sørover. Og så skal ho til Karasjok.
Finskegrensa er lang og det fins flere handlesteder langs den. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor langt nord har du vært?Hammerfest
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Jeg har faktisk ikke vært lengre nord en Kristiansund enda jeg er fra samme fylke. Vi hadde planer om å kjøre nordover i fjor, men så ble planen lagt om. Vi har begge lyst til å oppleve Lofoten og de områdene en gang. |
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor langt nord har du vært?Har bodd i Stokmarknes. Og kjørt derfra til Evenes, da er man vel så vidt innom Troms fylke, er man ikke?
|
|
![]() |
|
|